Velkommen til kick-off for Kreftforeningens Stafett for livet 25. til 29. mai

Denne uken sparker vi i gang stafettsesongen for 2021.

Foto: Anette Asbjørnrød

Vi oppfordrer deg til å gå eller løpe i ditt nærmiljø for å vise din støtte til fighterne og deres pårørende, med god avstand og i tråd med smittevernrådene som gjelder der du bor.

Arendal

Askøy

Førde

Gjøvik

Harstad

Karmøy

Kristiansand

Malvik

Nordre Follo

Randaberg

Ringsaker

Sandefjord

Tromsø

Ålesund

Det vil være lokale variasjoner, men målet er det samme: Vi skal hedre fighterne, vise vår støtte, minnes de vi har mistet, gi håp og feire livet. Stafettene tilpasses nasjonale og lokale smittevernsråd. Følg med på din lokale stafett sin Facebook-side for mer informasjon.

Slik deltar du på kick-offet

• Klikk «Skal» på Facebook-arrangementet.
  • Gå eller løp en tur (eller flere) i løpet av 25. til 29. mai, og meld deg gjerne på din lokale stafett. Kle deg gjerne i noe lilla. Eller ta på deg din stafett-t-skjorte, dersom du har. Du kan også laste ned et startnummer (pdf) for å vise at du er med på kick-offet. På den kan du skrive på hvem du går for, og feste plakaten på brystet når du går eller løper.
  • Oppfordre familie, venner og kollegaer på tvers av landet til å delta, slik at dere sammen kan støtte og hylle de som kjemper mot kreften.
  • Tenn et lys for noen du er glad i under lysseremonien. Du kan kjøpe lysposer fra din lokale stafett. Har du ikke mulighet for det, kan du kan du skrive ut og brette din egen lyspose (pdf). Det er gratis, men du kan gjerne donere en valgfri sum til kreftsaken (en lyspose koster normalt 75 kroner). Vipps til 607058.
  • Del dine bilder med oss! Velg selv om du vil dele på Facebook-arrangementet eller din lokale stafett sin Facebookside og/eller på Instagram løpet av uken. Bruk hashtagg #stafettforlivet

Program

Åpningsseremoni, stemningsrapport med glimt fra de ulike stafettene rundt om i landet og lysseremoni kan du følge direkte på Facebook-arrangementet.

• Tirsdag 25. mai 11.30–12.00
    Velkommen til det nasjonale startskuddet av Stafett for livet 2021. Vi byr på intervjuer, teller ned, startskuddet går og stafettsesongen er i gang.
  • Onsdag 26. til lørdag 29. mai
    Hver dag fra 12.00 til 12.10 sendes korte stemningsrapporter.
  • Lørdag 29. mai 22.00–22.30
    Velkommen til lysseremoni!

Muligheter for innsamling

Det blir også muligheter til å samle inn penger i forbindelse med kick-off-uken. Du kan starte en innsamling for din lokale stafett eller for den nasjonale stafetten på innsamling.kreftforeningen.no.

Her er det rom for kreative og inspirerende inntektsskapende aktiviteter. Bare fantasien setter grenser.

Ønsker du å gi et enkeltbidrag, er du selvsagt velkommen til det. Du kan støtte din lokale stafett på Vipps (søk opp stafettens navn), eller bruke det nasjonale Vipps-nummeret: 607058.

Pengene bruker vi til å skape bedre rammer for kreftrammede, pårørende og etterlatte, samt støtte til viktig forskning.

Jo flere vi er, jo mer kan vi få til

Hvert skritt du går for å feire eller minnes en fighter i løpet av Stafett for livet er en støtteerklæring. Som medlem i Kreftforeningen gir du dem også en stemme resten av året. Å være medlem koster kun 360 kroner i året, 195 om du er pensjonist eller student.