Hopp direkte til meny Hopp direkte til meny Hopp direkte til innhold Hopp direkte til Søk

Våre samarbeidspartnere

Mange bedrifter støtter Kreftforeningens arbeid. Vi setter stor pris på alle samarbeidspartnere som hjelper oss med oppmerksomhet og penger til forskningen. Vi retter en stor takk til disse!

Kreftforeningens hovedsamarbeidspartnere

BackeGruppen

BackeGruppen engasjerer sine ansatte og kolleger i byggebransjen til å være mer aktive. Sammen med idrettsklubben Tjalve har BackeGruppen laget en egne puljer i Holmenkollstafetten der bedrifter i bransjen konkurrerer side om side, samtidig som de støtter Kreftforeningen. I tillegg setter BackeGruppen fokus på menn og prostatakreft gjennom å støtte Blå sløyfe-aksjonen i november.

Lindex

I over et tiår har Lindex vært en av de viktigste støttespillerne i Rosa sløyfe-aksjonen. Hvert år selges det sløyfer og klær for flere millioner kroner til inntekt for aksjonen. Vi er stolte av å ha Lindex med på laget år etter år.

Coop

Hver oktober farges Coop-butikkene rosa. Mange millioner kroner er samlet inn til Rosa sløyfe-aksjonen gjennom Coop sine "rosa produkter" i samarbeid med Proctor&Gamble. Coop har også hjulpet med å spre solvett og sunne matvarer på Ekebergsletta under NorwayCup.

Mester Grønn

Hos Mester Grønn er nesten 90% av de ansatte kvinner. Derfor har de vært med og støttet Rosa sløyfe-aksjonen siden 2009. Med glødende engasjement er det samlet inn flere millioner kroner til brystkreftforskning.

Circle K

I både Rosa sløyfe-aksjonen og vår årlige innsamlingsaksjon Krafttak mot kreft er Circle K gode samarbeidspartnere. I oktober samler stasjonene inn store summer til brystkreftforskning. I samarbeid med Kreftforeningen arrangerte Circle K sommeren 2017 sommerleir på Lågøya for ungdom berørt av kreft, for fjerde året på rad. Ungdommene er alle berørt av kreft, enten som pårørende, etterlatte eller som syke selv.

Kid

Over 100 Kid-butikker har vært med på å skape oppmerksomhet om Rosa sløyfe-aksjonen landet rundt. Egenproduserte produkter, i tillegg til Rosa sløyfer, selges over disk og skaper store inntekter til brystkreftforskningen.

Vitusapotek

Over flere år har Vitusapotek vært med på å skape oppmerksomhet om Rosa sløyfe-aksjonen. De har også gjort mye for å lære bort solvett til solhungrige nordmenn. Vi er glade for å ha Vitusapotek med som samarbeidspartner.

Partnere og støttespillere

Aco Hud Nordic

Det nordiske hudpleie- og legemiddelselskapet ACO Hud samarbeider med Kreftforeningen om å gi kunnskap om bruk av skygge, klær og solkrem som solbeskyttelse. ACO Hud driver blant annet opplæring om solbeskyttelse for ansatte i apotek, og støtter Kreftforeningen med 1 krone per solgte solprodukt med faktor 15 eller høyere.

DLA Piper

DLA Pipers 70 advokater i Norge har valgt å gi juridisk rådgivning og tjenester gratis til Kreftforeningen. DLA Piper er verdens største advokatfirma, og alle partnere og ansatte i selskapet forplikter seg til å arbeide frivillig som en del av selskapets samfunnsansvar.

Eplehuset

Med nettbutikk og 22 butikker rundt om i landet gjør Eplehuset et skikkelig Krafttak mot kreft når de selger produkter til inntekt for Kreftforeningens årlige innsamlingsaksjon. Vi er stolte av å ha Eplehuset som partner.

Norsk Tipping

En andel av Norsk Tippings inntekter går til veldedige formål, og Kreftforeningen er en av mottakerne.

www.norsk-tipping.no

Hårgrossisten

Hårgrossisten er en stor leverandør av parykker og andre hårprodukter. Mange av deres kunder er under behandling for kreft og Hårgrossisten ønsker derfor å støtte Kreftforeningens arbeid mot kreft ved å donere kr 50 for hver solgte produkt. Hårgrossisten hjelper også med å informere om Kreftlinjen – et tilbud til alle som har spørsmål om kreft, rettigheter og muligheter.

Pictura Normann

Pictura selger pakker med julekort i til støtte for Kreftforeningen. Disse finner du i bokhandler, dagligvarehandler og annet. For hver pakke går det et fast beløp til Kreftforeningen. Slik kan du støtte Kreftforeningens arbeid og samtidig glede noen med en hyggelig julehilsen.

Haslum Grafisk

Bedrifter som sender julekort til kunder og ansatte, kan kjøpe disse fra Haslum Grafisk og samtidig støtte Kreftforeningen. For hver bestilling går minimum 30% av salgssummen direkte til Kreftforeningen. På den måten har ikke Kreftforeningen noen kostnader eller risiko, og dere - våre støttespillere i næringslivet - får profesjonell og god service i tillegg til flotte julekort som viser støtten til Kreftforeningen.

Ricoh

Ricohs ansatte har engasjert seg sterkt for Kreftforeningen og de fleste stiller som frivillige bøssebærere for vår innsamlingaksjon Krafttak mot kreft. Ricoh støtter også vårt fond for kreftrammede som trenger økonomiske støtte. Ved langvarig alvorlig sykdom kan økonomien bli trang, og da kan dette fondet bidra med mindre beløp til ting som øker livskvaliteten for pasienten og familien.