Hovedpartnere

Circle K Norge

Circle K Norge tar ut sitt engasjement under Rosa sløyfe-aksjonen for syvende år på rad. Ved kjøp av bilvask gir Circle K kr 30,- til aksjonen, og man får i tillegg en microfiberklut. Circle K selger også Rosa sløyfe-refleks, og det gis donasjon ved kjøp av et utvalg av varer som kaffe, vann og rosa spylervæske. I fjorårets aksjon bidro Circle K med imponerende 4,3 millioner til Rosa sløyfe. Flere enn 2 500 dedikerte medarbeidere på over 300 stasjoner står sammen for å gjøre også årets kampanje til en suksess!
Circle K Norge engasjerer seg også i sommerleieren på Lågøya hvor unge mellom 14 og 18 år som har noen i familien med kreft eller har mistet et familiemedlem samles for aktiviteter og samtale.

Coop

Coop tar ut sitt engasjement under Rosa sløyfe-aksjonen. I en årrekke har deres engasjement bidratt sterkt til aksjonen. Fjorårets kampanje ga nesten 3 millioner til Rosa sløyfe og Coops bidrag til aksjonen de årene de har vært med har kommet opp i. Også i år gir Coop 3 kroner for hvert Orkla hygiene-produkt de selger i oktober. I tillegg selges Rosa sløyfe i kassene hos Coop.

Gjensidige

Gjensidige er ny hovedpartner til Kreftforeningen i 2019. Gjensidige og Kreftforeningen skal samarbeide på et strategisk nivå for å øke befolkningens kunnskap om kreft og forebygging av kreft. Dette strategiske arbeidet  innebærer blant annet at partene skal bruke sin kompetanse i forbindelse med forebygging og rehabilitering, samt inkludering i arbeidslivet. Gjensidige vil bruke sine kanaler for å dele informasjon til sine kunder.

Kid

Kid tar ut sitt engasjement under Rosa sløyfe-aksjonen for syvende år på rad. I sine ca 140 butikker i hele Norge er det over 1000 dedikerte medarbeidere som vil være med å bidra under aksjonen. Over 90 prosent kvinnelig ansatte gjør det ekstra viktig for dem å bidra. I oktober selger Kid produkter laget spesielt til Rosa sløyfe, samt Rosa sløyfes designpin. I fjor bidro Kid med mer enn 2,2 millioner til aksjonen, og målet er å bidra med et enda større beløp i år.

Lindex

For sekstende året på rad skal Lindex, i samarbeid med sine kunder, samle inn penger for å bidra i kampen mot brystkreft. I år selger Lindex en Pink Collection som består av accessoirer der 10 prosent av salgssummen går til Rosa sløyfe. I tillegg har de designet et flott armbånd og en shoppingbag der hele overskuddet går til aksjonen. Man får dessuten kjøpt rosa sløyfer, reflekser og selvsagt årets designpin i alle Lindex´ butikker i oktober.

Mester Grønn

Mester Grønn er med på Rosa sløyfe-aksjonen for tiende gang i år, og er stolt hovedpartner. Det er et glødende engasjement hos alle ansatte som ga hele 2,9 millioner i 2017. I år feirer de 10-års jubileet med et ekstra stort Rosa sløyfe-sortiment. I tillegg til blomsterkjedens Rosa sløyfe-bukett, selger de Fairtrade-roser, økologiske eplebobler, mørk sjokolade, sommerfugl, duftlys, pannebånd og designpins. Det gis også et beløp for hver bunt som selges av 3 for 2 utvalget på avskårne blomster. Produktene kan kjøpes i alle Mester Grønns butikker – også i nettbutikken.

Mester Grønn har også tatt ut sitt engasjement ved å lage spesialdesignede båre- og kondolansebuketter/kranser som kunder kan kjøpe, samtidig som man får mulighet til å gi en minnegave.

Vitusapotek

Vitusapotek er for femtende år på rad aktive bidragsytere i kampen mot brystkreft. Flere enn 230 Vitusapotek over hele Norge, med omkring 2 000 medarbeidere, viser aktivt solidaritet med dem som rammes og bidrar til å skape håp. I år selger Vitusapotek Rosa sløyfes designpins, Rosa sløyfe-penn og en egen Rosa sløyfe synlighetsvest. Bidraget fra NMD gjennom Vitusapotek og Ditt Apotek til Rosa sløyfe ble bortimot 2,5 millioner i 2017, og apotekkjeden håper å klare minst det samme i år.

Vitusapotek er for første gang i år også med å Blå sløyfe-aksjonen i november og ønsker å vise solidaritet med også dem som rammes av prostatakreft. I alle apotekene vil det selges Blå sløyfe pin.

Partnere

Apotek1

Apotek1 knytter seg til flere av kampanjene til Kreftforeningen, gjennom å via plass i sine kanaler til budskap og informasjon. Apotek1 er med på både #sjekkdeg-kampanjen og Julekampanjen. Samtidig deler de informasjon til sine kunder om solvettreglene til Kreftforeningen.

Backe AS

Backe AS har vært en samarbeidspartner til Kreftforeningen i mange år. Backe AS tar ut sitt engasjement for saken under Holmenkollstafetten hvor de sammen med Tjalve IL har opprettet egne puljer for byggebransjen. Hvert lag som løper i puljene oppfordres til å støtte Kreftforeningen.

Baker Hansen

Baker Hansen er med på #sjekkdeg-kampanjen hvor det i alle utsalgsstedene deles ut gratis kaffe til kvinner som bruker kaffepausen på å ringe til fastlegen for å bestille en time for å sjekke seg for celleforandringer. Baker Hansen bidrar med synlighet og oppmerksomhet rundt kampanjen.

Bik Bok

Bik Bok var ny samarbeidspartner i 2018, og klesskjeden tar ut sitt brennende engasjement under #sjekkdeg-kampanjen. Bik Bok designet en egen #sjekkdeg-kolleksjon hvor 10% av hvert solgte produkt gikk til Kreftforeningen. I tillegg delte Bik Bok informasjon gjennom alle sine kanaler, og oppfordret kvinner til å sjekke seg.

Blender

Blender var med på Rosa sløyfe for fjerde gang i 2018. De støtter aksjonen gjennom donasjon på utvalgte lunsjretter i fem av cafékjedene sine: La Baguette, Café Opus, Fattigmann, Food Factory og fiskerestauranten på Flesland, SJØ. Over 600 ansatte i de ulike kjedene gleder seg enormt til å vise sin solidaritet med dem som rammes av brystkreft gjennom sin Rosa lunsj-kampanje.

ComfyBalls

ComfyBalls tar ut sitt engasjement som partner til Blå sløyfe-aksjonen i november. Comfyballs designet en egen blå boksershorts, hvor 50 kroner per solgte produkt gikk til aksjonen.

Ditt Apotek

NMD eier både Vitusapotek og Ditt apotek, og i 2018 er Ditt Apotek med på Rosa sløyfe for tredje gang. I tillegg var Ditt Apotek med på Blå sløyfe i 2018 for første gang. Ditt Apotek har 74 utsalg som selger Rosa sløyfe-designpin, reflekser og nøkkelring til støtte for aksjonen. I november selger apotekene Blå sløyfe-pin-

DLA Piper

DLA Piper støtter Kreftforeningen med probono advokathjelp.

Dressmann

Dressmann var med for andre år på rad i 2018 som partner til Blå sløyfe-aksjonen. I november går 10% av alt slipssalg til Blå sløyfe, samtidig som Dressmann støtter med inntekter fra posesalg.

Eplehuset

Eplehuset har vært Kreftforeningens partner i flere år, og vil i 2019 være med på Blå sløyfe-aksjonen, Julekampanjen og Krafttak mot kreft. Eplehuset selger pins under Blå sløyfe, synliggjør budskap, og bidrar gjennom kjøputløsende donasjoner på utvalgte produkter. Ansatte i Eplehuset har et nært og stort engasjement for kreftsaken.

ghd

Gjennom de siste 15 år har ghd på verdensbasis støttet brystkreftsaken. ghd lager Rolls Royce-modellen blant hårstylingsjern og kommer med flere nye design hvert år, der et design alltid er til støtte for Rosa sløyfe. I 2018 var limited edition-produktene ghd gold® by Lulu Guinness og ghd air® by Lulu Guinness. For hver solgte styler og hårføner ble det donert 10 euro til Rosa sløyfe.

Hairstore

Hairstore var med på Rosa sløyfe for andre gang i 2018. De er en av landets ledende leverandører av rekvisita og utstyr til frisørsalonger og gir donasjon på 12,5 % til Rosa sløyfe på utvalgte produkter som selges til frisørsalonger landet over.

HG Media

HG Media lager hvert år spesialdesignede julekort som selges til både privat- og bedriftsmarkedet. Kreftforeningen mottar donasjoner fra kortsalget.

Holmenkollen Skifestival

Holmenkollen skifestival er en ny samarbeidspartner til Krafttak mot kreft i 2019. Holmenkollen skifestival bidrar med synliggjøring av aksjonen ved å vise giverbuskap på sine flater. I tillegg går alle utøvere, støtteapparat og frivillige med keychanins med Kreftforeningens logo. Holmenkollen Skifestival sine egne frivillige skal gå med bøsse på arenaen og vil være ekstra synlig ved inngangen og utgangen.

Holmenkollstafetten

Tjalve IL arrangerer Holmenkollstafetten hvert år i Oslo med mange tusen besøkende. Sammen med Backe AS har Kreftforeningen og Tjalve IL opprettet egne puljer for byggebransjen. Hvert påmeldte lag i puljene oppfordrer til å støtte saken. De siste årene har ca 180 lag løpt hvert år.

Hoptimist

Hoptimist har samarbeidet med Kreftforeningen siden 2015. I 2019 vil Hoptimist var en partner til Blå sløyfe-aksjonen, hvor det vil bli designet egne blå hoptimister, hvor Kreftforeningen vil motta en donasjon for hver solgte blå hoptimist.

House of Yarn

House of Yarn var partner til Rosa sløyfe for andre år på rad i 2018. De selger Line Langmo Påfugl-garn og Alpakka Magic fra Dale Garn med en donasjon på kr 5,- per nøste. Line Langmo har designet egne Rosa sløyfe-gensere som man kan strikke og støtte aksjonen.

Humble Brush

Humble Brush var med på Rosa sløyfe for første gang i 2018. For hver solgte Humble Brush Purple Soft-tannbørste doneres kr 2,- til aksjonen. Humble Brush kan kjøpes i de fleste dagligvarebutikker.

Ide House of Brands

Idé House of Brands er en ny samarbeidspartner til Kreftforeningen i 2019. Idé House of Brands støtter Kreftforeningen gjennom å sponse alle våre 24 000 bøssebærere med reflekser når de er ute og går med bøsse under Krafttak mot kreft i uke 11. I tillegg samarbeider Kreftforeningen med Idé House of Brands om produksjon og utvikling av profilartikler. Idé House of Brands synliggjør i tillegg Kreftforenignen gjennom B2B-salg.

Modern House

Modern House har designet et eget krus for Rosa sløyfe og Blå sløyfe som selges til inntekt for aksjonene. I tillegg designet Modern House Rosa sløyfe-matbokser i 2018. Produktene selges i hovedsak hos i Kitch’n, Tilbords og Feel-kjeden, samt noen enkeltstående butikker. Produktene er også tilgjengelige i Kreftforeningens nettbutikk.

Nestlé Fitness

Fitness frokostblanding selges med donasjon til Rosa sløyfe i oktober. Aksjonen er synliggjort på forpakningen, og inneholder informasjon om forebygging av brystkreft gjennom mosjon.

Noma Norway AS

Noma selger rosa hårbånd, hårbøyler og hårstrikker med en donasjon til Rosa sløyfe hos ca 200 forhandlere over hele landet.

Norges Golfforbund

Sammen med Norges Golfforbund arrangerer Kreftforeningen Pink Cup.

Oriflame

Oriflame har støttet Rosa sløyfe i flere år og gitt store bidrag. I 2018 solgte de to produktpakker (Charity Set), en for kvinner og en for menn. Produktpakken for kvinner inneholdt Milk & Honey Gold Moisturising Shower Cream, SoftCaress Protecting Hand & Nail Cream og Tender Care. Produktpakken for menn bestod av North for Men Original Aftershave Balm og North for Men Original H&B Wash. Hver solgte produktpakke kostet 99 kroner, hvor 10 kroner gikk til Rosa sløyfe.

Perrigo

Perrigo samarbeider med Kreftforeningen om å øke befolkningens kunnskap om solbeskyttelse. Kreftforeningens solvettregler formidles gjennom Perrigos kommunikasjonskanaler for merkevarene Cosmica og Cliniderm.

Pictura Normann

Pictura Normann selger julekort via sine forhandlere. I tillegg designer Pictura Normann egne kort i forbindelse med farsdagen, hvor inntektene fra salget går til Blå sløyfe-aksjonen.

Portland

Portland var ny Rosa sløyfe-partner i 2018.  De støttet Rosa sløyfe ved å gi kr 100,- til aksjonen for hver solgte par av rosa LUNE-tøflene i oktober. Tøflene kan kjøpes i utvalgte skobutikker.

Power

Power var en ny partner til Kreftforeningen i 2018, og skal ta ut sitt engasjement under Blå sløyfe-aksjonen og innsamlingsaksjonen Krafttak mot kreft. Power støtter Kreftforeningen med 1 kroner per solgte pose, og vil i kampanjeperiodene ha utvalgte produkter med kjøputløsende donasjon.

SATS Elixia

SATS Elixia solgte rosa treningsprodukter med en donasjon til aksjonen i hele oktober, men det er bare én av mange måter treningskjeden synliggjorde og støttet Rosa sløyfe på. Man kunne delta på gratis treningstimer på sentrene, se gratis online-trening eller delta i knebøy-challenge. I tillegg stod SATS Elixia for oppvarmingen på Rosa sløyfe-løpene.

Selecta/Pelican Rouge

Selecta/Pelican Rouge ble i 2017 med som partner til Stafett for livet, som i 2018 ble arrangert åtte steder i Norge. i 2019 vil det bli gjennomført ti stafetter. Under hver stafett stiller Selecta/Pelican Rouge med kaffe, hvor alle inntektene fra salget går til Kreftforeningens arbeid.

Sigdal

Sigdal kjøkken var ny Rosa sløye-partner i 2018. Ved å kjøpe et av Sigdals malte kjøkken i oktober, støtter du Rosa sløyfe-aksjonen.

Skoringen

Skoringen var ny Rosa sløye-partner i 2018. Skokjeden solgte utvalgte skomodeller med en donasjon til Rosa sløyfe. De utvalgte skoene ble solgt med 30 % rabatt samtidig som det ble donert kr 30,- til aksjonen. Skoene ble solgt hos alle Skoringens 79 butikker i Norge.

Swims

Swims var med for andre gang på Blå sløyfe-aksjonen i 2018. Swims skal selge Blå sløyfe-pins i flagship-butikken i Oslo sentrum, samt gi en viss andel av kjøpssummen på utvalgte produkter i november.

Tena

Tena Lady er sponsor til Rosa sløyfe for sjette år på rad i 2018. For hver Tena Lady-pakke som selges i oktober, doneres 3 kroner til Rosa sløyfe.
Tena er også med på Blå sløyfe-aksjonen i november hvor en viss andel av hvert eneste Tena herreprodukt går til aksjonen.

Ticketmaster

Ticketmaster er en ny samarbeidspartner til Kreftforeningen i 2019. Ticketmaster tar ut sitt engasjement gjennom hele året, og de involverer ansatte i ulike inntektsbringende aktiviteter. Ticketmaster vil under Krafttak mot kreft i 2019 oppfordre alle sine kunder, leverandører og samarbeidspartnere til å støtte Krafttak mot kreft. I aksjonsperioden vil Ticketmaster ha en digital løsning som gjør at alle som kjøper billetter via dem får mulighet til å donere et valgtfritt beløp til Krafttak mot kreft. Ticketmaster har lignende samarbeid internasjonalt med Kreftforeningens søsterorganisasjoner.

XXL

XXL var ny partner til Kreftforeningen i 2018. Sportskjeden tar ut sitt engasjement under Rosa sløyfe og Blå sløyfe. I oktober ble utvalgte produkter med en donasjon til Rosa sløyfe solgt, og i oktober var det mulig å få kjøpt Blå sløyfe-pin i alle butikkene til XXL.

Støttespillere

GoGift, Redningsselskapet, Vålerenga Ishockey, Eco-Nor AS, Rustibust, The Good Store AS, Hammdock

Var denne siden nyttig?