Våre møtesteder avlyses ut juli for å begrense spredning av koronaviruset Vi ønsker ikke å utsette kreftpasienter eller pårørende for unødvendig smittefare. Kreftforeningen har flere andre tilbud til kreftrammede, og vi jobber løpende med nye måter å hjelpe på i denne perioden. Våre tiltak i forbindelse med korona ❯❯

Temakafe er et sosialt treff for kreftrammede, pårørende og etterlatte. Vi tar opp ulike temaer om kreft og det å leve med kreft, i tillegg til ulike kulturelle innslag. Kom innom for en kaffe, en matbit og en hyggelig samtale med noen som er eller har vært igjennom noe av det samme som deg. Tilbudet er gratis og drives av Kreftforeningens frivillige som skaper et trivelig miljø og sørger for enkel servering. Det er ingen påmelding, det er bare å stikke innom.

Kontakt: Brita Bergli Kristensen tlf. 94 19 92 39

Velkommen!

Program vår 2020

28.01 Fotograf Vebjørn Kleiving er en pribelønnet fotofraf fra Harstad Fotoklubb. 28.1  kommer han på besøk til Temakafe for å oss med på “En Fotoreise” – fortalt via hans lense. Velkommen til temakafe 28.1.

11.02 Gode samtaler” er dagens tema.  Den gode samtalen står i sentrum. Vi tør å ta tak i tema som kan være vanskelig å sette ord på. Velkommen til temakafe 11.2

25.02  Sexolog Åsa Karlsen kommer på besøk, og presenterer foredraget “Intimitet og nære relasjoner når sykdom rammer”.   Dette er et tema som det ikke kan snakkes for for om.  Selvfølelse. Tabu. Ikke strekke til. Følelser  og tanker som kan være vanskelig å sette ord på? Velkommen til en viktig samtale på Temakafe 25.2.

10.03 “Harstadhumor gjennom tidene” med Bjørn Hall-Hofsø. Hall-Hofsø er journalist, redaktør, informasjonssjef og lokalhistoriker. Som lokalhistoriker har han gitt ut flere bøker om oppvekst- og ungdomsmiljøet i Harstad. 10.3  skal Harstadhumor som skal fram i front. Velkommen til Temakafe.

24.03 Hjelpemidler og tilrettelegging etter sykdom”  er tittel på kveldens tema. Vi får besøk av hjelpemiddelsenteret og ergaterapeut. Velkommen til Temakafe.

14.04  Velkommen til utflukt til Trondenes historiske senter. Her får vi servert foredraget “Finnmarksleiren” presentert av  Frode Bygdnes. Finnmarksleiren ble opprettet i forbindelse med tvangsevakueringen av Finnmark og Nord-Troms 1944/1945 da de tyske stridskreftene ble tvunget til å trekke seg ut av Finnmark. Foredragsholder Bygdnes var verkstedarbeider, ble lærer, lokal- og fylkespolitiker, lokalhistoriker og skribent.

28.04 “Informasjon om Stafett for livet 2020″ med stafettleder Brita Kristiansen. Hva er Stafett for Livet? For mer info. klikk her.

12.05 Frisklivssentralen hjelper og støtter deg som ønsker å endre levevaner knyttet til fysisk aktivitet, kosthold, søvn og/eller tobakk. På Temakafe 12.5 får du tips for hvordan. Velkommen

26.05Sommeravslutning med båltur”. Tid og sted kommer. Det viktigste fokuset på dagen tema er  den lune og fine stemningen med fine folk. Og selvfølgelig  noe godt å tygge på med noe varmt i koppen.