Kroppen vår er skapt for bevegelse. Voksne anbefales å være i fysisk aktivitet i minimum 30 minutter hver dag. Sykle til jobben-aksjonen fungerer som verktøy og motivasjon for å få folk i aktivitet, og er også tilrettelagt for dem som ikke er i arbeid. Her kan alle delta uavhengig av alder, aktivitetspreferanser og ferdighetsnivå.

All aktivitet teller
Aksjonen varer i ni uker, og som deltaker får du tilgang til en loggbok der du enkelt registrerer din aktivitet. Her er en gåtur til butikken, yoga, løping og en økt på treningsstudio like mye verdt – all aktivitet kan registreres.

All bevegelse er bra for helsen
Vi har ingen garanti mot å utvikle kreft, men ved å mosjonere litt hver dag kan vi redusere risikoen, og det er en god investering hvis man blir syk eller ved gjennomgått behandling. Kreftforeningen vil derfor gjøre det mulig for alle, uavhengig av bakgrunn og forutsetninger, å få mer fysisk aktivitet gjennom daglige gjøremål.

- Jeg går når jeg har tid og anledning til det. Men samfunnet er godt tilrettelagt for inaktivitet. Det må være enkelt og attraktivt for alle å være mer fysisk aktive i hverdagen. Trolig vil bruk av aktiv transport gjøre en stor forskjell og gi mange av oss bedre helse. Derfor er vi glade for å være en samarbeidspartner til Bedriftsidrettens aksjon som oppmuntrer til et mer aktivt hverdagsliv, sier Anne Lise Ryel, generalsekretær i Kreftforeningen.

Skaper fellesskap
Selv om det vanker premiemuligheter for alle som loggfører aktiviteten sin, handler Sykle til jobben-aksjonen like mye om fellesskapet og gleden fysisk aktivitet kan gi. Det er en aksjon som skaper samhold og entusiasme om et felles mål, og er et supert verktøy for å engasjere til lokale konkurranser og kåringer.