Våre fysiske møtesteder avlyses ut juli – vi digitaliserer flere tilbud Vi vil ikke utsette kreftpasienter eller pårørende for unødvendig koronasmitte. Derfor digitaliserer vi tilbud og lager nye tilbud for å hjelpe i denne perioden.

Kom innom for en kopp kaffe og en matbit – og hyggelig samtale med andre som har erfaringer med kreft.

Kafeen drives av Kreftforeningens frivillige. Vi krever ingen påmelding og tilbudet er gratis.

Program:

23. januar:

Barn og kreft v/ Monica J. Pedersen, frivillig Barnekreftforeningen.

Vårens første temakafé handler om barn og kreft.
Monica J. Pedersen fra Barnekreftforeningen i Rogaland forteller om den jobben de gjør for barn som har kreft og familiene deres. Hun forteller også sin historie, om Kevin, hennes eldste sønn, som fikk kreft da han var 11 år. Hvordan kan en klare å ta vare på det syke barnet, søsken og familielivet?

20. februar:

Ventesorg, hva er det og hvordan takle den, v/ Anne Berit Davan, som mistet sønnen i kreft.

Hvordan er det å leve med vissheten om at barnet ditt skal dø? Anne Berit Davans sønn fikk kreft da han var tenåring, og hver dag var en sorg, også før han døde. I dag er Anne Berit pensjonist, men lever enda med slitasjen som dette påførte familien. Kom til Temakafeen i Haugesund og hør hennes historie.

19. mars:

Pakkeforløp fra A til Å v/ Astrid Hausken, forløpskoordinator Helse Fonna.

23. april:

Kan man planlegge før man dør? v/repr. fra Begravelsesbyrået

«- Jeg skulle ønske at vi hadde snakket mer om dette».

Noen snakker naturlig og fritt om alt, også om hva som skal skje etter døden har inntruffet. For de fleste er ikke dette så lett. Representanter fra Begravelsesbyrået vil snakke om hvordan en kan planlegge sin egen begravelse sammen med sine nærmeste.

Vi får besøk av byråleder Børge Thingbø og gravferdskonsulent Per Gunvald Haaland

14. mai:

Barn som pårørende v/Målfrid H. Eide,   familieterapeut/kreftsykepleier, Kreftomsorg Rogaland

“Hva skjer i parforholdet når en blir rammet av alvorlig sykdom?

Hvordan den enkelte reagerer på en krise i livet, påvirkes av mange faktorer, og dermed kan situasjonen se veldig ulik ut for den enkelte.

Hvordan kan en støtte hverandre, og kanskje finne ny mening i livet, når begge opplever en vanskelig livssituasjon?”

11. juni:

Sommeravslutning