Våre samarbeidspartnere gjør en fantastisk innsats i Rosa sløyfe-aksjonen. De bidrar til synlighet og oppmerksomhet om aksjonen, og samler inn store summer til brystkreftforskning.
Våre hovedpartnere

Coop er stolt av å være en av Rosa sløyfe-aksjonens hovedpartnere. I en årrekke har deres engasjement bidratt sterkt til aksjonen. Med over 12 millioner kroner til Rosa sløyfe i 2022 har Coops bidrag til aksjonen totalt passert 70 millioner kroner. I 2022 ga Coop 2,50 kroner for hvert solgte utvalgte hygiene-produkt fra Orkla Home and Personal Care i oktober, og de ga 1 % av salget av fersk frukt og grønt til Rosa sløyfe-aksjonen. For første gang var det også mulig å kjøpe designsløyfen i alle butikkene.
Utover dette bidrar Coop hvert år med spredning og synliggjøring av aksjonen i alle tilgjengelig flater, og de kobler på andre sponsorater som Eliteserien og Toppserien i fotball for å få mer oppmerksomhet rundt brystkreftsaken. Rosa sløyfe-aksjonen har vært medvirkende til at Coop har vunnet pris som Årets sosiosponsor for sitt engasjement for kreftsaken.

Kid Interiør er med som hovedpartner for 11 året på rad. Med sine 140 butikker i Norge er det nærmere 1 000 dedikerte medarbeidere som engasjerer seg i aksjonen. Med mer enn 90 prosent kvinnelige ansatte er det ekstra viktig for Kid Interiør å bidra. I 2022 bidro Kid Interiør med nesten 2 millioner kroner. I hele oktober selger Kid Interiør produkter laget spesielt til Rosa sløyfe, samt den rosa designsløyfen. Kid Interiør har bidratt med et betydelig beløp i årene de har støttet aksjonen, samtidig som de gir Rosa sløyfe synlighet og oppmerksomhet i alle sine egne kanaler.

Lindex har vært med i Rosa sløyfe-aksjonen i mer enn 20 år. Sammen med sine kunder har de bidratt til å synliggjøre aksjonen og samle inn penger i kampen mot brystkreft. I 2022 donerte Lindex 10% av salget av BH-er til Rosa sløyfe. Produktene ble solgt i butikk og på lindex.com. Lindex selger hvert år designsløyfen, i tillegg til at man har muligheten til å runde opp sluttsummen i kassen. Siden 2003 har Lindex støttet Rosa sløyfe-aksjonen med over 40 millioner kroner. Dette har de klart ved å forene kunder og ansatte som år etter år viser et enormt engasjement for saken.

Mester Grønn er stolt hovedpartner til Rosa sløyfe-aksjonen for fjortende år på rad. Det er et glødende engasjement hos alle ansatte som resulterte i rekordstore 5,2 millioner til aksjonen i 2022. Blomsterkjeden selger Rosa sløyfe-buketter og Fairtrade-merkede roser der en del av salgsbeløpet går til aksjonen. I tillegg til blomster selger Mester Grønn epledrikk, sjokoladekuler, telys og miljønett. Designsløyfen kan også kjøpes hos Mester Grønn i oktober. I tillegg til Rosa sløyfe-produktene, er det mulig å gi et bidrag når du kjøper alle andre produkter. Produktene kan kjøpes i alle Mester Grønns butikker – også i nettbutikk.

Vitusapotek har i snart 20 år vært aktive bidragsytere i kampen mot brystkreft. Flere enn 290 Vitusapotek over hele Norge, med omkring 2 000 medarbeidere, viser aktivt solidaritet med dem som rammes og bidrar til å skape håp. Vitusapotek selger designsløyfen og flere andre Rosa sløyfe-produkter. Bidraget fra NMD, gjennom Vitusapotek og Ditt Apotek til Rosa sløyfe, er gjennom årene mer enn 25 millioner kroner.
Partnere

NMD eier både Vitusapotek og Ditt Apotek. Ditt Apotek har 72 apotek som vil selge årets designsløyfe og andre Rosa sløyfe-effekter til støtte for aksjonen.

Fredrik & Louisa var med på aksjonen for første gang i 2022. Fredrik & Louisa er en av Norges største parfymerikjeder med mer enn 50 butikker over hele landet, inkludert Steen & Strøm Beauty Hall. Fredrik og Louisa er en norskeid familiebedrift som ble grunnlagt i 1984, og i dag består av over 600 ansatte som brenner for kundeservice og faget sitt – enten det er makeup, hudpleie eller parfyme.

Hairstore var med på Rosa sløyfe for sjette gang i 2022. De er en av landets ledende leverandører av rekvisita og utstyr til frisørsalonger. Hairstore støtter Rosa sløyfe med en fast sum, og synliggjør aksjonen gjennom sine salgskanaler som inkluderer blant annet katalog og nettbutikk. I sortimentet er det utvalg av Rosa sløyfe-produkter til i salong eller hjemme.

House of Yarn er Nordens ledende leverandør av håndstrikkegarn og tilbehør. De leverer design, garn, strikkepinner og oppskrifter til kreative forbrukere. De designet i 2022 en Rosa sløyfe-kolleksjon, laget i garn fra Dalegarn, Du Store Alpakka, Camilla Pihl og Gjestal Garn. Garnpakker og strikkedesign kunne kjøpes i strikkebutikker og på nett. En andel av salget av strikkepakker og garn doneres til saken.

Home Brands har i flere år designet et eget Rosa sløyfe-krus som selges til inntekt for aksjonen. Fjorårets designkrus er designet av JAN THOMAS for merkevaren MAGNOR. Kruset er raust, stilig og oser av kjærlighet og omtanke. Designerens hverdag som stylist er preget av møter med mennesker med varme hjerter, forskjellige bakgrunner og ulike ballaster. Alle har en historie å fortelle og fortjener å bli møtt med varme og kjærlighet. Det er dette Jan Thomas ønsker å formidle med sin kopp som støtter Rosa sløyfe-aksjonen.
Kruset kan i hovedsak kjøpes hos kjedene Kitch’n, Tilbords og Feel, samt frittstående faghandelsbutikker. Kruset koster 199 kroner, og for hvert solgte krus doneres 65 kroner til Rosa sløyfe-aksjonen.

Oriflame har støttet Rosa sløyfe i flere år og gitt store bidrag. I 2022 satt de sammen to produktpakker – en for kvinner og en for menn. Produktpakken for kvinner bestod av en dusjkrem fra Love Nature med en herlig duft av solbær, bringebær, tyttebær og markjordbær, en god håndkrem fra Beautanicals uten parabener og silikoner, og storfavoritten Tender Care Protecting Balm som gir uvurderlig pleie til tørre lepper og hud. Produktpakken for menn bestod av en oppkvikkende og fuktgivende ansiktsgel og pleiende hår- og kroppsvask fra North For Men. For hver solgte produktpakke gis en donasjon til Rosa sløyfe.

Polarn O. Pyret har siden 1976 produsert barneklær av høy kvalitet med fokus på funksjon, sikkerhet og la barn være barn. De er lidenskapelig opptatte av bærekraft og verden og samfunnet rundt. Med de klassiske stripene i sentrum lager de klær som tåler å elskes, vaskes og slites, og som til slutt kan arves videre av neste barn, og neste. De kaller det design som varer. For hver klassiske Polarn O. Pyret sin stripete pysjamas i rosa og hvit som blir solgt vil det bli donert 50,- til Rosa sløyfe-aksjonen.

DekkTeam var med som partner til Rosa sløyfe for første gang i 2022, og er opptatt av å knytte budskap til innsamling gjennom sine 80 butikker som opplever stor trafikk i oktober.
DekkTeam bidro med å spre aksjonens viktige budskap og samlet inn penger gjennom donasjoner i forbindelse med salg i butikk.
Støttespillere 2022
- Easee
- Fana IL
- Intrum
- Verdant
- Electrolux
- Bambusa
- Wright trafikkskole
- Makita
- Heimbrent kaffe
- SubSea7
- Aderans
- Carl M Lundh
- Dentalnet
- Baardshaug herregård
- Getinspired.no
- Twentyfour
- Tannum møbler
- Knittersbox
- Lexus Bodø
- DesignGaver
- Verdant AS
- Team MC Bergen
- Heidishobbyhjørne.no
- Lille Sommerschield
- Vanjastrikk
- Klinikk Haukeland
- Momarken toto
- Gustavsen motorsport
- Byott.no
- Toini
- Baker Brun Bergen
- NTNUI Volleyball
- Øst Revisjon
- Perfect Home
- Lekvollhagan AS
- Health Fitness
- Varsity headwear
- Radisson RED
- Unikt garn
Takk til våre samarbeidspartnere som bidrar til synlighet og oppmerksomhet om aksjonen, og samler inn store summer til brystkreftforskning.
