Hopp direkte til meny Hopp direkte til meny Hopp direkte til innhold Hopp direkte til Søk

Våre samarbeidspartnere

Mange bedrifter støtter Kreftforeningens arbeid. Vi setter stor pris på alle samarbeidspartnere som hjelper oss med oppmerksomhet og penger til forskningen. Vi retter en stor takk til disse!

Kreftforeningens hovedsamarbeidspartnere

BackeGruppen

BackeGruppen gjør et skikkelig Krafttak mot kreft. I tillegg til at de støtter Kreftforeningens årlige innsamlingsaksjon, engasjerer de sine ansatte og kollegaer i byggebransjen til å være mer aktive. Sammen med idrettsklubben Tjalve har BackeGruppen laget en egen pulje i Holmenkollstafetten der bedrifter i bransjen konkurrerer side om side, samtidig som de støtter Kreftforeningen.

Lindex

I over et tiår har Lindex vært en av de viktigste støttespillerne i Rosa sløyfe-aksjonen. Hvert år selges det sløyfer og klær for flere millioner kroner til inntekt for aksjonen. Vi er stolte av å ha Lindex med på laget år etter år.

Coop

Hver oktober farges Coop-butikkene rosa. Mange millioner kroner er samlet inn til Rosa sløyfe-aksjonen gjennom Coop sine "rosa produkter" i samarbeid med Proctor&Gamble. Coop har også hjulpet med å spre solvett og sunne matvarer på Ekebergsletta under NorwayCup.

Mester Grønn

Hos Mester Grønn er nesten 90% av de ansatte kvinner. Derfor har de vært med og støttet Rosa sløyfe-aksjonen siden 2009. Med glødende engasjement er det samlet inn flere millioner kroner til brystkreftforskning.

Circle K

I både Rosa sløyfe-aksjonen og vår årlige innsamlingsaksjon Krafttak mot kreft er Circle K gode samarbeidspartnere. I oktober samler stasjonene inn store summer til brystkreftforskning. Under årets Vinterlyd-turné var de med på å gi barna som deltar på våre Treffpunkt-møter (samling for barn og unge som er nære pårørende til kreft) en uforglemmelig dag.

Kid

Over 100 Kid-butikker har vært med på å skape oppmerksomhet om Rosa sløyfe-aksjonen landet rundt. Egenproduserte produkter, i tillegg til Rosa sløyfer, selges over disk og skaper store inntekter til brystkreftforskningen.

P4

Sammen med P4 har Kreftforeningen i 9 år arrangert turneen Vinterlyd i forbindelse med vår innsamlingsaksjon Krafttak mot kreft. Dette bidrar til å skape oppmerksomhet om hele innsamlingsaksjonen. P4 har også egne sendinger i forbindelse med Rosa sløyfe og Krafttak mot kreft, og hjelper oss dermed med å spre viktig kunnskap og gode historier.

Vitusapotek

Over flere år har Vitusapotek vært med på å skape oppmerksomhet om Rosa sløyfe-aksjonen. De har også gjort mye for å lære bort solvett til solhungrige nordmenn. Vi er glade for å ha Vitusapotek med som samarbeidspartner.

Partnere og støttespillere

Aco Hud Nordic

Det nordiske hudpleie- og legemiddelselskapet ACO Hud samarbeider med Kreftforeningen om å gi kunnskap om bruk av skygge, klær og solkrem som solbeskyttelse. ACO Hud driver blant annet opplæring om solbeskyttelse for ansatte i apotek, og støtter Kreftforeningen med 1 krone per solgte solprodukt med faktor 15 eller høyere.

DLA Piper

DLA Pipers 70 advokater i Norge har valgt å gi juridisk rådgivning og tjenester gratis til Kreftforeningen. DLA Piper er verdens største advokatfirma, og alle partnere og ansatte i selskapet forplikter seg til å arbeide frivillig som en del av selskapets samfunnsansvar.

Eplehuset

Med nettbutikk og 22 butikker rundt om i landet gjør Eplehuset et skikkelig Krafttak mot kreft når de selger produkter til inntekt for Kreftforeningens årlige innsamlingsaksjon. Vi er stolte av å ha Eplehuset som partner.

Norsk Tipping

En andel av Norsk Tipping sine inntekter går til veldedige formål, og Kreftforeningen er en av mottakerne. Spesielt lotteriet Nabolaget er et tiltak fra Norsk Tipping der Kreftforeningen er sentral.

www.norsk-tipping.no

Norges Cykleforbund (Sykkelforbundet)

Norges Cykleforbund og Kreftforeningen samarbeider om sykkelløpet Oslo Grand Prix. Løpet foregår midt i Oslo sentrum i august hvert år, og verdens store sykkelstjerner kommer for å konkurrere og skape oppmerksomhet for Kreftforeningen. Norges Cykleforbund og Kreftforeningen har en felles interesse i at flest mulig er i fysisk aktivitet. Sykling er enkel måte å holde seg i form på både for store og små.

Greenphones

Greenphones tar imot brukte mobiler og nettbrett fra bedrifter, og sletter innholdet på en sikker måte, før de videreselges. Fortjenesten fra salget går til Kreftforeningen hvis bedriften ønsker det. Ta kontakt på bedrift@kreftforeningen.no hvis din bedrift ønsker å gi gammelt utstyr nytt liv, og samtidig støtte Kreftforeningen.

Hårgrossisten

Hårgrossisten er en stor leverandør av parykker og andre hårprodukter. Mange av deres kunder er under behandling for kreft og Hårgrossisten ønsker derfor å støtte Kreftforeningens arbeid mot kreft ved å donere kr 50 for hver solgte produkt. Hårgrossisten hjelper også med å informere om Kreftlinjen – et tilbud til alle som har spørsmål om kreft, rettigheter og muligheter.

Pictura Normann

Pictura selger pakker med julekort i til støtte for Kreftforeningen. Disse finner du i bokhandler, dagligvarehandler og annet. For hver pakke går det et fast beløp til Kreftforeningen. Slik kan du støtte Kreftforeningens arbeid og samtidig glede noen med en hyggelig julehilsen.

Haslum Grafisk

Bedrifter som sender julekort til kunder og ansatte, kan kjøpe disse fra Haslum Grafisk og samtidig støtte Kreftforeningen. For hver bestilling går minimum 30% av salgssummen direkte til Kreftforeningen. På den måten har ikke Kreftforeningen noen kostnader eller risiko, og dere - våre støttespillere i næringslivet - får profesjonell og god service i tillegg til flotte julekort som viser støtten til Kreftforeningen.

Ricoh

Ricohs ansatte har engasjert seg sterkt for Kreftforeningen og de fleste stiller som frivillige bøssebærere for vår innsamlingaksjon Krafttak mot kreft. Ricoh støtter også vårt fond for kreftrammede som trenger økonomiske støtte. Ved langvarig alvorlig sykdom kan økonomien bli trang, og da kan dette fondet bidra med mindre beløp til ting som øker livskvaliteten for pasienten og familien.

Airthings

Airthings lager brukervennlige radonmålere som gir deg mulighet til selv å avlese radon middelverdi for 1 døgn, 7 døgn, og for det siste året. Radon i inneluft øker sannsynlighet for lungekreft og det beregnet at omtrent 300 lungekreftdødsfall per år skyldes radon. Kreftforeningen og Airthings samarbeider om å gjøre radonmåling tilgjengelig for folk flest gjennom et samarbeid med bibliotek.