Samarbeidspartnere

Våre samarbeidspartnere gjør en fantastisk innsats i Rosa sløyfe-aksjonen. De bidrar til synlighet og oppmerksomhet om aksjonen, og samler inn store summer til brystkreftforskning.

Våre hovedpartnere

Coop er stolt av å være en av Rosa sløyfe-aksjonens hovedpartnere. I en årrekke har deres engasjement bidratt sterkt til aksjonen. Fjorårets kampanje resulterte i rekord, med over 10 millioner kroner til Rosa sløyfe, og Coops bidrag til aksjonen har totalt passert 42 millioner kroner. I år gir Coop 2,50 kroner for hvert solgte utvalgte hygiene-produkt fra Orkla Home and Personal Care i oktober, og de gir 1 % av salget av fersk frukt og grønt til Rosa sløyfe-aksjonen. I butikkene vil det være mulig å kjøpe rosa handlenett og andre Rosa sløyfe-effekter.

Utover dette bidrar også Coop med spredning og synliggjøring av aksjonen i alle tilgjengelig flater, og kobler på andre sponsorater som Eliteserien og Toppserien for å få mer oppmerksomhet rundt brystkreftsaken. Rosa sløyfe-aksjonen har vært medvirkende til at Coop vant pris som Årets sosiosponsor for sitt engasjement for kreftsaken.

Circle K Norge er stolt og glad for å være en av hovedpartnerne til Rosa sløyfe for tiende år på rad. Som tidligere gir Circle K 30 kroner til aksjonen ved kjøp av bilvask. Circle K selger Rosa sløyfe-refleks, og det gis donasjon ved kjøp av et utvalg av varer som kaffe, vann og rosa spylervæske. De siste ni årene har kunder ved landets Circle K-stasjoner bidratt med mer enn 33 millioner kroner til Rosa sløyfe og brystkreftsaken. Under fjorårets aksjon bidro Circle K med nærmere 2,9 millioner til Rosa sløyfe. Flere enn 2 500 dedikerte medarbeidere på over 300 stasjoner står sammen for å gjøre også årets aksjon til en suksess!

Kid Interiør er med som hovedpartner for niende året på rad. Med sine 140 butikker i Norge er det nærmere 1 000 dedikerte medarbeidere som engasjerer seg i aksjonen. Med mer enn 90 prosent kvinnelige ansatte er det ekstra viktig for Kid Interiør å bidra. I fjor bidro Kid Interiør med imponerende 2,9 millioner kroner. I hele oktober selger Kid Interiør produkter laget spesielt til Rosa sløyfe, samt Rosa sløyfes designpin. Kid Interiør har bidratt med et betydelig beløp i årene de har støttet aksjonen, samtidig som de gir Rosa sløyfe synlighet og oppmerksomhet i alle sine egne kanaler.

For nittende år på rad skal Lindex, sammen med sine kunder, samle inn penger for å bidra i kampen mot brystkreft. I år har Lindex designet en unik kolleksjon, Pink Collection, der 10% av salget går til Rosa sløyfe. Produktene selges i butikk og på lindex.com. I tillegg selger Lindex refleks, silkesløyfe og årets Rosa sløyfe-pin, samt at man har muligheten til å runde opp sluttsummen i kassen til Rosa sløyfe. Under årets aksjon vil det i alle prøverom være plakater som viser hvordan man gjennomfører selvundersøkelse av brystene.
Siden 2003 har Lindex støttet Rosa sløyfe-aksjonen med over 37 millioner kroner. Dette har de klart ved å forene kunder og ansatte som år etter år viser et enormt engasjement for saken.

Mester Grønn er stolt hovedpartner til Rosa sløyfe-aksjonen for trettende år på rad. Det er et glødende engasjement hos alle ansatte som resulterte i over 4,6 millioner til aksjonen i 2020. Blomsterkjeden selger Rosa sløyfe-buketter og Fairtrade-merkede roser der en del av salgsbeløpet går til aksjonen. I tillegg til blomster selger Mester Grønn epledrikk, sjokoladekuler, telys og miljønett. Årets Rosa sløyfe kan også kjøpes hos Mester Grønn. I tillegg til Rosa sløyfe-produktene, er det mulig å gi et bidrag når du kjøper alle andre produkter. Produktene kan kjøpes i alle Mester Grønns butikker – også i nettbutikk.

Vitusapotek. Logo.

Vitusapotek er for attende år på rad aktive bidragsytere i kampen mot brystkreft. Flere enn 290 Vitusapotek over hele Norge, med omkring 2 000 medarbeidere, viser aktivt solidaritet med dem som rammes og bidrar til å skape håp. I år selger Vitusapotek Rosa sløyfes designpins, Rosa sløyfe-penn, Rosa sløyfe-refleks, sminkepung og hånddesinfiserende gel. I tillegg donerer Vitusapotek bort deler av omsetningen fra salget av makeup-produkter fra IDUN. Bidraget til Rosa sløyfe fra NMD, gjennom Vitusapotek og Ditt Apotek, er nærmere 23 millioner kroner.

Partnere

NMD eier både Vitusapotek og Ditt Apotek, og i 2021 er Ditt Apotek med på Rosa sløyfe for sjette gang. Ditt Apotek har 72 apotek som vil selge årets Rosa sløyfe-pin, Rosa sløyfe-penn, Rosa sløyfe-refleks og sminkepung til støtte for aksjonen.

Hairstore er med på Rosa sløyfe for femte gang i 2021. De er en av landets ledende leverandører av rekvisita og utstyr til frisørsalonger. Hairstore støtter Rosa sløyfe med en fast sum, og synliggjør aksjonen gjennom sine salgskanaler som inkluderer blant annet katalog og nettbutikk. I sortimentet er det utvalg av Rosa sløyfe-produkter til i salong eller hjemme.  

Jordbærpikene har tidligere vært med på Rosa sløyfe, og er i år med på aksjonen for tredje gang på rad. Jordbærpikene vil i oktober donere 10 kroner per solgte «Kylling- og baconsalat». I tillegg vil Jordbærpikenes forhandlere dekorere restaurantene med rosa tilbehør, og markere aksjonen gjennom flere aktiviteter på sentrene de har forhandlere i. Alle som jobber hos Jordbærpikene vil i oktober bære den Rosa sløyfen.

Modern House har i flere år designet et eget Rosa sløyfe-krus som selges til inntekt for aksjonen. Årets designkrus er dekorert av Ingebjørg Rangøy Sjåland som står bak Lykketegning. Kruset kan i hovedsak kjøpes hos i Kitch’n og Feel-kjeden, samt noen enkeltstående butikker. Kruset koster 199 kroner, og for hvert solgte krus doneres 65 kroner til Rosa sløyfe-aksjonen.

Oriflame har støttet Rosa sløyfe i flere år og gitt store bidrag. I år har de satt sammen to produktpakker – en for kvinner og en for menn. Produktpakken for kvinner består av en dusjkrem fra Love Nature med en herlig duft av solbær, bringebær, tyttebær og markjordbær, en god håndkrem fra Beautanicals uten parabener og silikoner, og storfavoritten Tender Care Protecting Balm som gir uvurderlig pleie til tørre lepper og hud. Produktpakken for menn består av en oppkvikkende og fuktgivende ansiktsgel og pleiende hår- og kroppsvask fra North For Men. For hver solgt produktpakke gis en donasjon til Rosa sløyfe.

Polarn O. Pyret har siden 1976 produsert barneklær av høy kvalitet med fokus på funksjon, sikkerhet og la barn være barn. Vi er lidenskapelig opptatte av bærekraft og verden og samfunnet rundt oss. Med de klassiske stripene i sentrum lager vi klær som tåler å elskes, vaskes og slites, og som til slutt kan arves videre av neste barn, og neste. Vi kaller det design som varer. For hver klassiske Polarn O. Pyret sin stripete pysjamas i rosa og hvit som blir solgt vil det bli donert 50,- til Rosa sløyfe-aksjonen.

Etter fjorårets suksess som designere av Rosa sløyfe-pinnen i 2020, er SKAPPEL med på årets Rosa sløyfe-aksjon som designer av årets Rosa sløyfe-genser. 10% av salget av strikkepakkene fra egen nettbutikk og hos forhandlere doneres til saken.

Etter oppstart i 2014 har tights.no blitt ett av Norges største nettbutikk med fokus på treningstights og andre klær, smartmat, kosttilskudd og en lang rekke andre ting. Tights.no er stolte av å være med på Rosa sløyfe-aksjonen for aller første gang og har laget en egen kolleksjon hvor de donerer 15% av salget.

VITA har tidligere vært med på Rosa sløyfe aksjonen. I år er de med igjen. Denne gang i tett samarbeid med L`Oréal etter fjorårets suksess. I oktober doneres det 5 kroner på et utvalgt varesortiment fra L`Oréal solgt i VITA-butikkene. I det utvalgte sortimentet er det både hudprodukter, neglelakk og mascara.

Støttespillere

STOR:
Mirai Technologies AS/Firi | Naboen | Vitakraft Sverige AB | Wright Trafikkskole AS | Carl M Lundh Norge Filial av Carl M Lundh AB | Moon Rabbit Tattoo | Linn Wold AS | 4Knits AS | Garasjetid AS | Ullvotten.no | Røhneselmer AS | Blivakker.no AS

MEDIUM:
Verdant AS | Dermanor AS/Elemis | Nutricia Norge AS | BLS Norge AS | Release AS | Entro AS | Collicare Logistics AS

Takk til våre samarbeidspartnere som bidrar til synlighet og oppmerksomhet om aksjonen, og samler inn store summer til brystkreftforskning.

Var dette nyttig?