Under Arendalsuka arrangeres vitale samfunnsdebatter, og det meste av politikere, byråkrater, organisasjoner og samfunnsaktører er til stede.

- Dette er en viktig politisk arena for oss. Her deltar vi i aktuelle debatter, setter viktige saker på agendaen, og ikke minst knytter kontakter for bedre å kunne ta viktige strategiske grep til kreftsakens beste. Å gå over torget i Arendal denne uken er nesten som å gå i Stortingets vandrehall, sier Kreftforeningens generalsekretær, Anne Lise Ryel.

Kreftforeningen er også i år med å arrangere flere møter og Ryel er en etterspurt innleder og debattant. Både hun og andre sentrale personer i Kreftforeningen skal delta blant annet i debatter om e-helse, kreftmedisiner, innovasjon, helseprioritering og eldre med kreft.

Kreftforeningen hadde et eget arrangement tirsdag som skulle synliggjøre vår satsing på yrkesrelatert kreft. Veldig mange dødsfall som skjer i forbindelse med arbeidsliv er knyttet til kreft. Dette er det for lite kunnskap om. Et av de mest utsatte yrkene er brannmenn.

I årets Arendalsuke lanserer vi derfor kampanjen #brennsikkert sammen med Brannmenn mot kreft, i håp om å få den enkelte kommune til å sørge for at alle brannfolk har riktig utstyr og at de beskytter seg slik at de begrenser risikoen for å få kreft.

Hele programmet for Arendalsuka kan leses her