Digital bøsse

Vi er opptatt av smittevern og vil derfor ikke ha en dør til dør-aksjon med fysiske bøsser og kontanter i år. Men kreft tar ikke pause. Nå trenger vi din hjelp til å samle inn penger digitalt.

Bli digital bøssebærer

Opprett din egen innsamling for Krafttak mot kreft. Med en digital bøsse kan du invitere familie og venner til å støtte aksjonen, og selv følge med på hvor mye du samler inn.

Slik kan du bidra på 1-2-3

På grunn av korona kan ikke våre flotte bøssebærere gå fra dør til dør 6. til 14. mars. Men vi kan fortsatt spørre folk om de vil bidra! For målet vårt er det samme: Vi skal finansiere mer forskning på kreftformer som få overlever, og gi god omsorg til mennesker som rammes. For alle de som er syke nå, og de som blir det i fremtiden.

1. Opprett en digital bøsse – og gjør den personlig

En digital bøsse er en innsamlingsside på nett. Både enkeltpersoner, grupper og bedrifter kan opprette sin egen digitale bøsse. Du kan hele tiden følge med på hvor mye du har klart å samle inn, og de som gir kan skrive en hilsen på siden din om de vil.

Engasjement smitter. Jo mer personlig din digitale bøsse er, jo mer engasjement vil du skape hos andre.

• Velg en tittel og et bilde som beskriver deg eller gruppen som står bak bøssen.
  • Bruk tekstfeltet til å fortelle kort om hvorfor du eller dere er engasjert i kreftsaken.
  • Sett et mål for innsamlingen. Hvor mye tror du at du klarer å samle inn? Kanskje kan dine bekjente bli engasjert og igjen invitere andre personer for å hjelpe deg til å nå målet.

2. Del bøssen i ditt nettverk

Det er stort engasjement for kreftsaken i det norske folk. Mange vil gi, om de bare blir spurt. Så spør!

• Send en personlig melding. «Bank på» i en, to, tre eller 20 venner og kjentes innboks. Bruk for eksempel e-post, Facebook eller SMS. Spør om de vil støtte din digitale bøsse.
  • Del i sosiale medier. Bruk Facebook, Instagram og liknende kanaler til å nå ut til enda flere – gjerne også i grupper du er aktiv i. Du finner flere ulike deleknapper på siden for bøssen din.

3. Få med deg flere – og vær kreativ

Krafttak mot kreft bli heldigital, i år som i fjor. For å nå ut til alle som vil gi rundt omkring i landet trenger vi derfor så mange digitale bøssebærere som mulig. Hvis du kan inspirere én eller flere til å starte en egen bøsse, får enda flere muligheten til å gi.

Du kan også engasjere flere på andre måter. Bare kreativiteten – og korona – setter grensene. Her er noen ideer til hva det er mulig å gjøre for å samle inn penger:

Pant flasker.
Lag en basar.
Arranger bingo eller loddsalg.
Lag utfordringer/challenges.
Arranger en digital gjenbruksdag.
La en digital auksjon.
Lag et loppemarked.
Arranger sponsorløp.
Få spons fra næringslivet.

Lykke til med din innsamling. Vi setter enormt stor pris på alle som engasjerer seg for å ta et felles Krafttak mot kreft. Tusen hjertelig takk 💙

Var dette nyttig?