Hovedpartnere

Lindex

For syttende året på rad samlet Lindex, sammen med sine kunder, inn penger for å bidra i kampen mot brystkreft. I fjor designet Lindex en egen Pink Collection med 19 plagg og tilbehør der 10 prosent av omsetningen gikk til Rosa sløyfe. I tillegg designet de et flott armbånd og en shoppingbag hvor hele overskuddet gikk til aksjonen. Du fikk dessuten kjøpt rosa sløyfer, refleks og selvsagt Rosa sløyfe-designpin i alle Lindex sine butikker i oktober.

lindex.no

Coop

Coop er stolt av å være en av Rosa sløyfe-aksjonens hovedpartnere. I en årrekke har deres engasjement bidratt sterkt til aksjonen. I fjor ga Coop 2,50 kroner for hvert Orkla hygiene-produkt som ble solgt i oktober. I tillegg ble det solgt Rosa sløyfe-effekter i kassen hos Coop.

coop.no

Circle K

Circle K Norge er stolt og glad for å være en av hovedpartnerne til Rosa sløyfe på åttende året. Flere enn 2 500 dedikerte medarbeidere på over 300 stasjoner står sammen for å gjøre aksjonen til en suksess! I fjor ga Circle K kr 30 kroner til aksjonen ved kjøp av bilvask, de solgte Rosa sløyfe-refleks, og det ble gitt donasjoner ved kjøp av utvalgte varer.

circklek.no

Vitusapotek

Vitusapotek var med på aksjonen for sekstende år på rad. Flere enn 270 Vitusapotek over hele Norge med omkring 2 000 medarbeidere viser aktivt solidaritet med dem som rammes og bidrar til å skape håp. I fjor solgte Vitusapotek Rosa sløyfes designpins, Rosa sløyfe-penn, Rosa sløyfe synlighetsvest og sminkepung.

vitusapotek.no

Mester Grønn

Mester Grønn var stolt hovedpartner for Rosa sløyfe-aksjonen for ellevte gang. Blomsterkjeden solgte Rosa sløyfe-buketter og Fairtrade-merkede roser og blomsterbunter, der en del av salgsbeløpet gikk til aksjonen. I tillegg til blomster, hadde de en egen kolleksjon med Rosa sløyfe-produkter dekorert med en vakker blomstersløyfe. De solgte også årets designpin. I tillegg til Rosa sløyfe-produktene, var det mulig å gi et bidrag når du kjøpte alle andre produkter.

https://www.mestergronn.no/om-oss/samfunnsansvar/rosa-sloyfe/

XXL

XXL var med på Rosa sløyfe-aksjonen for andre gang. I fjor som hovedpartner for første gang. De solgte Rosa sløyfe-designpins, og utvalgte produkter med en donasjon til Rosa sløyfe.

xxl.no

 

 

KID

Kid Interiør var i fjor med som hovedpartner for åttende året. Med flere enn 130 butikker i hele Norge var det 1 000 dedikerte medarbeidere som ville være med å bidra i aksjonen. Over 90 prosent av de ansatte er kvinner, noe som gjør det ekstra viktig for dem å bidra i aksjonen. I hele oktober solgte Kid produkter laget spesielt til Rosa sløyfe, samt Rosa sløyfe-designpin.

 

 

Partnere

Bianco

Bianco var ny Rosa sløyfe-partner i 2019. I oktober donerte Bianco 5 kroner per solgte skopleie-produkt. I tillegg donerte Bianco 2 kroner per solgte handlepose.

Blender

Blender var med på Rosa sløyfe for fjerde gang i fjor De støttet aksjonen gjennom salg av en Rosa lunsj-menyer hos fem av sine forhandlere: NOM, La Baguette, Café Opus, Kjøkken og Kaffe og Fattigmann. For hver solgt lunsjrett støttet Blender Rosa sløyfe-aksjonen med 10 kroner.

blender.no

Cathrineholm of Norway

Cathrineholm of Norway var ny Rosa sløyfe-partner i 2019. I oktober kunne man i Cathrineholm of Norways forhandlere i Norge finne den kjente stripete skålen i en spesialdesignet rosa farge, og for hver solgte skål donerte Cathrineholm of Norway 15 kroner.

CathrineHolm. Logo

Ditt apotek

NMD eier både Vitusapotek og Ditt apotek, og i fjor var Ditt Apotek med på Rosa sløyfe for fjerde gang. Ditt Apotek har 72 utsalg som solgte Rosa sløyfe-designpins, Rosa sløyfe-penn, Rosa sløyfe synlighetsvest og sminkepung til støtte for aksjonen.

dittapotek.no

Hairstore

Hairstore var med på Rosa sløyfe for tredje gang i 2019. De er en av landets ledende leverandører av rekvisita og utstyr til frisørsalonger og gir en donasjon på 12,5 prosent til Rosa sløyfe på utvalgte produkter som selges til frisørsalonger landet over.

hairstore.no

House of Yarn

House of Yarn var i fjor partner til Rosa sløyfe for tredje år. De solgte garn med en donasjon på  5 kroner per solgte nøste. I tillegg kunne man laste ned gratis mønster på en egen Rosa sløyfe genser designet av Line Langmo som man kunne strikke med Rosa sløyfe-garn fra House Of Yarn.

houseofyarn.no

Jordbærpikene

Jordbærpikene har tidligere vært med på Rosa sløyfe, og er igjen med på aksjonen. Jordbærpikene donerte 10 kroner per solgte «Kylling- og baconsalat» i oktober. I tillegg dekorerte Jordbærpikenes forhandlere restaurantene med rosa tilbehør og markerte aksjonen gjennom flere aktiviteter på sentrene de har forhandlere i.

Jordbærpikene logo

Modern House

Modern House har i flere år designet et eget Rosa sløyfe-krus som selges til inntekt for aksjonen. I fjor solgte de i tillegg til det tradisjonelle kruset, termoflaske og termokopp i stål til inntekt for Rosa sløyfe.

Oriflame

Oriflame har støttet Rosa sløyfe i flere år og gitt store bidrag. I fjor hadde de satt sammen to produktpakker, en for kvinner og en for menn. Produktpakken til kvinner besto av Essence & Co, Pink Pepper & Rhubarb, Hand & Body Wash, og Tender Care Protecting Balm. Produktpakken for menn besto av North For Men Original Hair & Body Wash og Feet Up Advanced Cracked Heel Repair & Smooth Foot Cream. Hver solgte produktpakke ga en donasjon til Rosa sløyfe.

 

oriflame.com

Plusstid Home

Plusstid Home var ny partner til Rosa sløyfe-aksjonen i 2019. Plusstid Home leverer vasketjenester og har fokus på hvitt arbeid og gode arbeidsvilkår for ansatte. I oktober donerte Plusstid Home 50 kroner per hjemmerengjøring de gjennomførte.

Plusstid Home. Logo

SATS

SATS var med på Rosa sløyfe i fjor igjen, og hadde seks produkter hvor de donerte 10 kroner per solgt produkt. I tillegg donerte SATS 5 kroner per deltaker som møtte opp på Crosstraining i uke 42. SATS utfordret også alle til å ta en knebøy og poste dette på sosiale medier og merke innlegget med #satsmotkreft. For hvert innlegg donerte SATS 10 kroner til aksjonen. SATS var også ansvarlig for oppvarmingen i byene der det ble gjennomført Rosa sløyfe-løp. SATS gjorde i tillegg mye for å markere Rosa sløyfe ved å tilby gratis online trening, gratis treningen for alle i uke 42 og rosa dekorering på sentrene.

Sats logo

Sigdal

Sigdal kjøkken har vært Rosa sløye-partner siden 2018. Sigdal støttet Rosa sløyfe-aksjonen med 300 kroner per solgte malte kjøkken i oktober.

https://www.sigdal.com/

YESBOX

YESBOX var ny partner til Rosa sløyfe i 2019. YESBOX er Sveriges ledende leverandør av stallstrø og solgte stallstrø i rosa forsegling i oktober. For hvert solgte produkt donerte YEBOX 1 krone til Rosa sløyfe-aksjonen.

Yesbox. Logo