Hovedpartnere

Circle K Norge

Circle K Norge tar ut sitt engasjement under Rosa sløyfe-aksjonen. Ved kjøp av bilvask gir Circle K kr 30,- til aksjonen, og man får i tillegg en microfiberklut. Circle K selger også Rosa sløyfe-refleks, og det gis donasjon ved kjøp av et utvalg av varer som kaffe, vann og rosa spylervæske. I fjorårets aksjon bidro Circle K med imponerende 4,3 millioner til Rosa sløyfe. Flere enn 2 500 dedikerte medarbeidere på over 300 stasjoner står sammen for å gjøre også årets kampanje til en suksess!

Gå til Circle K . Logo

Coop

Coop tar ut sitt engasjement under Rosa sløyfe-aksjonen og Krafttak mot kreft. I en årrekke har deres engasjement bidratt sterkt til Rosa sløyfe-aksjonen. Fjorårets kampanje ga over 5 millioner til Rosa sløyfe. Coop gir 3 kroner for hvert Orkla hygiene-produkt de selger i oktober. I tillegg selges Rosa sløyfe i kassene hos Coop. Under Krafttak mot kreft donerer Coop 1 kroner per solgte handlenett de selger.

Gå til Coop. Logo

Gjensidige

Gjensidige ble ny hovedpartner til Kreftforeningen i 2019. Gjensidige og Kreftforeningen skal samarbeide på et strategisk nivå for å øke befolkningens kunnskap om kreft og forebygging av kreft. Dette strategiske arbeidet  innebærer blant annet at partene skal bruke sin kompetanse i forbindelse med forebygging og rehabilitering, samt inkludering i arbeidslivet. Gjensidige vil bruke sine kanaler for å dele informasjon til sine kunder. Kreftforeningen og Gjensidige har i tillegg startet en egen pulje under Holmenkollen-stafetten – Finansbransjen for Kreftforeningen. Hvert lag i denne puljen donerer 3000 kroner til Kreftforeningen.

Gå til Gjensidige. Logo.

Kid

Kid tar ut sitt engasjement under Rosa sløyfe-aksjonen for åttende år på rad i 2020. I sine ca 140 butikker i hele Norge er det over 1000 dedikerte medarbeidere som vil være med å bidra under aksjonen. Med over 90 prosent kvinnelig ansatte gjør det ekstra viktig for dem å bidra. I oktober selger Kid produkter laget spesielt til Rosa sløyfe, samt Rosa sløyfes designpin.

Gå til Kid. Logo.

Lindex

For syttende år på rad skal Lindex i 2020, i samarbeid med sine kunder, samle inn penger for å bidra i kampen mot brystkreft. Lindex lager en spesialdesignet kolleksjon til Rosa sløyfe, hvor 10% av salgsummen på produktene tilfaller aksjonen. Man får dessuten kjøpt rosa sløyfer, reflekser og selvsagt årets designpin i alle Lindex´ butikker i oktober.

Gå til Kid. Logo.

Mester Grønn

Mester Grønn er med på Rosa sløyfe-aksjonen for ellevte gang i 2020, og er en stolt hovedpartner. Det er et glødende engasjement hos alle ansatte som ga hele 3 millioner i 2019. I tillegg til blomsterkjedens Rosa sløyfe-bukett, selger de Fairtrade-roser samt andre utvalgte produkter. Det gis også et beløp for hver bunt som selges av 3 for 2 utvalget på avskårne blomster. Produktene kan kjøpes i alle Mester Grønns butikker – også i nettbutikken.

Mester Grønn har også tatt ut sitt engasjement ved å lage spesialdesignede båre- og kondolansebuketter/kranser som kunder kan kjøpe, samtidig som man får mulighet til å gi en minnegave.

Gå tol Mester Grønn. Logo.

Vitusapotek

Vitusapotek er for sekstende år på rad i 2020 aktive bidragsytere i kampen mot brystkreft. Flere enn 230 Vitusapotek over hele Norge, med omkring 2 000 medarbeidere, viser aktivt solidaritet med dem som rammes og bidrar til å skape håp. Bidraget fra NMD gjennom Vitusapotek og Ditt Apotek til Rosa sløyfe ble bortimot 2 millioner i 2019, og apotekkjeden håper å klare minst det samme i år.

Gå til Vitusapotek. Logo.

XXL

XXL var ny partner til Kreftforeningen i 2018. I 2019 ble de hovedpartner til Rosa sløyfe-aksjonen. I oktober ble utvalgte produkter med en donasjon til Rosa sløyfe solgt, og XXL synliggjør aksjonen bredt i alle sine kanaler.

Gå til XXL. Logo.

Partnere

Backe AS

Backe AS har vært en samarbeidspartner til Kreftforeningen i mange år. Backe AS tar ut sitt engasjement for saken under Holmenkollstafetten hvor de sammen med Tjalve IL har opprettet egne puljer for byggebransjen. Hvert lag som løper i puljene oppfordres til å støtte Kreftforeningen med 3000 kroner.

Gå til Backe. Logo.

Bianco

Bianco ble ny partner til Rosa sløyfe i 2019. Bianco donerte 5 kroner per solgte skopleieprodukt. I tillegg donerte Bianco 2 kroner per solgte handlepose-

Blender

Blender var med på Rosa sløyfe for femte gang i 2019. De støtter aksjonen gjennom donasjon på utvalgte lunsjretter i fem av café-kjedene sine: NOM, La Baguette, Café Opus, Fattigmann og Kjøkken og Kaffe. Over 600 ansatte i de ulike kjedene gleder seg enormt til å vise sin solidaritet med dem som rammes av brystkreft gjennom sin Rosa lunsj-kampanje.

Gå til Blender. Logo.

Cathrineholm of Norway

Cathrineholm of Norway ble ny partner til Rosa sløyfe i 2019. Den kjente stripete skålen kan man i oktober finne hos en rekke forhandlere i et rosa spesialdesign. For hver solgte skål går 15 kroner til Rosa sløyfe-aksjonen.

Ditt Apotek

NMD (Norsk Medisinaldepot) eier både Vitusapotek og Ditt apotek, og i 2019 var Ditt Apotek med på Rosa sløyfe for fjerde gang. Ditt Apotek har 74 utsalg som selger Rosa sløyfe-designpin, reflekser og sminkepung til støtte for aksjonen.

Gå til Ditt apotek. Logo.

DLA Piper

DLA Piper støtter Kreftforeningen med probono advokathjelp.

Gå til DLA Piper. Logo

Eplehuset

Eplehuset har vært Kreftforeningens partner i flere år, og var i 2019 med på Blå sløyfe-aksjonen, Juleaksjonen og Krafttak mot kreft. Eplehuset solgte pins under Blå sløyfe, synliggjorde budskap, og bidro gjennom kjøputløsende donasjoner på utvalgte produkter. Ansatte i Eplehuset har et nært og stort engasjement for kreftsaken.

Gå til Eplehuset. Logo.

Hairstore

Hairstore var med på Rosa sløyfe for tredje gang i 2019. De er en av landets ledende leverandører av rekvisita og utstyr til frisørsalonger og gir donasjon på 12,5 % til Rosa sløyfe på utvalgte produkter som selges til frisørsalonger landet over.

Gå til Hair store. Logo.

HG Media

HG Media lager hvert år spesialdesignede julekort som selges til både privat- og bedriftsmarkedet. Kreftforeningen mottar donasjoner fra kortsalget.

Gå til HG Media. Logo.

Holmenkollstafetten

Tjalve IL arrangerer Holmenkollstafetten hvert år i Oslo med mange tusen besøkende. Sammen med Backe AS har Kreftforeningen og Tjalve IL opprettet egne puljer for byggebransjen. Hvert påmeldte lag i puljene oppfordrer til å støtte saken. De siste årene har ca 180 lag løpt hvert år.

Gå til Holmenkollstafetten. Logo.

House of Yarn

House of Yarn var partner til Rosa sløyfe for andre år på rad i 2018. De selger Line Langmo Påfugl-garn og Alpakka Magic fra Dale Garn med en donasjon på kr 5,- per nøste. Line Langmo har designet egne Rosa sløyfe-gensere som man kan strikke og støtte aksjonen.

Gå til House of Yarn. Logo

Ide House of Brands

Idé House of Brands er en ny samarbeidspartner til Kreftforeningen i 2019. Idé House of Brands støtter Kreftforeningen gjennom å sponse alle våre 24 000 bøssebærere med reflekser når de er ute og går med bøsse under Krafttak mot kreft i uke 11. I tillegg samarbeider Kreftforeningen med Idé House of Brands om produksjon og utvikling av profilartikler. Idé House of Brands synliggjør i tillegg Kreftforenignen gjennom B2B-salg.

Gå til Idé House of Brands. Logo.

Jordbærpikene

Jordbærpikene har vært med på Rosa sløyfe-aksjonen tidligere, men ble med igjen i 2019. Jordbærpikene donerer 10 kroner per solgte kyllling- og baconsalat de selger i oktober.

Modern House

Modern House har designet et eget krus for Rosa sløyfe og Blå sløyfe som selges til inntekt for aksjonene. I tillegg designet Modern House Rosa sløyfe-termoflasker i 2019. Produktene selges i hovedsak hos i Kitch’n, Tilbords og Feel-kjeden, samt noen enkeltstående butikker. Produktene er også tilgjengelige i Kreftforeningens nettbutikk.

Gå til Modern House. Logo.

Nestlé Fitness

Fitness frokostblanding selges med donasjon til Rosa sløyfe i oktober. Aksjonen er synliggjort på forpakningen, og inneholder informasjon om forebygging av brystkreft gjennom mosjon.

Gå til Nestlé Fitness. Logo.

Norges Golfforbund

Sammen med Norges Golfforbund arrangerer Kreftforeningen Pink Cup.

Gå til Norges Golfforbund. Logo.

Oriflame

Oriflame har støttet Rosa sløyfe i flere år og gitt store bidrag. I 2018 solgte de to produktpakker (Charity Set), en for kvinner og en for menn. Produktpakken for kvinner inneholdt Milk & Honey Gold Moisturising Shower Cream, SoftCaress Protecting Hand & Nail Cream og Tender Care. Produktpakken for menn bestod av North for Men Original Aftershave Balm og North for Men Original H&B Wash. Hver solgte produktpakke kostet 99 kroner, hvor 10 kroner gikk til Rosa sløyfe.

Gå til Oriflame. Logo.

Perrigo

Perrigo samarbeider med Kreftforeningen om å øke befolkningens kunnskap om solbeskyttelse. Kreftforeningens solvettregler formidles gjennom Perrigos kommunikasjonskanaler for merkevarene Cosmica og Cliniderm.

Gå til Perrigo. Logo.

Pictura Normann

Pictura Normann selger julekort via sine forhandlere. I tillegg designer Pictura Normann egne kort i forbindelse med farsdagen, hvor inntektene fra salget går til Blå sløyfe-aksjonen.

Gå til Pictura. Logo.

Plusstid Home

Plusstid Home ble ny partner til Rosa sløyfe i 2019. Plusstid Home leverer vasketjenester og har fokus på hvitt arbeid og gode arbeidsvilkår for ansatte. I oktober donerer Plusstid Home 50 kroner per hjemmerengjøring de gjennomfører.

Power

Power var en ny partner til Kreftforeningen i 2018, og har tatt ut sitt engasjement under Blå sløyfe-aksjonen og innsamlingsaksjonen Krafttak mot kreft. Power støtter i tillegg Kreftforeningen med 1 kroner per solgte pose, og vil i kampanjeperiodene ha utvalgte produkter med kjøputløsende donasjon.

Gå til Power. Logo.

SATS Elixia

SATS Elixia solgte rosa treningsprodukter med en donasjon til aksjonen i hele oktober, men det er bare én av mange måter treningskjeden synliggjør og støtter Rosa sløyfe på. Man kan delta på gratis treningstimer på sentrene, se gratis online-trening eller delta i knebøy-challenge. I tillegg står SATS Elixia for oppvarmingen på Rosa sløyfe-løpene.

Gå til Satselixia. Logo.

Selecta/Pelican Rouge

Selecta/Pelican Rouge ble i 2017 med som partner til Stafett for livet, som i 2018 ble arrangert åtte steder i Norge. I 2019 vil det bli gjennomført ti stafetter. Under hver stafett stiller Selecta/Pelican Rouge med kaffe, hvor alle inntektene fra salget går til Kreftforeningens arbeid.

Gå til Pelican Rouge. Logo.

Sigdal

Sigdal kjøkken var ny Rosa sløye-partner i 2018. Ved å kjøpe et av Sigdals malte kjøkken i oktober, støtter du Rosa sløyfe-aksjonen.

Gå til Sigdal. Logo.

Swims

Swims var med for tredje gang på Blå sløyfe-aksjonen i 2019. Swims solgte Blå sløyfe-pins i sin flagship store i Oslo sentrum. I tillegg ga Swims en viss andel av kjøpesummen på utvalgte produkter i november.

Gå til Swims. Logo.

Tena

Tena Lady er sponsor til Rosa sløyfe for sjette år på rad i 2018. For hver Tena Lady-pakke som selges i oktober, doneres 3 kroner til Rosa sløyfe.
Tena er også med på Blå sløyfe-aksjonen i november hvor en viss andel av hvert eneste Tena herreprodukt går til aksjonen.

Gå til Tena. Logo.

Ticketmaster

Ticketmaster var en ny samarbeidspartner til Kreftforeningen i 2019. Ticketmaster tar ut sitt engasjement gjennom hele året, og de involverer ansatte i ulike inntektsbringende aktiviteter. Under Krafttak mot kreft i 2019 oppfordret de alle sine kunder, leverandører og samarbeidspartnere til å støtte Krafttak mot kreft. I aksjonsperioden hadde Ticketmaster en digital løsning som gjorde at alle som kjøper billetter via dem får mulighet til å donere 30 kroner. Ticketmaster har lignende samarbeid internasjonalt med Kreftforeningens søsterorganisasjoner.

Gå til Ticketmaster. Logo.

YesBox

YesBox ble ny partner til Rosa sløyfe i 2019. YesBox er Sveriges ledende leverandør av stallstrø. I oktober solgte de stallstrø i rosa forsegling hos norske forhandlere. For hvert solgt produkt donerer YesBox 1 kroner til Rosa sløyfe aksjonen.

Støttespillere

Kreftforeningen har flere gode lokale støttespillere som har et brennende engasjement for saken. Mange støtter opp når vi gjennomfører Krafttak mot kreft i mars, og når vi gjennomfører Rosa sløyfe i oktober.

Noen av støttespillerne vår på nasjonalt nivå er blant annet:

Nordic Choice, Verifone, GoGift, Redningsselskapet, Eco-Nor AS, Rustibust og Hammdock.