Kreftforeningens virtuelle Stafett for livet er over

Tre glade damer i lilla T-skjorter med Stafett for livet-logo på vei rundt en friidrettsbane. Foto.

Mens Kreftforeningens møteplasser og tilbud, inkludert Stafett for livet, ble stengt ned eller avlyst i mars, behøver fighterne og pårørende oss mer enn noen gang. Det samme skjedde i andre land.

Men vi vet at kreft tar ikke pause selv om samfunnet stenges ned. Derfor begynte vi ganske raskt arbeidet med å se på mulighetene for alternative markeringer av Kreftforeningens Stafett for livet. Vi snakket med andre land, hentet inspirasjon og tips, og sammen med våre frivillige mentorer og stafettlederne landet vi på å arrangere en virtuell stafett.

Fra 6. til 14. juni gjennomførte vi historiens første virtuelle Stafett for livet. Vi er helt overveldet og rørt over det gode, flotte engasjementet dere har vist, og ikke minst for alle de fine bildene dere har delt underveis fra hele landet. Bare på Instagram er det delt over 400 bilder, og på Facebook ble det daglig delt ti-talls bilder og oppdateringer.

182 lag meldte seg på, og flere tusen deltakere deltok. I skrivende stund er det samlet inn cirka 590 000 kroner. Det er helt fantastisk!

Tusen, tusen takk til alle dere som deltok, enten det var ved å være ute å gå tur(er), ved å støtte oss økonomisk, ved å se på våre direktesendte seremonier eller ved å sende bilder, filmer eller varme hilsener til fightere og pårørende. Hver eneste kilometer teller.

Ta gjerne en titt på Facebook-arrangementet og se bilder fra alle turene deltakerne har vært på.

Se opptak av direktesending

I løpet av stafetten sendte vi live fra Kreftforeningens Vitensenter tre ganger. Se opptak av lysseremonien:

Mange av de lokale stafettene skal ha egne markeringer utover høsten. Følg med på din lokale stafett på Facebook for å holde dere oppdatert.

Nå retter vi blikket mot 2021, og håper dere blir med oss videre. Vi gleder oss allerede!

Bli medlem i Kreftforeningen

Hvert skritt du har gått for å feire eller minnes en fighter i løpet av en stafett er en støtteerklæring. Som medlem i Kreftforeningen gir du dem også en stemme resten av året.

Var dette nyttig?