Samarbeidspartnere

Våre samarbeidspartnere gjør en fantastisk innsats i Rosa sløyfe-aksjonen. De bidrar til synlighet og oppmerksomhet om aksjonen, og samler inn store summer til brystkreftforskning.

Våre hovedpartnere

Coop er stolt av å være en av Rosa sløyfe-aksjonens hovedpartnere. I en årrekke har deres engasjement bidratt sterkt til aksjonen. Fjorårets kampanje resulterte i rekord, med over 10 millioner kroner til Rosa sløyfe, og Coops bidrag til aksjonen har totalt passert 52 millioner kroner. I år gir Coop 2,50 kroner for hvert solgte utvalgte hygiene-produkt fra Orkla Home and Personal Care i oktober, og de gir 1 % av salget av fersk frukt og grønt til Rosa sløyfe-aksjonen. I butikkene vil det være mulig å kjøpe rosa handlenett og andre Rosa sløyfe-effekter.

Utover dette bidrar også Coop med spredning og synliggjøring av aksjonen i alle tilgjengelig flater, og kobler på andre sponsorater som Eliteserien og Toppserien for å få mer oppmerksomhet rundt brystkreftsaken. Rosa sløyfe-aksjonen har vært medvirkende til at Coop vant pris som Årets sosiosponsor for sitt engasjement for kreftsaken.

Logo av Fredrik og Louisa

Fredrik & Louisa er ny hovedpartner til Rosa sløyfe og er med på aksjonen for første gang i 2022. Fredrik & Louisa er en av Norges største parfymerikjeder med mer enn 50 butikker over hele landet, inkludert Steen & Strøm Beauty Hall. Fredrik og Louisa er en norskeid familiebedrift som ble grunnlagt i 1984, og i dag består av over 600 ansatte som brenner for kundeservice og faget sitt – enten det er makeup, hudpleie eller parfyme.

Kid Interiør er med som hovedpartner for niende året på rad. Med sine 140 butikker i Norge er det nærmere 1 000 dedikerte medarbeidere som engasjerer seg i aksjonen. Med mer enn 90 prosent kvinnelige ansatte er det ekstra viktig for Kid Interiør å bidra. I fjor bidro Kid Interiør med imponerende 2 millioner kroner. I hele oktober selger Kid Interiør produkter laget spesielt til Rosa sløyfe, samt Rosa sløyfes designpin. Kid Interiør har bidratt med et betydelig beløp i årene de har støttet aksjonen, samtidig som de gir Rosa sløyfe synlighet og oppmerksomhet i alle sine egne kanaler.

I år feirer Lindex 20-årsjubileum for engasjementet for Rosa sløyfe. Sammen med sine kunder har de bidratt til å synliggjøre aksjonen og samle inn penger i kampen mot brystkreft. I år har Lindex designet en unik kolleksjon, Pink Collection, der 10% av salget går til Rosa sløyfe. Produktene selges i butikk og på lindex.com. I tillegg selger Lindex refleks, silkesløyfe og årets Rosa sløyfe-pin, samt at man har muligheten til å runde opp sluttsummen i kassen til Rosa sløyfe. Under årets aksjon vil det i alle prøverom være plakater som viser hvordan man gjennomfører selvundersøkelse av brystene. Siden 2003 har Lindex støttet Rosa sløyfe-aksjonen med over 40 millioner kroner. Dette har de klart ved å forene kunder og ansatte som år etter år viser et enormt engasjement for saken.

Mester Grønn er stolt hovedpartner til Rosa sløyfe-aksjonen for trettende år på rad. Det er et glødende engasjement hos alle ansatte som resulterte i over 4,1 millioner til aksjonen i 2021. Blomsterkjeden selger Rosa sløyfe-buketter og Fairtrade-merkede roser der en del av salgsbeløpet går til aksjonen. I tillegg til blomster selger Mester Grønn epledrikk, sjokoladekuler, telys og miljønett. Årets Rosa sløyfe kan også kjøpes hos Mester Grønn. I tillegg til Rosa sløyfe-produktene, er det mulig å gi et bidrag når du kjøper alle andre produkter. Produktene kan kjøpes i alle Mester Grønns butikker – også i nettbutikk.

Vitusapotek. Logo.

Vitusapotek er for attende år på rad aktive bidragsytere i kampen mot brystkreft. Flere enn 290 Vitusapotek over hele Norge, med omkring 2 000 medarbeidere, viser aktivt solidaritet med dem som rammes og bidrar til å skape håp. I år selger Vitusapotek Rosa sløyfes designpins, Rosa sløyfe-penn, Rosa sløyfe-refleks, sminkepung og hånddesinfiserende gel. I tillegg donerer Vitusapotek bort deler av omsetningen fra salget av makeup-produkter fra IDUN. Bidraget til Rosa sløyfe fra NMD, gjennom Vitusapotek og Ditt Apotek, er nærmere 23 millioner kroner.

Partnere

NMD eier både Vitusapotek og Ditt Apotek, og i 2021 er Ditt Apotek med på Rosa sløyfe for sjette gang. Ditt Apotek har 72 apotek som vil selge årets Rosa sløyfe-pin, Rosa sløyfe-penn, Rosa sløyfe-refleks og sminkepung til støtte for aksjonen.

Hairstore er med på Rosa sløyfe for femte gang i 2021. De er en av landets ledende leverandører av rekvisita og utstyr til frisørsalonger. Hairstore støtter Rosa sløyfe med en fast sum, og synliggjør aksjonen gjennom sine salgskanaler som inkluderer blant annet katalog og nettbutikk. I sortimentet er det utvalg av Rosa sløyfe-produkter til i salong eller hjemme.  

House of Yarn er Nordens ledende leverandør av håndstrikkegarn og tilbehør. De leverer design, garn, strikkepinner og oppskrifter til kreative forbrukere. House Of Yarn designer i år en Rosa Sløyfe-kolleksjon, laget i garn fra Dalegarn, Du Store Alpakka, Camilla Pihl og Gjestal Garn. Garnpakker og strikkedesign vil kunne kjøpes i strikkebutikker og på nett. En andel av salget av strikkepakker og garn doneres til saken.

Modern House har i flere år designet et eget Rosa sløyfe-krus som selges til inntekt for aksjonen. Årets designkrus er dekorert av Ingebjørg Rangøy Sjåland som står bak Lykketegning. Kruset kan i hovedsak kjøpes hos i Kitch’n og Feel-kjeden, samt noen enkeltstående butikker. Kruset koster 199 kroner, og for hvert solgte krus doneres 65 kroner til Rosa sløyfe-aksjonen.

Oriflame har støttet Rosa sløyfe i flere år og gitt store bidrag. I år har de satt sammen to produktpakker – en for kvinner og en for menn. Produktpakken for kvinner består av en dusjkrem fra Love Nature med en herlig duft av solbær, bringebær, tyttebær og markjordbær, en god håndkrem fra Beautanicals uten parabener og silikoner, og storfavoritten Tender Care Protecting Balm som gir uvurderlig pleie til tørre lepper og hud. Produktpakken for menn består av en oppkvikkende og fuktgivende ansiktsgel og pleiende hår- og kroppsvask fra North For Men. For hver solgt produktpakke gis en donasjon til Rosa sløyfe.

Polarn O. Pyret har siden 1976 produsert barneklær av høy kvalitet med fokus på funksjon, sikkerhet og la barn være barn. Vi er lidenskapelig opptatte av bærekraft og verden og samfunnet rundt oss. Med de klassiske stripene i sentrum lager vi klær som tåler å elskes, vaskes og slites, og som til slutt kan arves videre av neste barn, og neste. Vi kaller det design som varer. For hver klassiske Polarn O. Pyret sin stripete pysjamas i rosa og hvit som blir solgt vil det bli donert 50,- til Rosa sløyfe-aksjonen.

Støttespillere

STOR:
Oppdateres snart

MEDIUM:
Oppdateres snart

Takk til våre samarbeidspartnere som bidrar til synlighet og oppmerksomhet om aksjonen, og samler inn store summer til brystkreftforskning.

Bilde av logoer til hovedpartnere for Rosa sløyfe

Var dette nyttig?