Opp gjennom historien har utgåtte penger hatt stor verdi for kreftsaken. I 2012 trakk Norges Bank 50-øringen tilbake. I stedenfor å veksle pengene inn i banken, valgte en rekke nordmenn å gi de utgåtte myntene til oss. Det resulterte i 4,2 millioner kroner, altså 8,4 millioner 50-øringer. Også 10-øringen ga millioner til kreftsaken i sin tid.

Donér dine gamle sedler

Den 30. mai 2018 ble de gamle 100- og 200-kronerssedlene ugyldige. Det betyr at du ikke kan regne med å få betale med dem i butikken lenger. Du kan fortsatt veksle pengene i Norges Bank, men mange velger også å gi bort gamle sedler til en god sak.

Hvis du har gamle sedler du ønsker å gi bort, tar vi i Kreftforeningen gjerne i mot dem. Vi veksler inn pengene, og tar dem i bruk til livsviktig forskning og tilbud til både kreftrammede og deres pårørende over hele landet. Vi er svært takknemlige for enhver støtte til vårt arbeide.

Har du gamle sedler du ønsker å gi oss, kan du bestille en ferdigfrankert konvolutt i skjemaet under. Du kan også levere dem på et av våre kontorer:

• Oslo: Kreftforeningens Vitensenter, Kongens gate 6 (tors 16-19, lør-søn 11-16)
  • Oslo: Hovedkontorets resepsjon, Kongens gate 6 (man-fre, 9-15)
  • Tromsø: Grønnegata 86-88 (man-fre, 9-15)
  • Trondheim: Prinsens gate 32 (man-fre, 9-15)
  • Bergen: Strandgaten 62 (man-fre, 9-15)
  • Kristiansand: Dronningensgate 2a (man-fre, 9-15)
  • Stavanger: Laugmannsgata 7 (man-fre, 9-15)
  • Tønsberg: Øvre Langgate 42 (man-fre, 9-15)
  • Hamar: Strandgata 65 (man-fre, 9-15)

Bestill konvolutt til gamle sedler

• Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.
Var denne siden nyttig?