Håpet er at deltakelsen kan inspirere mange til å trene regelmessig, og til å gjøre noen helsefremmende endringer i livsstilen. Vinnerlaget i puljene «Byggebransjen for Kreftforeningen» og «Finansbransjen for Kreftforeningen» får en pokal som synliggjør bransjenes sprekeste bedrift!

Finansbransjen for Kreftforeningen

I 2019 starter vi sammen med Gjensidige en ny pulje – «Finansbransjen for Kreftforeningen». Målet er å få flest mulig lag innen bank og finans til å løpe for en viktig sak. Det viktigste er ikke å vinne, men å delta, fordi alle former for fysisk aktivitet kan bidra til å forebygge kreft.

Byggebransjen for Kreftforeningen

Vi har samarbeidet lenge med Backe AS med puljen «Byggebransjen for Kreftforeningen».

– Byggebransjen er overrepresentert i kreftstatistikken. Hvis Holmenkollstafetten kan føre til at flere kommer seg opp av sofaen, er det det et godt steg på veien for å få folk til å trene litt mer, sier konsernsjef Eirik Gjelsvik i Backe AS.

For å løpe for oss i en av våre puljer må du velge en av følgende klasser:

• A1-B Byggebransjen for Kreftforeningen
  • A2-B Byggebransjen for Kreftforeningen
  • A1-C Finansbransjen for Kreftforeningen
  • A2-C Finansbransjen for Kreftforeningen

Ønsker du å løpe for oss, men finner ikke din klasse? Ta kontakt, så hjelper vi deg.

Meld deg på

Praktisk informasjon

Påmeldte lag mottar en e-post fra Kreftforeningen med informasjon, og en gavegiro på 3000 kroner per påmeldte lag. Ved utdelingen av startnumre vil det vedlagt ligge svettebånd med Kreftforeningens logo, som brukes under løpet som symbol på støtten. Svettebåndene har praktisk glidelåslomme for oppbevaring av kort og nøkkel. Lagleder har ansvar for å dele ut svettebåndene til alle løperne.

Svettebånd med kreftforeningens logo. Foto.
Alle lag løper med svettebånd med logoen til Kreftforeningen.

Bli klar til Holmenkollstafetten

Det er ikke så mye som skal til for at en person som ikke trener aktivt klarer å gjennomføre en etappe i Holmenkollstafetten – med brukbar tid. Dørstokkmila er definitivt lengst og tyngst, men så snart den er unnagjort er man i gang. Noen tips:

• Sett av en time i din kalender to til tre ganger i uken.
  • Start rolig. Gå en tur, men fort nok til at du kjenner pulsen øke. Legg inn noen motbakker etterhvert som formen stiger.
  • Øk intensiteten gradvis. Etter et par uker kan du veksle mellom å løpe litt og gå litt.
  • Start en treningsgruppe på arbeidsplassen.

Vips! Etter en måned klarer man å løpe de fleste etappene i Holmenkollstafetten – og man har gjort en kjempeinnsats for egen helse!

*Støtten til Kreftforeningen på 3000 kroner per lag kommer i tillegg til startkontingent.

·         Sammen med startnummerene får dere flotte svettebånd som brukes under løpet som symbol på at dere støtter Kreftforeningen. Svettebåndene har praktisk glidelåslomme for oppbevaring av kort og nøkkel.