Når et kjært liv tar slutt, velger mange å be om en pengegave til et veldedig formål. En minnegave til Kreftforeningen vil aldri visne, men bidra til at flere kan overleve.

Gi en minnegave

Kjøp dekorasjon hos Mester Grønn og gi en minnegave

Ønsker du å gi både blomster og en minnegave, kan du nå gjøre dette hos Mester Grønn. Mester Grønn har designet en kolleksjon med sorgprodukter for Kreftforeningen, som inneholder vår symbolblomst; den hvite liljen. Sammen med blomstene kan du gi et valgfritt beløp som minnegave til Kreftforeningen.

Det er også mulig å gi en minnegave sammen med alle andre sorgprodukter i Mester Grønns sortiment. Når det gis en minnegave vil det bli lagt ved et takkekort fra Kreftforeningen sammen med blomstene.

Les mer om samarbeidet og se sortimentet her.

Praktisk informasjon om minnegave

Skattefradrag for gave
Slik bruker vi pengene

Har du spørsmål om minnegaver, kan du ringe 21 49 49 21 eller sende mail til minnegaver@kreftforeningen.no

Vi oppfordrer til å ikke sende sensitive personopplysninger (f. eks. sykdomsinformasjon) på denne e-posten. Det gjelder både opplysninger om deg selv og andre. Ta gjerne kontakt med Kreftlinjen om du ønsker råd og veiledning fra fagfolk.

Andre måter å gi en minnegave

Nettbank

Bruk kontonummer 5005.05.05151. Merk innbetalingen med navn på avdøde, navn på pårørende og adresse til pårørende. Hilsenen blir fra kontoeiers navn, med mindre du skriver noe annet.

Takkekort etter begravelsen – I vår nettbutikk kan du få kjøpt takkekort til minnegave med og uten tekst.