Bli frivillig i Kreftforeningen

Vil du være med og skape et hyggelig møtested for kreftpasienter, pårørende og etterlatte i Gjøvik-regionen?

Vi trenger flere frivillige til å være vertskap på Kreftforeningens temakafé i Gjøvik. Kafeen er et tilbud til alle som er berørt av kreft, enten man er syk selv, er pårørende eller etterlatt i Gjøvik, Nordre Land, Søndre Land, Østre Toten og Vestre Toten.

Kreftforeningen ser etter deg som er, eller har lyst til å bli, engasjert i kreftsaken. Som frivillig vertskap på temakafeene vil du bidra til en god sak, og samtidig møte mange hyggelige mennesker.

Du vil få opplæring og oppfølging av Kreftforeningens rådgivere.

Hvem ser vi etter?
Du må like å møte nye mennesker som er i ulike faser av livet. Du må ha gode samarbeidsevner, være motiverende og løsningsorientert.

Hvordan organiseres oppgavene?
Som frivillig på temakafé skal du være med og lage en åpen og inkluderende møteplass for kreftrammede, pårørende og etterlatte. Du vil bli en del av et team av andre frivillige, og sammen planlegger dere temaer og arrangerer Temakaféen på kveldstid én gang i måneden.

Kreftforeningens Temakafé er åpen for de som ønsker det, og varer i rundt to timer. For den frivillige vil det innebære rundt tre timers innsats på kafékvelden.

Temakaféen holder til i Gjøvik Frivilligsentral, Øvre Torvgate 2.

Les mer om det å være frivillig i Kreftforeningen her. Har du allerede bestemt deg, kan du gå direkte til registreringsskjemaet .

For andre spørsmål om Temakafé Gjøvik, ta kontakt med gruppeleder
Sarah Svetlana Nogai