Hopp direkte til meny Hopp direkte til meny Hopp direkte til innhold Hopp direkte til Søk

Bedrifter

Det finnes mange måter for bedrifter å samarbeide med Kreftforeningen på - her finner du noen muligheter.

Våre samarbeidspartnere bidrar til å spre kunnskap og bekjempe kreft, både gjennom støtte til forskning og gjennom tiltak bedriften gjennomfører. Samtidig får bedriften viktige verdier og positive assosiasjoner. I tillegg til gevinst internt i bedriften, blir samarbeidet en god forrentningsinvestering for mange.

Mange muligheter!

Det er mange ulike måter å samarbeide på. Blant annet kan dere:

Samarbeid med Kreftforeningen gir økt omsetning

Et eksempel er Coop, som under Rosa sløyfe-aksjonen selger et gitt vareutvalg som "rosa" varer. Av disse går en kronesum til Kreftforeningen. I 2015 ble det solgt rosa varer for 1,4 millioner - og en økning i omsetning av disse varene på hele 25%. I tillegg solgte Coop Rosa sløyfer for 1,4 millioner.

Også Statoil Fuel & Retail har opplevd stor omsetningsøkning på sin poleringsvask i forbindelse med Rosa sløyfe-aksjonen i oktober. Hele 3,5 millioner ble bidraget til Rosa sløyfe i 2015.

Engasjerte ansatte

Hver tredje nordmann får kreft i løpet av livet. Dermed har de fleste hatt kreft nært inn på livet - enten selv, eller som nær pårørende, i vennekretsen eller blant kollegene. Kreftsaken er derfor noe som engasjerer de fleste! Ansatte synes derfor det er meningsfylt å kunne bidra til en så viktig sak, som står dem nær.

Ricoh sine ansatte er svært engasjerte i vårt arbeid. Under Krafttak mot kreft bidrar de blant annet gjennom å være bøssebærere. Statoil Fuel & Retail sine ansatte deltar som frivillige på Kreftforeningens sommerleir for barn og unge kreftrammede og pårørende. Slik får både de og barna en meningsfylt sommer.

BackeGruppen er en av bedriftene som samarbeider med Kreftforeningen. Her forteller de med egne ord hvorfor.

Du kan hjelpe oss å nå ut til flere

Penger spart er penger tjent, er det noe som heter. Dette er også sant for oss. Mange bedrifter har gode flater tilgjengelig, som de kan bruke til å hjelpe oss å spre informasjon. Vitus Apotek har i mange år vært en viktig samarbeidspartner for oss. De bruker apotekene, nyhetsbrevet sitt og annonsemagasiner til å spre informasjon om solbeskyttelse, og om brystkreft. Samtidig selger apotekene ulike effekter gjennom året, som bidrar til å samle inn betydelige beløp.

Bedriftene vi samarbeider med, nyter godt av vår kunnskap på det siste innen forskning og forebygging. HR-avdelingen kan få råd om hvordan de kan holde sine ansatte friske, gjennom å legge til rette for godt kosthold og fysisk aktivitet. Hvis en kollega blir rammet av kreft, kan vi også hjelpe med råd og støtte.

Ta kontakt med oss

Hvis du vil samarbeide med oss, sitter med en god ide, eller bare rett og slett er nysgjerrig - ta kontakt med oss, så kan vi ta en prat! Vi tar gjerne i mot en e-post på bedrift@kreftforeningen.no eller ring oss gjerne på 07877. Ellers kan du fylle ut kontaktskjema, så tar vi kontakt med deg.