Tusen takk for at du  tar deg tid i en hektisk hverdag til å tenke på andre. Din gave vil bidra til å gi andre tid - tid til å oppleve flere morgendager de ellers ville blitt frarøvet.

Enda flere skal overleve kreft. Vi skal finne bedre, mer skånsomme behandlingsmetoder. Vi skal ta vare på de som er rammet.

Din støtte gjør dette mulig – som fast giver gir du forskningen de beste forutsetninger for å lykkes. Jo flere vi er, jo mer får vi til.

Sammen skaper vi håp!

Vi beklager, men skjemaet ble ikke sendt inn. Vennligst se over de markerte feltene og prøv igjen.

Ja, jeg vil bli fast giver

Vi vil støtte Kreftforeningen Jeg vil støtte Kreftforeningen med kroner kroner

Forskningen gir håp for fremtiden

I fjor fikk 32 827 mennesker i Norge beskjeden «du har kreft». I gjennomsnitt 90 mennesker hver dag, året rundt. Med de siste årenes fremskritt overlever imidlertid mange flere i dag enn for bare ti år siden. Forskning redder liv!

Immunterapi er et eksempel på en av de lovende behandlingsformene som er i ferd med å tre frem. I 2016 sørget mennesker som deg for at forskningen på immunterapi fikk tildelt rundt 40 millioner kroner.

I 2017 ble det delt ut over 170 millioner kroner til norsk kreftforskning. Pengene går til forskning som hjelper oss å forstå kreft bedre, forskning på bedre og mer skånsomme medisiner, på helsetjenester, forskning for å finne årsakssammenhenger, og forskning som tar sikte på å gjøre eksisterende kunnskap om til effektiv behandling. Du kan lese mer om prosjektene som fikk støtte i 2017 på siden om forskningstildelingen

Du gjør det mulig for de norske kreftforskerne å være i verdenstoppen. En lang rekke forskningsprosjekter betales av deg og våre andre støttespillere. Slik bidrar du til å finne bedre, mer skånsomme behandlinger for kreft.

Tusen takk for at du bidrar.