Hovedpartnere

Lindex

For syttende året på rad skal Lindex, sammen med sine kunder, samle inn penger for å bidra i kampen mot brystkreft. I år har Lindex designet en egen Pink Collection som består av 19 plagg og tilbehør der 10 prosent av omsetningen går til Rosa sløyfe. Kolleksjonen vil selges i utvalgte butikker og på lindex.com. I tillegg har de designet et flott armbånd og en shoppingbag der hele overskuddet går til aksjonen. Du får dessuten kjøpt rosa sløyfer, refleks og selvsagt årets designpin i alle Lindex´ butikker i oktober.

 

lindex.no

Coop

Coop er stolt av å være en av Rosa sløyfe-aksjonens hovedpartnere. I en årrekke har deres engasjement bidratt sterkt til aksjonen. Fjorårets kampanje ga hele 4,2 millioner til Rosa sløyfe og Coops bidrag til aksjonen de årene de har vært med har kommet opp i. Også i år gir Coop kr 2,50 for hvert Orkla hygiene-produkt de selger i oktober. I tillegg selges Rosa sløyfe-effekter i kassen hos Coop.

 

coop.no

Circle K

Circle K Norge er stolt og glad for å være en av hovedpartnerne til Rosa sløyfe på åttende året. Også i år gir Circle K kr 30,- til aksjonen ved kjøp av bilvask, og man får i tillegg en microfiberklut. Circle K selger dessuten Rosa sløyfe-refleks, og det gis donasjon ved kjøp av et utvalg av varer som kaffe, vann og rosa spylervæske. I fjorårets aksjon bidro Circle K med imponerende 4,75 millioner til Rosa sløyfe. Flere enn 2 500 dedikerte medarbeidere på over 300 stasjoner står sammen for å gjøre også årets kampanje til en suksess!

 

circklek.no

Vitusapotek

Vitusapotek er for sekstende år på rad aktive bidragsytere i kampen mot brystkreft. Flere enn 270 Vitusapotek over hele Norge, med omkring 2 000 medarbeidere, viser aktivt solidaritet med dem som rammes og bidrar til å skape håp. I år selger Vitusapotek Rosa sløyfes designpins, Rosa sløyfe-penn, Rosa sløyfe synlighetsvest og sminkepung. Bidraget fra NMD gjennom Vitusapotek og Ditt Apotek til Rosa sløyfe ble bortimot 3 millioner i 2018, og apotekkjeden håper å klare minst det samme i år.

 

vitusapotek.no

Mester Grønn

Mester Grønn er stolt hovedpartner for Rosa sløyfe-aksjonen for ellevte gang. Det er et glødende engasjement hos alle ansatte som ga hele 3,2 millioner i 2018. Blomsterkjeden selger Rosa sløyfe-buketter og Fairtrade-merkede roser og blomsterbunter, der en del av salgsbeløpet går til aksjonen. I tillegg til blomster, har de en egen kolleksjon med Rosa sløyfe-produkter dekorert med en vakker blomstersløyfe. Den består av økologiske eplebobler, duftlys, telys, handlenett og pannebånd. Du får også kjøpt årets designpin hos Mester Grønn. I tillegg til Rosa sløyfe-produktene, er det mulig å gi et bidrag når du kjøper alle andre produkter. Produktene kan kjøpes i alle Mester Grønns butikker – også i nettbutikken

 

https://www.mestergronn.no/om-oss/samfunnsansvar/rosa-sloyfe/

XXL

XXL er med på Rosa sløyfe-aksjonen for andre gang. I år som hovedpartner for første gang. De selger Rosa designpins og utvalgte produkter med en donasjon til Rosa sløyfe.

xxl.no

 

 

Partnere

Bianco

Bianco er ny Rosa sløyfe-partner. I oktober donerer Bianco 5 kroner per solgte shoecare-produkt. I tillegg donerer Bianco 2 kroner per solgte handlepose.

Blender

Blender er med på Rosa sløyfe for fjerde gang i år. De støtter aksjonen gjennom salg av en Rosa lunsj-menyer hos fem av sine forhandlere: NOM, La Baguette, Café Opus, Kjøkken og Kaffe og Fattigmann. For hver solgt lunsjrett støtter Blender Rosa sløyfe-aksjonen med 10 kroner.

blender.no

Cathrineholm of Norway

Cathrineholm of Norway er ny Rosa sløyfe-partner. I oktober vil man i Cathrineholm of Norways forhandlere i Norge finne den kjente stripete skålen i en spesialdesignet rosa farge. Skålen er tilgjengelig i 10 cm, 14 cm, 18 cm og 24 cm, og for hver solgt skål donerer Cathrineholm of Norway 15 kroner.

Ditt apotek

NMD eier både Vitusapotek og Ditt apotek, og i 2019 er Ditt Apotek med på Rosa sløyfe for fjerde gang. Ditt Apotek har 72 utsalg som vil selge Rosa sløyfes designpins, Rosa sløyfe-penn, Rosa sløyfe synlighetsvest og sminkepung til støtte for aksjonen.

dittapotek.no

Hairstore

Hairstore er med på Rosa sløyfe for tredje gang i 2019. De er en av landets ledende leverandører av rekvisita og utstyr til frisørsalonger og gir donasjon på 12,5 % til Rosa sløyfe på utvalgte produkter som selges til frisørsalonger landet over. Produktene er glattekam, papirbærepose, hørbørste, hårføner og frisørkappe.

hairstore.no

House of Yarn

House of Yarn er partner til Rosa sløyfe for tredje år. De selger Line Langmo Påfugl-garn og Alpakka Magic fra Dale Garn med en donasjon på kr 5,- per nøste. Line Langmo har designet egne Rosa sløyfe-gensere som man kan strikke og støtte aksjonen.

houseofyarn.no

Jordbærpikene

Jordbærpikene har tidligere vært med på Rosa sløyfe, og er igjen med på aksjonen. Jordbærpikene vil i oktober donere 10 kroner per solgte «Kylling- og baconsalat». I tillegg vil Jordbærpikenes forhandlere dekorere restaurantene i med rosa tilbehør, og markere aksjonen gjennom flere aktiviteter på sentrene de har forhandlere i.

Modern House

Modern House har i flere år designet et eget Rosa sløyfe-krus som selges til inntekt for aksjonen. I år vil Modern House i tillegg til det tradisjonelle kruset selge temoflaske og termokopp i stål til inntekt for Rosa sløyfe. Produktene kan i hovedsak kjøpes hos i Kitch’n og Feel-kjeden, samt noen enkeltstående butikker.

Oriflame

Oriflame har støttet Rosa sløyfe i flere år og gitt store bidrag. I år har de har satt sammen to produktpakker, en for kvinner og en for menn. Produktpakken til kvinner består av Tender Care Protection Balm, Silk Beauty Shower Cream, Silk Beauty Hand Cream. Den selges med en donasjon til Rosa sløyfe. Produktpakken for menn består av North for men Recharging Hair & Body Wash og North for men Sensitive Soothing Cream. Hver solgt produktpakke gir en donasjon til Rosa sløyfe.

 

oriflame.com

Plusstid Home

Plusstid Home er ny partner til Rosa sløyfe-aksjonen. Plusstid Home leverer vasketjenester og har fokus på hvitt arbeid og gode arbeidsvilkår for ansatte. Plusstid Home. I oktober vil Plusstid Home donere 50 kroner per hjemmerengjøring de gjennomfører.

SATSELIXIA

SATSELIXIA solgte rosa treningsprodukter med en donasjon til aksjonen i hele oktober, men det var bare én av mange måter treningskjeden synliggjorde og støttet Rosa sløyfe på i 2018. Du kunne delta på gratis treningstime på sentrene, se gratis online-trening eller delta i knebøy-challenge.

sats.no

Sigdal

Sigdal kjøkken er Rosa sløye-partner siden 2018. Ved å kjøpe et av Sigdals malte kjøkken i oktober. Sigdal støtter Rosa sløyfe-aksjonen med 300 kroner per solgte malte kjøkken.

https://www.sigdal.com/

Tena Lady

Tena Lady er sponsor til Rosa sløyfe for sjette året. For hver Tena Lady-pakke som selges i oktober, doneres 3 kroner til Rosa sløyfe.

YESBOX

YESBOX er ny partner til Rosa sløyfe i år. YESBOX er Sveriges ledende leverandør av stallstrø og vil selge stallstrø i rosa forsegling i oktober. For hvert solgt produkt donerer YEBOX 1 kroner til Rosa sløyfe-aksjonen. Dette produktet er blant annet til salgs hos Felleskjøpet.