Hovedpartnere

Lindex

Lindex har vært Rosa sløyfes hovedpartner i seksten år. I samarbeid med sine kunder, har de samlet inn penger for å bidra i kampen mot brystkreft. I 2018 solgte Lindex en Pink Collection som besto av accessoirer der 10 prosent av salgssummen gikk til Rosa sløyfe. I tillegg designet de et flott armbånd og en shoppingbag der hele overskuddet gikk til aksjonen. Lindex solgte dessuten Rosa sløyfer, reflekser og Rosa sløyfes designpin i alle Lindex-butikker i oktober. Bidraget i 2018 ble på hele 2,3 millioner.

 

lindex.no

Coop

Coop er stolt av å være en av Rosa sløyfe-aksjonens hovedpartnere. I en årrekke har deres engasjement bidratt sterkt til aksjonen. Fjorårets kampanje ga mer enn 4 millioner til Rosa sløyfe. Orkla Home & Personal Care var med som ny samarbeidspartner for kampanjen i Coop, og kampanjen var den største av sitt slag! Coop ga 2,50 kroner til Rosa sløyfe-aksjonen for hvert produkt man kjøpte fra Omo, Blenda, Milo, Comfort, Dr.Greve, Define, Klar og Lano i hele oktober. I tillegg ble Rosa sløyfer solgt i kassen hos alle dagligvarebutikkene til Coop.

 

coop.no

Circle K

Circle K Norge er stolt og glad for å være en av hovedpartnerne til Rosa sløyfe for syvende gang i 2018. Ved kjøp av bilvask ga Circle K kr 30,- til aksjonen. Circle K solgte også Rosa sløyfe-refleks, og det ga donasjon ved kjøp av et utvalg av varer som kaffe, vann og rosa spylervæske. I fjorårets aksjon bidro Circle K med imponerende 4,75 millioner til Rosa sløyfe. Flere enn 2 500 dedikerte medarbeidere på over 300 stasjoner står hvert år sammen for å gjøre Rosa sløyfe til en suksess!

 

circklek.no

Vitusapotek

Vitusapotek var i 2018 for femtende år på rad aktive bidragsytere i kampen mot brystkreft. Flere enn 230 Vitusapotek over hele Norge, med omkring 2 000 medarbeidere, viste solidaritet med dem som rammes og bidro til å skape håp. I 2018 solgte Vitusapotek Rosa sløyfes designpins, Rosa sløyfe-penn og en egen Rosa sløyfe synlighetsvest. Bidraget fra NMD gjennom Vitusapotek og Ditt Apotek til Rosa sløyfe ble bortimot 3 millioner i 2018!

 

vitusapotek.no

Mester Grønn

Mester Grønn var i 2018 med på Rosa sløyfe-aksjonen for tiende gang, og er stolt hovedpartner. Det er et glødende engasjement hos alle ansatte som ga hele 3,2 millioner i 2018. I 2018 feirer de 10-årsjubileet med et ekstra stort Rosa sløyfe-sortiment. I tillegg til blomsterkjedens Rosa sløyfe-bukett, solgte de Fairtrade-roser, økologiske eplebobler, mørk sjokolade, sommerfugl, duftlys, pannebånd og designpins. Produktene ble solgt i alle Mester Grønns butikker – også i nettbutikken.

 

https://www.mestergronn.no/om-oss/samfunnsansvar/rosa-sloyfe/

Kid

Kid Interiør var med som hovedpartner for syvende året i 2018. I sine mer enn 140 butikker i hele Norge var det over 1 000 dedikerte medarbeidere som bidro til aksjonen. Over 90 prosent kvinnelig ansatte gjør det ekstra viktig for dem å bidra. I hele oktober solgte Kid produkter laget spesielt til Rosa sløyfe, samt Rosa sløyfes designpin. I 2018 ble bidraget fra Kid 1,8 millioner til aksjonen.

 

kid.no

 

 

Partnere

Blender

Blender var med på Rosa sløyfe for fjerde gang i 2018. De støttet aksjonen gjennom donasjon på utvalgte lunsjretter i fem av cafékjedene sine: La Baguette, Café Opus, Fattigmann, Food Factory og fiskerestauranten på Flesland, SJØ.

 

blender.no

Ditt apotek

NMD eier både Vitusapotek og Ditt apotek, og i 2018 var Ditt Apotek med på Rosa sløyfe for tredje gang. Ditt Apotek har 74 utsalg som solgte Rosa sløyfes designpins, reflekser og nøkkelring til støtte for aksjonen.

 

dittapotek.no

Hairstore

Hairstore var med på Rosa sløyfe for andre gang i 2018. De er en av landets ledende leverandører av rekvisita og utstyr til frisørsalonger og ga donasjon på 12,5 prosent til Rosa sløyfe på utvalgte produkter som ble solgt til frisørsalonger landet over.

 

hairstore.no

House of Yarn

House of Yarn var partner til Rosa sløyfe for andre gang i 2018. De solgte Line Langmo Påfugl-garn og Alpakka Magic fra Dale Garn med en donasjon på kr 5,- per nøste. Line Langmo designet egne Rosa sløyfe-gensere man kan strikke og støtte aksjonen.

 

houseofyarn.no

ghd

Gjennom de siste 15 år har ghd på verdensbasis støttet brystkreftsaken. ghd lager Rolls Royce-modellen blant hårstylingsjern og kommer med flere nye design hvert år, der en design er alltid til støtte for Rosa sløyfe. 2018s limited edition var ghd gold® by Lulu Guinness og ghd air® by Lulu Guinness. For hver styler og hårføner de solgte donerte ghd 10 euro til Rosa sløyfe.

 

ghdhair.com/no

Modern House

Modern House har designet et eget Rosa sløyfe-krus som selges til inntekt for aksjonen. Kruset fås i hovedsak kjøpt hos i Kitch’n og Feel-kjeden, samt noen enkeltstående butikker.

modernhouse.no

Oriflame

Oriflame har støttet Rosa sløyfe i flere år og gitt store bidrag. I 2018 satt de sammen to produktpakker (Charity Set), en for kvinner og en for menn. Hver solgte produktpakke kostet 99 kroner, hvor 10 kroner gikk til Rosa sløyfe.

 

oriflame.com

Tena Lady

Tena Lady var i 2018 sponsor til Rosa sløyfe for sjette året. For hver Tena Lady-pakke som ble solgt i oktober, donerte de 3 kroner til Rosa sløyfe.

tena.no

Humble Brush

Humble Brush var i 2018 med på Rosa sløyfe for første gang. For hver solgte Humble Brush Purple Soft-tannbørste donerte de kr 2,- til aksjonen. Humble Brush kunne kjøpes i de fleste dagligvarebutikker.

 

thehumble.co

Nestlé Fitness

Fitness frokostblanding selges med donasjon til Rosa sløyfe i oktober. Aksjonen er synliggjort på forpakningen og inneholder informasjon om forebygging av brystkreft gjennom mosjon.

 

nestle-cereals.com

Noma Norway AS

Noma selger rosa hårbånd, hårbøyler og hårstrikker med en donasjon til Rosa sløyfe hos ca. 200 forhandlere over hele landet.

 

nomanorge.no

Portland

Portland var ny Rosa sløyfe-partner i 2018. De støttet Rosa sløyfe ved å gi kr 100,- til aksjonen for hvert solgte par av de rosa LUNE-tøflene i oktober. Tøflene kunne kjøpes i utvalgte skobutikker.

SATSELIXIA

SATSELIXIA solgte rosa treningsprodukter med en donasjon til aksjonen i hele oktober, men det var bare én av mange måter treningskjeden synliggjorde og støttet Rosa sløyfe på i 2018. Du kunne delta på gratis treningstime på sentrene, se gratis online-trening eller delta i knebøy-challenge.

sats.no

Sigdal

Sigdal kjøkken var ny Rosa sløye-partner i 2018. Ved å kjøpe et av Sigdals malte kjøkken i oktober, støttet du Rosa sløyfe-aksjonen.

https://www.sigdal.com/

Skoringen

Skoringen var også ny Rosa sløye-partner i 2018. Skokjeden solgte utvalgte skomodeller med en donasjon til Rosa sløyfe. De utvalgte skoene ble solgt med 30 prosent rabatt samtidig som det ble donert kr 30,- til aksjonen. Skoene ble solgt hos alle Skoringens 79 butikker i Norge.

 

www.skoringen.no

XXL

XXL var ny partner til Rosa sløyfe i 2018. De solgte utvalgte produkter med en donasjon til Rosa sløyfe i alle sine butikker i oktober.

 

xxl.no

 

Var denne siden nyttig?