Kreftforeningens årlige bøsseaksjon, Krafttak mot kreft, går over hele landet de første ukene i mars. På lørdag tar Solveig et krafttak for Kreftforeningen.

- Denne kvelden skal vi engasjere så mange faste givere som mulig til Kreftforeningen.

- I stua mi blir det kjente fjes, vi får artister i hagen og bøssebærende russ. På kjøkkenet blir det kokker du har sett før, og sammen skal vi alle ta et Krafttak mot kreft, forteller Solveig.

Blant gjestene som kommer, er Sigvart Dagsland, Carsten Skjelbreid, Frida Ånnevik, Peder Børresen (Moods of Norway) og Isac Elliot – de stiller alle opp for kreftsaken.

Målet med årets aksjon er som i fjor å gi kreftpasienter med uhelbredelig kreft flest mulig leveår og best mulig livskvalitet. Det skal vi oppnå gjennom forskning og tilbud for pasienter og pårørende. Svært mange lever i dag med en kreftsykdom de ikke kan bli friske av, en uhelbredelig kreft.

Takket være forskning kan vi for første gang si at flere enn 70 prosent overlever. Likevel dør det nesten 11 000 hvert år.

- Ved å bli fast giver kan du gjøre en forskjell. Det setter oss i stand til å gi til forskning og tilbud som gir kreftsyke og pårørende en bedre hverdag. Det er mer enn en gave. Det er en investering for en enda bedre kreftomsorg i fremtiden. Sammen skaper vi håp, sier Kreftforeningens generalsekretær, Anne Lise Ryel.

Pressekontakt Krafttak hos Kloppen:
Ågot Caroline Nilssen
TV 2 Kommunikasjonsavdeling