Kom innom for en kopp kaffe og en matbit – og hyggelig samtale med andre som har erfaringer med kreft.

Vi krever ingen påmelding og tilbudet er gratis. Velkommen!

Bli gjerne med i vår Facebookgruppe!

Program:

19.08:

Velkommen til Temakafeen intimkonsert med Astrid Ekern!

Astrid Ekern har skapt seg en samling med særegne og fengslende låter. Gjennom sin musikk forteller hun om livets større og mindre trivialiteter, innpakket med fengende melodier og lekne arrangementer. Hun har utgitt egen plate, og er sangpedagog ved Gjøvik videregående skole.

16.09:

Kreftforeningens rettshjelp: Alvorlig syk- hvilke rettigheter har jeg?
Når alvorlig sykdom rammer er det mange som kjenner på usikkerhet når det kommer til jobb og økonomi.

– Som syk er det mange som ikke kjenner til hvilke rettighetene de har. Vi ønsker å gi dem tryggheten og veiledningen de trenger for at de skal ha én bekymring mindre, sier Camilla Fosse, jurist og leder for Kreftforeningens Rettshjelp.
På Temakafeén i Gjøvik 16. september kommer Camilla Fosse på besøk, og du får du vite mer om Kreftforeningens Rettshjelp, NAV, pasientrettigheter, behandling i utlandet, alternativ behandling, pasientskadeerstatning, forsikringer med mer.
Velkommen!

21.10:  Selvforsvar mot kreft Øyvind Torp, lege/ forfatter/ kreftpasient.

Sommeren 2016 oppdager fastlegen Øyvind Torp at han har kreft. Med ett blir legen pasient. Hva kan han gjøre for å øke sjansen for å overleve? Han fordyper seg i forskningen, og finner små og store tiltak som i tillegg til medisinsk behandlingen han får kan ha effekt mot kreft.  Erfaringene endte opp i boka Selvforsvar mot kreft, hvor han gir praktiske tips og råd til deg som er kreftsyk eller ønsker å gjøre det du kan for å holde deg frisk.oktober kommer han til Temakafeen på Gjøvik for å fortelle om sine opplevelser og hvordan han sakte, men sikkert har tatt livet tilbake etter kreftdiagnosen.

18.11:

Om å forsone seg med livet slik det er med Dagfinn Follerås, hverdagsmenneske og sogneprest i Aas kirke på Vestre Toten. Dagfinn går for å være en raus, trygg og stødig kar som inngir tillit i lokalbefolkningen. Denne kvelden vil han snakke om å akseptere livet slik det har blitt.

16.12:

Juleavslutning med FriFant

På årets siste 16. desember besøker de Temakafe på Gjøvik, og vil underholde oss med Prøysentoner. FriFant er en gjeng lokale artister fra musikal- og teatermiljøet i Gjøvik og omegn, som startet opp i forbindelse med Prøysenjubileet i 2014. De har det moro både bak og på scena, og det smitter over på publikum. Med sin uformelle og tilbakelente musikalske stil, krydret med litt ”tullprat” lover vi god stemning og førjulshygge denne kvelden.

Tid på dagen

UkedagDatoVarighet