Hopp direkte til meny Hopp direkte til meny Hopp direkte til innhold Hopp direkte til Søk

Gi en andel av salget

Å gi en krone- eller prosentandel av solgte produkter er en enkel og populær måte å støtte vårt arbeid.

Å gi en andel av salget er

• en enkel og lite risikabel måte for bedriften å gi penger
  • godt for omdømmet
  • lett for forbrukeren
  • mindre administrasjon for organisasjonene

Vi har samarbeidet med mange bedrifter på denne måten med stor suksess.

Coop har i mange år støttet Rosa sløyfe-aksjonen. Hvert år i oktober har Coop utvalgte produkter fra Procter & Gamble som "Rosa" produkter. Av disse går 3 kroner til Rosa sløyfe-aksjonen. I perioden pleier salget av disse produktene å gå opp med ca 25%. Det blir det som regel millionbeløp til brystkreftsaken av.

Lindex er en trofast samarbeidsparter i Rosa sløyfe-aksjonen. Hvert år lager de et eget produkt som selges i oktober, sammen med en "Rosa kolleksjon" hvor en andel av salget går til aksjonen.

Aco Hud selger solkrem, hvor en andel av salget går til vårt arbeid.

En slik form for samarbeid er lønnsom for alle parter - du får oppmerksomhet og mulighet til å gjøre en innsats, og vi får penger til å fortsette vårt arbeid.

Slik går du frem

Verdien av å få bruke Kreftforeningens merkevare er stor. Den er derfor forbeholdt våre offisielle partnere, og du må ha vår godkjennelse før du kan bruke logo, navnetrekk etc. Ta kontakt med oss, så kan vi se på mulighetene for et samarbeid.

• Det er vanlig å at donasjonsandelen er på rundt 10 prosent av kjøpesummen. Det er omtrent det samme som ekstraverdien bedriften får av å kunne knytte vår merkevare opp mot sin egen. For bransjer med særs små marginer, eller andre unntak, er vi åpne for diskusjon.
  • Vi samarbeider ikke med produkter eller firmaer som anses å være til skade for helse eller miljø.
  • Vi samarbeider ikke med produkter eller firmaer som opptrer i strid med det vi jobber for.

Ta kontakt med oss, så finner vi ut av resten!