Samarbeidspartnere

Våre samarbeidspartnere gjør en fantastisk innsats i Rosa sløyfe-aksjonen. De bidrar til synlighet og oppmerksomhet om aksjonen, og samler inn store summer til brystkreftforskning.

Våre hovedpartnere

Coop er stolt av å være en av Rosa sløyfe-aksjonens hovedpartnere. I en årrekke har deres engasjement bidratt sterkt til aksjonen. Fjorårets kampanje ga over 5,2 millioner kroner til Rosa sløyfe og Coops bidrag til aksjonen de årene de har nå passert 32 millioner kroner. I år gir Coop 2,50 kroner for hvert Orkla hygiene-produkt de selger i oktober. Coop har i tillegg valgt å gi 1% av salget av fersk frukt og grønt i oktober til Rosa sløyfe-aksjonen. I butikkene vil det være mulig å kjøpe rosa handlenett og andre Rosa sløyfe-effekter.
Utover dette bidrar også Coop med spredning og synliggjøring av aksjonen i alle tilgjengelig flater.

Circle K Norge er stolt og glad for å være en av hovedpartnerne til Rosa sløyfe for niende år på rad. Som tidligere gir Circle K 30 kroner til aksjonen ved kjøp av bilvask. Circle K selger Rosa sløyfe-refleks, og det gis donasjon ved kjøp av et utvalg av varer som kaffe, vann og rosa spylervæske. I fjorårets aksjon bidro Circle K med imponerende 4,2 millioner til Rosa sløyfe. Flere enn 2 500 dedikerte medarbeidere på over 300 stasjoner står sammen for å gjøre også årets aksjon til en suksess!

Kid Interiør er med som hovedpartner for åttende året. I sine flere enn 130 butikker i hele Norge er det 1 000 dedikerte medarbeidere som vil være med å bidra i aksjonen. Over 90 prosent kvinnelig ansatte gjør det ekstra viktig for dem å bidra. I hele oktober selger Kid produkter laget spesielt til Rosa sløyfe, samt Rosa sløyfes designpin. Kid Interiør har bidratt med et betydelig beløp i årene de har støttet aksjonen. I tillegg gir de Rosa sløyfe synlighet og oppmerksomhet i alle sine egne kanaler.

For attende år på rad skal Lindex, sammen med sine kunder, samle inn penger for å bidra i kampen mot brystkreft. I år har Lindex designet et handlenett, og en paraply. Produktene selges i butikk og på nett. I tillegg selger Lindex refleks og årets designpin. Siden 2003 har Lindex støttet Rosa sløyfe-aksjonen med over 30 millioner kroner. Dette har de klart ved å forene kunder og ansatte som år etter år viser et enormt engasjement for saken.

Mester Grønn er stolt hovedpartner for Rosa sløyfe-aksjonen for tolvte gang. Det er et glødende engasjement hos alle ansatte som ga over 3 millioner i 2019. Blomsterkjeden selger Rosa sløyfe-buketter og Fairtrade-merkede roser der en del av salgsbeløpet går til aksjonen. I tillegg til blomster selger Mester Grønn epledrikk, sjokoladekuler, telys og miljønett. Årets designpin kan også kjøpes hos Mester Grønn. I tillegg til Rosa sløyfe-produktene, er det mulig å gi et bidrag når du kjøper alle andre produkter. Produktene kan kjøpes i alle Mester Grønns butikker – også i nettbutikk.

Vitusapotek er for syttende år på rad aktive bidragsytere i kampen mot brystkreft. Flere enn 270 Vitusapotek over hele Norge, med omkring 2 000 medarbeidere, viser aktivt solidaritet med dem som rammes og bidrar til å skape håp. I år selger Vitusapotek Rosa sløyfes designpins, Rosa sløyfe-penn, Rosa sløyfe-refleks og sminkepung. Bidraget til Rosa sløyfe fra NMD, gjennom Vitusapotek og Ditt Apotek, er over 21,6 millioner kroner.

XXL er med på Rosa sløyfe-aksjonen for tredje år på rad. I år som hovedpartner for andre gang. XXL selger årets Rosa sløyfe-pin. I tillegg har de et bredt utvalgt av rosa produkter hvor det per solgte produkt doneres en sum til aksjonen. Utover dette kler XXL butikkene sine i rosa, og sørger for god synlighet og oppmerksomhet om saken. XXL benytter alle kanaler de har for å omtale aksjonen og oppfordre folk til å, sammen med dem, bli med å støtte Rosa sløyfe. XXL er med på Rosa sløyfe i flere land i Europa.

Partnere

Bianco Rosa sløyfe-partner for andre år på rad. I oktober donerer Bianco 5 kroner per solgte shoecare-produkt. I tillegg donerer Bianco 2 kroner per solgte handlepose. Bianco dekorerer butikkene sine rosa, og bidrar med god synliggjøring av aksjonen.

Blender er med på Rosa sløyfe for femte gang i år. De støtter aksjonen gjennom salg av en Rosa lunsj-menyer hos fem av sine forhandlere: NOM, La Baguette, Kjøkken og Kaffe, Café Opus og Fattigmann. For hver solgt lunsjrett støtter Blender Rosa sløyfe-aksjonen med 10 kroner. Ansatte hos Blender vil i oktober bære den Rosa sløyfen.

NMD eier både Vitusapotek og Ditt apotek, og i 2020 er Ditt Apotek med på Rosa sløyfe for femte gang. Ditt Apotek har 74 butikker som vil selge årets Rosa sløyfe-pin, Rosa sløyfe-penn, Rosa sløyfe-refleks og sminkepung til støtte for aksjonen.

Hairstore er med på Rosa sløyfe for fjerde gang i 2020. De er en av landets ledende leverandører av rekvisita og utstyr til frisørsalonger. Hairstore støtter Rosa sløyfe med en fast sum, og synliggjør aksjonen gjennom sine kundemagasiner.

House of Yarn er partner til Rosa sløyfe for tredje år. De selger Line Langmo Påfugl-garn og Alpakka Magic fra Dale Garn med en donasjon på kr 5,- per nøste. Line Langmo har designet egne Rosa sløyfe-gensere som man kan strikke og støtte aksjonen.

Modern House har i flere år designet et eget Rosa sløyfe-krus som selges til inntekt for aksjonen. Årets designkrus er dekorert av Ingebjørg Rangøy Sjåland som står bak Lykketegning. Kruset kan i hovedsak kjøpes hos i Kitch’n og Feel-kjeden, samt noen enkeltstående butikker. Kruset koster 199 kroner, og for hvert solgte krus doneres 65 kroner til Rosa sløyfe-aksjonen.

Nestlé Fitness har tidligere vært partner til Rosa sløyfe-aksjonen. I år er de igjen med, og vil donerer 3 kroner for hver solgte Fitness frokostblanding. Nestlé Fitness er opptatt av kvinnehelse, og er med på Rosa sløyfe i flere land.

Oriflame har støttet Rosa sløyfe i flere år og gitt store bidrag. I år har de satt sammen to produktpakker, en for kvinner og en for menn. Produktpakken til kvinner består av Tender Care Protection Balm, Silk Beauty Shower Cream, Silk Beauty Hand Cream. Den selges med en donasjon til Rosa sløyfe. Produktpakken for menn består av North for men Recharging Hair & Body Wash og North for men Sensitive Soothing Cream. Hver solgt produktpakke gir en donasjon til Rosa sløyfe.

VITA har tidligere vært med på Rosa sløyfe aksjonen. I år er de med igjen. Denne gang i tett samarbeid med Loréal. I oktober doneres det 5 kroner på et utvalgt varesortiment fra Loréal solgt i VITA-butikkene. I det utvalgte sortimentet er det både hudprodukter, neglelakk og mascara.

Takk til våre samarbeidspartnere som bidrar til synlighet og oppmerksomhet om aksjonen, og samler inn store summer til brystkreftforskning.

Var dette nyttig?