Hvorfor har dere valgt å støtte Kreftforeningen? / Hvorfor er kreftsaken viktig for deres bedrift?

– Kvinner er nøkkelen i vår virksomhet. 95 % av Lindex kunder og ansatte er kvinner, noe som påvirker våre sosiale forpliktelser der vi ser det som en selvfølge å støtte kvinner i kampen mot brystkreft. Ved å bidra til å finansiere kreftforskning og øke bevisstheten om brystkreft, kan Lindex sammen med våre kunder støtte kampen mot brystkreft.

Hvordan tar bedriften ut sitt engasjement for saken?

– Hvert år selger vi de offisielle Rosa sløyfe-produktene og hele overskuddet blir donert til kreftforskning. I 2018 skal vi donere 10 prosent av salgsprisen på en Pink Collection til kreftforskning. Vi har også designet et handlenett laget av mer bærekraftige materialer og et armbånd hvor vi donerer hele fortjenesten.

Hvilke ringvirkninger har samarbeidet med Kreftforeningen for deres organisasjon? Både internt og eksternt?

– Rosa sløyfe er en kampanje som tar sikte på ikke bare å finansiere kreftforskning, men også øke bevisstheten om brystkreft og kreftforebygging. Vi er en motekjede for kvinner, og det er naturlig for oss å involvere oss i Rosa sløyfe-aksjonen. Vi mener at det er viktig å nå så mange av våre kunder som mulig og sammen bidra til kampen mot brystkreft.

Les mer om Lindex på www.lindex.no

Var denne siden nyttig?