Kreftforeningens Stafett for livet Nordre Follo

Kreftforeningens Stafett for livet Nordre Follo arrangeres i år som en QR-stafett. Vi håper du blir med.

Tid: 11. til 19. september 2021

I år har vi lagt opp til en QR-stafett, med ulike stafettruter rundt om i Nordre Follo. Alle løypene vil ligge i kjente turområder med hver sine attraksjoner. Prøv gjerne alle løypene. Løypene vil være klare i løpet av august.

Hvordan foregår stafetten i år?

I år har vi lagt opp til en QR-stafett, med fem ulike stafettruter rundt om i Nordre Follo. Rutene er varierte med alt fra skog til asfalt, stier og gangveger. Prøv gjerne alle løypene.

Slik deltar du

Gå, eller løp når du vil og i ditt eget tempo. Du starter ved en valgfri rute og avslutter når og hvor du selv vil. Du kan gå alene eller sammen med noen i din kohort. Langs løypene henger det skilt med QR-koder. Hvis du ønsker å delta aktivt i stafetten, må du skanne QR-kodene ved rutene. QR-kodene settes opp til 11. september og tas ned igjen på kvelden 19. september.

• Du skanner QR-koden med kamerafunksjonen på din mobil.
  • Fokuser QR-koden i kamera til du får opp en link til en nettside for Stafett for livet som du må trykke deg videre på.
  • Det er ingen APP du må laste ned, telefonen lagrer ingen data om deg og alt er gratis.
  • På nettsiden får du beskjed om å registrere deg ved å fylle inn et kallenavn. Du kan også velge å være anonym.
  • Når du registrerer deg, kan du velge det laget du vil gå for fra en liste. Tilhører du ikke til noe lag, blir du automatisk med på Kreftforeningens lag.
  • Etter 14 dager slettes alle opplysninger om deg og dine passeringer.

På nettsiden for QR-kodene kan du blant annet følge med på

• hvor mange som går for ditt lag, og hvor mange kilometer dere har gått
  • antall deltakere totalt på stafetten
  • hvor mange kilometer vi har gått i fellesskap

Som deltaker trenger du ikke gjøre annet enn å skanne QR-koden underveis.

Ønsker du å melde på et lag må dette gjøres på forhånd i påmeldingsløsningen. Du trenger ikke registrere lagdeltakere i påmeldingen. De registrerer seg på laget første gang de skanne QR- kodene ved rutene.

Gratis.

11. september–19. september: Alle QR-løyper er åpne.

Følg med på stafettens på Facebook-side for løpende oppdatert informasjon underveis.

Vi følger nøye med på smittesituasjonen i Nordre Follo, og følger lokale og nasjonale smittevernsregler for å begrense smitte av covid 19. Vi tar forbehold om endringer og avlysninger på kort varsel ved behov.

Samle inn penger

Det er mulig å samle inn penger til Kreftforeningen i forbindelse med Stafett for livet, for eksempel ved å

• opprette en digital innsamling for laget på Kreftforeningens nettsider
  • vippse til 590484, Kreftforeningens Stafett for livet Norde Follo sitt eget vippsnummer

Alt som samles inn i forbindelse med Stafett for livet går til Kreftforeningens arbeid.

Lurer du på noe?

Stafettleder