Hva kan du gjøre?

Det er bare fantasien som setter grenser for hvordan du kan samle inn penger til Blå sløyfe-aksjonen. Her er noe av det som er blitt gjort før:

• sykle, løpe, padle eller gå veldig langt!
  • arrangere en hockeykamp, fotballkamp eller lignende
  • arrangere konsert
  • ha auksjon eller loppemarked
  • lage lotteri eller basar

Tenk gjennom om du kan finne en nisje du har spesielt gode kontakter i. Kan du tilpasse kommunikasjon og budskap til dette? Kan du finne en vinkling du tror pressen kan ta tak i?

Tenk også gjennom det praktiske. Trenger du tillatelser fra politi, kommunen eller andre for å gjennomføre aktiviteten din? Hva slags kostnader vil du ha for å kunne gjennomføre aktiviteten?

Hvordan samle inn penger?

Innsamling på nett

En effektiv måte er å samle inn penger opprette en egen innsamling på internett. Her kan du skrive litt om din innsamling, laste opp bilder og video, og dele innsamlingen med dine venner på epost, Facebook, Twitter og eventuelle andre kanaler.

Overføring til konto

Hvis du samler inn kontanter, så kan disse betales inn til Blå sløyfes kontonummer 5010 05 49791. Husk å merke betalingen med ditt eller innsamlingens navn.

Hvis du ber folk betale inn til konto selv, pass på å be dem merke innbetalingen med ditt eller innsamlingens navn, slik at du kan få vite hvor mye som kommer inn.

Vipps

Blå sløyfe sitt vipps-nummer er 2255. Det kan dere ta i bruk på arrangementer, men da er det viktig at alle merker innbetalingen med det samme (f.eks.: Sang mot kreft), slik at vi kan følge med på hvor mye innsamlingen din har fått inn.

Hva må du tenke på?

Blå sløyfe setter enormt stor pris på alle som ønsker å samle inn penger på vegne av oss. Vi er avhengige av innsamlede midler og ønsker å gi våre støttespillere så mye støtte som mulig. Til tider har vi derimot begrenset med ressurser, det er derfor viktig at du selv tar i et tak for din egen innsamling. Vi har dessverre ikke mulighet til å garantere eller støtte innsamlingen din økonomisk. Vi kan heller ikke bidra med fysisk materiell. Send oss gjerne en e-post og fortell hva du planlegger, og hvordan det gikk. Da kan vi gi deg noen gode tips, og vi kan svare bekreftende dersom noen tar kontakt for å høre om det er en legitim innsamling. Husk at den Blå sløyfen er varemerkeregistret og ikke kan brukes uten skriftlig avtale. Ta kontakt med oss hvis du ønsker å bruke den.

Husk at den Blå sløyfen er varemerkeregistrert, og kan ikke brukes uten en skriftlig avtale med oss. Ta kontakt med oss hvis du ønsker å bruke den.

Bedrifter

Blå sløyfe er et populært prosjekt å støtte. Vi har et eget sponsorprogram du kan være med i dersom din bedrift ønsker å støtte aksjonen. Husk at den Blå sløyfen er varemerkebeskyttet, og ikke kan brukes uten vår godkjenning og avtale. Å støtte Blå sløyfe-aksjonen kan utløse mva-plikt for bedrifter som bruker sløyfen kommersielt, på grunn av sløyfens høye markedsføringsverdi. Derfor må du sende en mail til blasloyfe@kreftforeningen.no , så vi sammen kan bli enige om hvordan din bedrift kan bidra i kampen mot prostatakreft. Takk for at du bryr deg!