Samarbeidspartnere

Våre samarbeidspartnere gjør en fantastisk innsats i Rosa sløyfe-aksjonen. De bidrar til oppmerksomhet om aksjonen, og samler inn store summer til brystkreftforskning!

Hovedpartnere

Lindex

For fjortende året på rad skal Lindex, i samarbeid med sine kunder, samle inn penger for å bidra i kampen mot brystkreft. I år lanserer Lindex en ny Pink Collection der 10 % av salgssummen går til Rosa sløyfe. I tillegg har de designet et eget Rosa sløyfe-armbånd der hele overskuddet går til aksjonen. Du får dessuten kjøpt rosa sløyfer, reflekser og selvsagt årets designpin i alle Lindex´ butikker i oktober.

Coop

Coop er stolt av å være en av Rosa sløyfe-aksjonens hovedpartnere. I en årrekke har deres engasjement bidratt sterkt til aksjonen. Fjorårets kampanje ga mer enn 2,5 millioner til Rosa sløyfe og med mange nye butikker i år håper Coop å slå tidligere innsamlingsrekorder. Også i år gir Coop 3 kroner for hvert Procter & Gamble-produkt de selger i oktober. I tillegg selges Rosa sløyfe i kassen hos Coop.

Circle K

Circle K Norge er stolt og glad for å være en av hovedpartnerne til Rosa sløyfe på femte året. Ved kjøp av bilvask gir Circle K kr 50,- til aksjonen, og du får i tillegg en microfiberklut. Circle K selger også Rosa sløyfe-refleks til inntekt for aksjonen. I fjorårets aksjon ble det rekordresultat med 3,5 millioner til Rosa sløyfe. Flere enn 2 500 dedikerte medarbeidere på over 300 stasjoner står sammen for å gjøre også årets kampanje til en suksess!

Vitusapotek

Vitusapotek er for trettende år på rad aktive bidragsytere i kampen mot brystkreft. Flere enn 230 Vitusapotek over hele Norge med omkring 2 000 medarbeidere viser aktivt solidaritet med dem som rammes, og bidrar til å skape håp. I år selger Vitusapotek Rosa sløyfes designpins, reflekser og nøkkelring. Bidraget fra Vitusapotek til Rosa sløyfe ble bortimot 1,7 million i fjor, og apotekkjeden håper at den skal greie et tilsvarende beløp også i år.

Mester Grønn

Mester Grønn har støttet Rosa sløyfe siden 2009 og har de siste seks årene vært en stolt hovedpartner. Med nesten 90 % kvinnelige ansatte er det helt naturlig å knytte en Rosa sløyfe rundt Mester Grønn i oktober. Det er et glødende engasjement som ga bortimot 2 millioner i 2015. I år har Kari Traa designet blomsterkjedens bukett som er til salgs i alle Mester Grønns butikker, samt i deres nettbutikk. I tillegg selger de Fairtraderoser, hortensia, duftlys og designpins.

Kid

Kid Interiør er med som hovedpartner for femte året. I sine flere enn 130 butikker i hele Norge er det 1 000 dedikerte medarbeidere som vil være med å bidra i aksjonen. Over 90 % kvinnelig ansatte gjør det ekstra viktig for dem å bidra. I hele oktober selger Kid produkter laget spesielt til Rosa sløyfe, samt Rosa sløyfes designpin. I fjor bidro Kid med mer enn 2 millioner til aksjonen, og målet er å bidra med et enda større beløp i år.

Partnere

Blender

Blender er med på Rosa sløyfe for andre gang i år. De støtter aksjonen gjennom donasjon på utvalgte lunsjretter i 5 av cafékjedene sine; La Baguette, Café Opus, Fattigmann, Food Factory og fiskerestauranten på Flesland, SJØ. Over 600 ansatte i de ulike kjedene gleder seg enormt til å vise sin solidaritet med de som rammes av kreft gjennom årets Rosa Lunsj-kampanje.

blender.no

Crema kaffebrenneri

en donasjon på kr 10,- per pose til Rosa sløyfe. Kaffen er Balanoor fra India, en fyldig kaffe med intens aroma. Kaffen fås kjøpt hos utvalgte Crema-forhandlere landet rundt og i Kreftforeningens butikk og nettbutikk.

Ditt apotek

NMD eier både Vitusapotek og Ditt apotek og i år er Ditt Apotek med på Rosa sløyfe for første gang. Ditt Apotek har 77 utsalg som vil selge Rosa sløyfes designpins, reflekser og nøkkelring til støtte for aksjonen.

ghd

Gjennom de siste 13 år har ghd på verdensbasis støttet brystkreftsaken. ghd lager Rolls Royce-modellen blant hårstylingjern og kommer med flere nye design hvert år der en design er alltid til støtte for Rosa sløyfe. Årets limited edition er Electric pink gold classic styler, electric pink platinum styler og electric pink air hårføner. For hvert solgte styler og hårføner doneres 10 euro til Rosa sløyfe.

Jordbærpikene

Jordbærpikene støtter årets aksjon ved å donere 10 kr pr solgte av en utvalgt lunsjrett. Kafékjeden har til sammen 31 kafeer på kjøpesentre over hele landet, med kvinner i alderen 20 - 65 som sin hovedmålgruppe. Informasjon om Rosa sløyfe aksjonen vil stå på bordene alle kafeene. Over 500 medarbeidere gleder seg til å vise solidaritet og støtte.

Modern House

Modern House har designet et eget Rosa sløyfe-krus som selges til inntekt for aksjonen. Kruset fås i hovedsak kjøpt hos i Kitch’n og Feel-kjeden, samt noen enkeltstående butikker.

Oriflame

Oriflame har støttet Rosa sløyfe i flere år og gitt store bidrag. I år har de har satt sammen to produktpakker, en for kvinner og en for menn. Produktpakken til kvinner har en verdi på 268 kr og består av Milk & Honey Gold Moisturising Hand Cream og Softening Liquid Hand Soap. Den selges for 99 kr. Produktpakken for menn har en verdi på 527 kr og består av Hair & Body Wash, Shaving Gel og Face Gel. Den selges også for 99 kr. Hver solgte produktpakke gir kr 10,- til Rosa sløyfe.

Prior

Prior er ny partner til Rosa sløyfe fra i år og gir et støttebeløp til aksjonen. Rosa sløyfe blir synliggjort på forpakningen til to blå L/XL egg 10 pk variantene, egg fra frittgående høner og fra miljøinnredning. Egg inneholder alle vitaminer og mineraler kroppen din trenger – unntatt vitamin C.

Nestlé Fitness

Fitness frokostblanding selges med donasjon til Rosa sløyfe i oktober. Aksjonen er synliggjort på forpakningen og inneholder informasjon om forebygging av brystkreft gjennom mosjon.

Nilfisk

Nilfisk selger støvsuger, rengjøringsmaskiner og mopp til proffmarkedet med en donasjon til Rosa sløyfe.

Sats Elixia

Sats Elixias visjon om å gjøre folk sunnere og lykkeligere passer godt sammen med Kreftforeningens formålsarbeid. Fysisk aktivitet er viktig for forebygging av kreft og vi anbefaler at alle er i aktivitet minimum 30 minutter daglig. Under årets Rosa sløyfe-aksjon donerer Sats Elixia kr 10,- for hvert medlem som er med på Yoga-trening samt inntekten fra et stort Yogaevent.

www.sats.no

Scholl

Scholl er ny partner til Rosa sløyfe i år. De skal selge Velvet smooth Nail Care System Pik og Velvet smooth diamond pink fotfil. For hvert solgte av disse to produktene i oktober går det kr 20,- til aksjonen.

Tena Lady

Tena Lady er sponsor til Rosa sløyfe for fjerde året. For hver Tena Lady-pakke som selges i oktober, doneres 3 kroner til Rosa sløyfe.

Jan Thomas Studio Cosmetics

Jan Thomas Studio Cosmetics ønsker å sette fokus på brystkreftsaken ved å støtte Rosa sløyfe. Leppestiftene fra Jan Thomas Studio Cosmetics er rikt pigmenterte og inneholder naturlig bivoks, og i oktober vil VITA donere 50,- til Rosa sløyfe for hver leppestift som selges fra merket.

janthomasstudio.no/cosmetics/