Samarbeidspartnere

Våre samarbeidspartnere gjør en fantastisk innsats i Rosa sløyfe-aksjonen. De bidrar til oppmerksomhet om aksjonen, og samler inn store summer til brystkreftforskning!

Hovedpartnere

Lindex

For femtende året på rad skal Lindex, i samarbeid med sine kunder, samle inn penger for å bidra i kampen mot brystkreft. I år lanserer Lindex en ny Pink Collection der 10 prosent av salgssummen går til Rosa sløyfe. I tillegg har de designet et eget Rosa sløyfe-armbånd der hele overskuddet går til aksjonen. Du får dessuten kjøpt rosa sløyfer, reflekser og selvsagt årets designpin i alle Lindex´ butikker i oktober.

lindex.no

Coop

Coop er stolt av å være en av Rosa sløyfe-aksjonens hovedpartnere. I en årrekke har deres engasjement bidratt sterkt til aksjonen. Fjorårets kampanje ga mer enn 3,6 millioner til Rosa sløyfe og med mange nye butikker i år håper Coop å slå tidligere innsamlingsrekorder. Også i år gir Coop 3 kroner for hvert Procter & Gamble-produkt de selger i oktober. I tillegg selges Rosa sløyfe i kassen hos Coop.

coop.no

Circle K

Circle K Norge er stolt og glad for å være en av hovedpartnerne til Rosa sløyfe på sjette året. Ved kjøp av bilvask gir Circle K kr 30,- til aksjonen, og man får i tillegg en microfiberklut. Circle K selger også Rosa sløyfe-refleks, og det gis donasjon ved kjøp av et utvalg av varer. I fjorårets aksjon ble det rekordresultat med 4,6 millioner til Rosa sløyfe. Flere enn 2500 dedikerte medarbeidere på over 300 stasjoner står sammen for å gjøre også årets kampanje til en suksess!

circlek.no

Vitusapotek

Vitusapotek er for fjortende år på rad aktive bidragsytere i kampen mot brystkreft. Flere enn 230 Vitusapotek over hele Norge, med omkring 2000 medarbeidere, viser aktivt solidaritet med dem som rammes og bidrar til å skape håp. I år selger Vitusapotek Rosa sløyfes designpins, reflekser og nøkkelring. Bidraget fra NMD gjennom Vitusapotek og Ditt Apotek til Rosa sløyfe ble bortimot 2,5 millioner i 2016, og apotekkjeden håper å klare minst det samme i år.

vitusapotek.no

Mester Grønn

Mester Grønn har støttet Rosa sløyfe siden 2009 og har de siste seks årene vært en stolt hovedpartner. Med nesten 90 prosent kvinnelige ansatte er det helt naturlig å knytte en Rosa sløyfe rundt Mester Grønn i oktober. Det er et glødende engasjement som ga hele 2,7 millioner i 2016. I år selger blomsterkjedens en egen Rosa sløyfe-bukett i alle Mester Grønns butikker – også i nettbutikken. I tillegg selger de Fairtrade-roser, duftlys og designpins.

mestergronn.no

Kid

Kid Interiør er med som hovedpartner for sjette året. I sine flere enn 130 butikker i hele Norge er det 1000 dedikerte medarbeidere som vil være med å bidra i aksjonen. Over 90 prosent kvinnelig ansatte gjør det ekstra viktig for dem å bidra. I hele oktober selger Kid produkter laget spesielt til Rosa sløyfe, samt Rosa sløyfes designpin. I fjor bidro Kid med nesten 2,8 millioner til aksjonen, og målet er å bidra med et enda større beløp i år.

kid.no

Partnere

Blender

Blender er med på Rosa sløyfe for tredje gang i år. De støtter aksjonen gjennom donasjon på utvalgte lunsjretter i fem av cafékjedene sine: La Baguette, Café Opus, Fattigmann, Food Factory og fiskerestauranten på Flesland, SJØ. Over 600 ansatte i de ulike kjedene gleder seg enormt til å vise sin solidaritet med de som rammes av kreft gjennom årets Rosa lunsj-kampanje.

blender.no

Ditt apotek

NMD eier både Vitusapotek og Ditt apotek, og i 2017 er Ditt Apotek med på Rosa sløyfe for andre gang. Ditt Apotek har 74 utsalg som vil selge Rosa sløyfes designpins, reflekser og nøkkelring til støtte for aksjonen.

dittapotek.no

Hairstore

Hairstore er med på Rosa sløyfe for første gang i 2017. De er en av landets ledende leverandører av rekvisita og utstyr til frisørsalonger og gir donasjon på 12,5 % til Rosa sløyfe på utvalgte produkter som selges til frisørsalonger landet over.

hairstore.no

House of Yarn

House of Yarn er ny partner til Rosa sløyfe i 2017. De selger Line Langmo Påfugl-garn fra Dale Garn med en donasjon på kr 5,- per nøste. Line Langmo har designet egne Rosa sløyfe-gensere som man kan strikke i Påfugl-garn og støtte aksjonen.

houseofyarn.no

ghd

Gjennom de siste 14 år har ghd på verdensbasis støttet brystkreftsaken. ghd lager Rolls Royce-modellen blant hårstylingjern og kommer med flere nye design hvert år, der en design er alltid til støtte for Rosa sløyfe. Årets limited edition er Pink blush ghd platinum styler, pink blush ghd V styler, Pink blush ghd air hårføner og Limited edition pink paddle børste. For hvert solgte styler og hårføner doneres 10 euro og for hver børste 1 euro til Rosa sløyfe.

ghdhair.com/no/

Jordbærpikene

Jordbærpikene støtter årets aksjon ved å donere 10 kr per solgte av en utvalgt lunsjrett. Kafékjeden har til sammen 31 kafeer på kjøpesentre over hele landet, med kvinner i alderen 20–65 som sin hovedmålgruppe. Informasjon om Rosa sløyfe-aksjonen vil stå på bordene alle kafeene. Over 500 medarbeidere gleder seg til å vise solidaritet og støtte.

jordbarpikene.no

Modern House

Modern House har designet et eget Rosa sløyfe-krus som selges til inntekt for aksjonen. Kruset fås i hovedsak kjøpt hos i Kitch’n og Feel-kjeden, samt noen enkeltstående butikker.

modernhouse.no

Oriflame

Oriflame har støttet Rosa sløyfe i flere år og gitt store bidrag. I år har de har satt sammen to produktpakker, en for kvinner og en for menn. Produktpakken til kvinner består av Tender Care Protection Balm, Silk Beauty Shower Cream, Silk Beauty Hand Cream. Den selges med en donasjon til Rosa sløyfe. Produktpakken for menn består av North for men Recharging Hair & Body Wash og North for men Sensitive Soothing Cream. Hver solgte produktpakke gir en donasjon til Rosa sløyfe.

oriflame.no

Prior

Prior er med på Rosa sløyfe for andre gang og gir et støttebeløp til aksjonen. Rosa sløyfe blir synliggjort på forpakningen til to blå L/XL-egg 10-pk-variantene, egg fra frittgående høner og fra miljøinnredning. Egg inneholder alle vitaminer og mineraler kroppen din trenger – unntatt vitamin C.

prior.no

Nilfisk

Nilfisk selger støvsuger, rengjøringsmaskiner og mopp til proffmarkedet med en donasjon til Rosa sløyfe.

nilfisk.no

Tena Lady

Tena Lady er sponsor til Rosa sløyfe for femte året. For hver Tena Lady-pakke som selges i oktober, doneres 3 kroner til Rosa sløyfe.

tena.no

Jan Thomas Studio Cosmetics

Jan Thomas Studio Cosmetics ønsker å sette fokus på brystkreftsaken ved å støtte Rosa sløyfe. I oktober vil VITA donere 30,- til Rosa sløyfe for hver mascara og leppestift som selges fra merket. Velg blant mascaraer som gir volum, lengde – eller begge deler. Leppestiftene fra Jan Thomas Studio Cosmetics er rikt pigmenterte og inneholder naturlig bivoks, og finnes i 24 ulike farger.

vita.no/merker/jan-thomas-studio-cosmetics