Et slag mot kreft

Arranger deres helt egne «Et slag mot kreft» golfturnering til inntekt for kreftsaken. Formålet med turneringen er å samle inn penger, samtidig som man skaper positivt engasjement i klubbene.

en gruppe mennesker poserer med ballonger på en golfbane.
Gruppebilde fra Surnadal GK arrangert 11. juni 2023

Meld på klubben deres

Turneringen må gjennomføres i perioden 1. mai–31. oktober. Dere står fritt til å bestemme hvordan dere ønsker at turneringen skal være. Startkontigenten per deltager er på minimum 200 kroner, og går i helhet til turneringens utvalgte formål. Deltagere står også fritt til å betale en høyere startkontigent enn minimumsbeløpet.

I tillegg oppfordres klubbene til å sette i gang aktiviteter som kan gi flere inntekter. For eksempel; lotteri, auksjon, puttekonkurranse, donasjon for mulligan, scramble eller bompenger ved bruk av golfbil. Her er det bare å være kreativ. Start innsamlingsaktivitetene før for å skape engasjement og oppmerksomhet rundt turneringen. Det kan også bidra til økt synlighet for klubben i lokalmiljøet.

Støtten deres gjør at vi kan:

Gi over 200 millioner kroner til kreftforskning hvert år.

Gjøre livet enklere med våre omsorgstilbud.

Spre informasjon slik at flere tusen krefttilfeller kan unngås.

Innbetaling og materiell

Ved innbetaling av støttebeløp, bruk kontonummer 5005 05 11011 og merk innbetalingen med «Et slag mot kreft, navnet på golfklubben og formål Kreftforskning eller Vardesenter»

Ja. Dere vil få tilsendt en pakke med golfpegger per deltager. Samt en plakatpakke som kan brukes til å synliggjøre turneringen og engasjementet. Plakatene kan også lastes ned i tillegg under her.

Velg det formålet dere ønsker å samle inn til

en mann som sitter ved et skrivebord i et laboratorium.

Kreftforskning

– Bidra til nye fremskritt

I dag overlever 3 av 4 kreft. Det er dobbelt så mange som for 50 år siden.

Muligheten for å overleve og å leve et godt liv etter kreft blir stadig bedre, mest av alt på grunn av den aldri hvilende forskningen.

At vi kan tildele over 200 millioner til ulike kreftforskning hvert år, er takket være givergleden i det norske folk. Pengene vi gir til forskning er innsamlede midler som kommer fra våre generøse medlemmer og givere.

et par kvinner som står på et kjøkken og lager mat.

Vardesenteret

– Vi viser deg veien

Kreftforeningen har sju Vardesenter i samarbeid med de største sykehusene i landet.

Vardesenteret er et friareal og mestringssenter for alle som rammes av kreft, som kreftrammet selv, pårørende eller etterlatt. Du kan slappe av i eget selskap, dele erfaringer eller få faglig råd og hjelp i situasjonen du står i.

Vardesenterne finnes og driftes takket være gaver, innsamlede midler, samarbeidspartnere og sponsorer.

Ta kontakt

For spørsmål, ta kontakt på e-post.

Var dette nyttig?