Kreftforeningens Stafett for livet Lillestrøm

Kreftforeningens Stafett for livet Lillestrøm arrangeres i år i form av en QR-stafett. Vi håper du blir med!

Tid: 18. til 26. september 2021

I år har vi lagt opp til en QR-stafett, med ulike stafettruter rundt om i Lillestrøm. Alle løypene vil ligge i kjente turområder med hver sine attraksjoner. Prøv gjerne alle løypene. Løypene vil være klare i løpet av august.

Slik deltar du

Gå, løp eller sykle når du vil og i ditt eget tempo. Du starter ved en valgfri rute og avslutter når og hvor du selv vil. Du kan gå alene eller sammen med noen i din kohort. Langs løypene henger det skilt med QR-koder. Hvis du ønsker å delta aktivt i stafetten, må du skanne QR-kodene ved rutene. QR-kodene settes opp fredag 17. september og tas ned på kvelden 26. september.

Hvordan foregår stafetten i år?
I år har vi lagt opp til en QR-kodestafett, med åtte ulike stafettruter. Sju av rutene finner du i Lillestrøm kommune og én i Nittedal. Rutene er varierte med alt fra skog til asfalt, stier og gangveger.

• Du skanner QR-koden med kamerafunksjonen på din mobil.
  • Fokuser QR-koden i kamera til du får opp en link til en nettside for Stafett for livet som du må trykke deg videre på.
  • Det er ingen APP du må laste ned, telefonen lagrer ingen data om deg og alt er gratis.
  • På nettsiden får du beskjed om å registrere deg ved å fylle inn et kallenavn. Du kan også velge å være anonym.
  • Når du registrerer deg, kan du velge det laget du vil gå for fra en liste. Tilhører du ikke til noe lag, blir du automatisk med på Kreftforeningens lag.
  • Etter 14 dager slettes alle opplysninger om deg og dine passeringer.

På nettsiden for QR-kodene kan du blant annet følge med på

• hvor mange som går for ditt lag, og hvor mange kilometer dere har gått
  • antall deltakere totalt på stafetten
  • hvor mange kilometer vi har gått i fellesskap

Som deltaker trenger du ikke gjøre annet enn å skanne QR-koden underveis.

Ønsker du å melde på et lag må dette gjøres på forhånd i påmeldingsløsningen. Du trenger ikke registrere lagdeltakere i påmeldingen. De registrerer seg på laget første gang de skanne QR- kodene ved rutene.

Gratis.

18.-26. september: Løypene er åpne!

18. september kl. 12.00-15.00: Vi åpner Stafetten fra Lillestrøm Torv. Kom innom for en kaffe og informasjon om stafetten.

18. september kl. 21.00: Lysvandring ved Flomvollen. Start fra Rådhusparken. Du kan kjøpe din egen pose på Torvet 18. september som vi kan sette opp for deg. Posen kan dekoreres som du selv måtte ønske.

Lysvandringen er stafettens høydepunkt, hvor vi tenner lysposer og minnes dem vi har mistet og hedrer de som er, og har vært rammet av kreft.

Følg hele programmet på Facebook https://www.facebook.com/stafettforlivetlillestrom

Vi følger nøye med på smittesituasjonen i Lillestrøm, og følger lokale og nasjonale smittevernsregler for å begrense smitte av covid 19. Vi tar forbehold om endringer og avlysninger på kort varsel ved behov.

Samle inn penger

Det er mulig å samle inn penger til Kreftforeningen i forbindelse med Stafett for livet, for eksempel ved å

• opprette en digital innsamling for laget på Kreftforeningens nettsider
  • vippse til 692533, Kreftforeningens Stafett for livet Lillestrøm sitt eget vippsnummer

Alt som samles inn i forbindelse med Stafett for livet går til Kreftforeningens arbeid.

Lurer du på noe?

Stafettleder