Hovedpartnere

Circle K Norge
Circle K Norge tar ut sitt engasjement under Rosa sløyfe-aksjonen for syvende år på rad. Ved kjøp av bilvask gir Circle K kr 30,- til aksjonen, og man får i tillegg en microfiberklut. Circle K selger også Rosa sløyfe-refleks, og det gis donasjon ved kjøp av et utvalg av varer som kaffe, vann og rosa spylervæske. I fjorårets aksjon bidro Circle K med imponerende 4,3 millioner til Rosa sløyfe. Flere enn 2 500 dedikerte medarbeidere på over 300 stasjoner står sammen for å gjøre også årets kampanje til en suksess!
Circle K Norge engasjerer seg også i sommerleieren på Lågøya hvor unge mellom 14 og 18 år som har noen i familien med kreft eller har mistet et familiemedlem samles for aktiviteter og samtale.

www.circlek.no

Coop
Coop tar ut sitt engasjement under Rosa sløyfe-aksjonen. I en årrekke har deres engasjement bidratt sterkt til aksjonen. Fjorårets kampanje ga nesten 3 millioner til Rosa sløyfe og Coops bidrag til aksjonen de årene de har vært med har kommet opp i. Også i år gir Coop 3 kroner for hvert Orkla hygiene-produkt de selger i oktober. I tillegg selges Rosa sløyfe i kassene hos Coop.

www.coop.no

Kid
Kid tar ut sitt engasjement under Rosa sløyfe-aksjonen for syvende år på rad. I sine ca 140 butikker i hele Norge er det over 1000 dedikerte medarbeidere som vil være med å bidra under aksjonen. Over 90 prosent kvinnelig ansatte gjør det ekstra viktig for dem å bidra. I oktober selger Kid produkter laget spesielt til Rosa sløyfe, samt Rosa sløyfes designpin. I fjor bidro Kid med mer enn 2,2 millioner til aksjonen, og målet er å bidra med et enda større beløp i år.

www.kid.no

Lindex
For sekstende året på rad skal Lindex, i samarbeid med sine kunder, samle inn penger for å bidra i kampen mot brystkreft. I år selger Lindex en Pink Collection som består av accessoirer der 10 prosent av salgssummen går til Rosa sløyfe. I tillegg har de designet et flott armbånd og en shoppingbag der hele overskuddet går til aksjonen. Man får dessuten kjøpt rosa sløyfer, reflekser og selvsagt årets designpin i alle Lindex´ butikker i oktober.

lindex.no

Mester Grønn
Mester Grønn er med på Rosa sløyfe-aksjonen for tiende gang i år, og er stolt hovedpartner. Det er et glødende engasjement hos alle ansatte som ga hele 2,9 millioner i 2017. I år feirer de 10-års jubileet med et ekstra stort Rosa sløyfe-sortiment. I tillegg til blomsterkjedens Rosa sløyfe-bukett, selger de Fairtrade-roser, økologiske eplebobler, mørk sjokolade, sommerfugl, duftlys, pannebånd og designpins. Det gis også et beløp for hver bunt som selges av 3 for 2 utvalget på avskårne blomster. Produktene kan kjøpes i alle Mester Grønns butikker – også i nettbutikken.

Mester Grønn har også tatt ut sitt engasjement ved å lage spesialdesignede båre- og kondolansebuketter/kranser som kunder kan kjøpe, samtidig som man får mulighet til å gi en minnegave.

www.mestergronn.no

Vitusapotek
Vitusapotek er for femtende år på rad aktive bidragsytere i kampen mot brystkreft. Flere enn 230 Vitusapotek over hele Norge, med omkring 2 000 medarbeidere, viser aktivt solidaritet med dem som rammes og bidrar til å skape håp. I år selger Vitusapotek Rosa sløyfes designpins, Rosa sløyfe-penn og en egen Rosa sløyfe synlighetsvest. Bidraget fra NMD gjennom Vitusapotek og Ditt Apotek til Rosa sløyfe ble bortimot 2,5 millioner i 2017, og apotekkjeden håper å klare minst det samme i år.

Vitusapotek er for første gang i år også med å Blå sløyfe-aksjonen i november og ønsker å vise solidaritet med også dem som rammes av prostatakreft. I alle apotekene vil det selges Blå sløyfe pin.

www.vitusapotek.no

Partnere

Apotek1
Apotek1 knytter seg til flere av kampanjene til Kreftforeningen, gjennom å via plass i sine kanaler til budskap og informasjon. Apotek1 er med på både #sjekkdeg-kampanjen og Julekampanjen. Samtidig deler de mye informasjon til sine kunder om solvettreglene til Kreftforeningen.
Backe AS
Backe AS har vært en samarbeidspartner til Kreftforeningen i mange år. Backe AS tar ut sitt engasjement for saken under innsamlingaksjonen Krafttak mot kreft. I tillegg har Backe AS sammen med Tjalve IL opprettet egne puljer under Holmenkollstafetten for byggebransjen. Hvert lag som løper i puljene oppfordres til å støtte Kreftforeningen.

Baker Hansen
Baker Hansen er med på #sjekkdeg-kampanjen i september hvor det i alle utsalgsstedene deles ut gratis kaffe til kvinner som bruker kaffepausen på å ringe til fastlege for å bestille en time for å sjekke seg for celleforandringer. Baker Hansen bidrar med synlighet og oppmerksomhet rundt kampanjen.

Bik Bok
Bik Bok er en ny samarbeidspartner i 2018, og klesskjeden tar ut sitt brennende engasjement under #sjekkdeg-kampanjen. Bik Bok har designet en egen #sjekkdeg-kolleksjon hvor 10% av hvert solgte produkt går til Kreftforeningen. I tillegg sprer Bik Bok informasjon gjennom alle sine kanaler, og oppfordrer kvinner til å sjekke seg.

Blender
Blender er med på Rosa sløyfe for fjerde gang i år. De støtter aksjonen gjennom donasjon på utvalgte lunsjretter i fem av cafékjedene sine: La Baguette, Café Opus, Fattigmann, Food Factory og fiskerestauranten på Flesland, SJØ. Over 600 ansatte i de ulike kjedene gleder seg enormt til å vise sin solidaritet med dem som rammes av kreft gjennom årets Rosa lunsj-kampanje.

ComfyBalls
ComfyBalls tar ut sitt engasjement som partner til Blå sløyfe-aksjonen i november. Comfyballs har designet en blå boksershorts, hvor 50 kroner per solgte produkt går til aksjonen.
Ditt Apotek
NMD eier både Vitusapotek og Ditt apotek, og i 2018 er Ditt Apotek med på Rosa sløyfe for tredje gang. Ditt Apotek har 74 utsalg som vil selge Rosa sløyfes designpins, reflekser og nøkkelring til støtte for aksjonen.

DLA Piper
DLA Piper støtter Kreftforeningen med probono advokathjelp.

Dressmann
Dressmann er med for andre år på rad som partner til Blå sløyfe-aksjonen. I november går 10% av alt slipssalg til Blå sløyfe, samtidig som Dressmann støtter med inntekter fra posesalg.

Eplehuset
Eplehuset har vært Kreftforeningens partner i flere år, og vil i 2018/2019 være med på Blå sløyfe-aksjonen, Julekampanjen og Krafttak mot kreft. Eplehuset selger pins under Blå sløyfe, synliggjør budskap, og bidrar gjennom kjøputløsende donasjoner på utvalgte produkter. Ansatte i Eplehuset har et nært og stort engasjement for kreftsaken.

ghd
Gjennom de siste 15 år har ghd på verdensbasis støttet brystkreftsaken. ghd lager Rolls Royce-modellen blant hårstylingsjern og kommer med flere nye design hvert år, der et design alltid er til støtte for Rosa sløyfe. Årets limited edition er ghd gold® by Lulu Guinness og ghd air® by Lulu Guinness. For hver solgte styler og hårføner doneres 10 euro til Rosa sløyfe.

Hairstore
Hairstore er med på Rosa sløyfe for andre gang i 2018. De er en av landets ledende leverandører av rekvisita og utstyr til frisørsalonger og gir donasjon på 12,5 % til Rosa sløyfe på utvalgte produkter som selges til frisørsalonger landet over.

HG Media
HG Media lager hvert år spesialdesignede julekort som selges til både privat- og bedriftsmarkedet. Kreftforeningen mottar donasjoner fra kortsalget.
Holmenkollstafetten
Tjalve IL arrangerer Holmenkollstafetten hvert år i Oslo med mange tusen besøkende. Sammen med Backe AS har Kreftforeningen og Tjalve IL opprettet egne puljer for byggebransjen. Hvert påmeldte lag i puljene oppfordrer til å støtte saken. De siste årene har ca 180 lag løpt hvert år.

House of Yarn
House of Yarn er partner til Rosa sløyfe for andre år. De selger Line Langmo Påfugl-garn og Alpakka Magic fra Dale Garn med en donasjon på kr 5,- per nøste. Line Langmo har designet egne Rosa sløyfe-gensere som man kan strikke og støtte aksjonen.

Humble Brush
Humble Brush er med på Rosa sløyfe for første gang. For hver solgte Humble Brush Purple Soft-tannbørste doneres kr 2,- til aksjonen. Humble Brush kan kjøpes i de fleste dagligvarebutikker.

Modern House
Modern House har designet et eget krus for Rosa sløyfe og Blå sløyfe som selges til inntekt for aksjonene. I tillegg har Modern House i år laget spesialdesignet Rosa sløyfe-matbokser. Produktene selges i hovedsak hos i Kitch’n, Tilbords og Feel-kjeden, samt noen enkeltstående butikker. Produktene er også tilgjengelige i Kreftforeningens nettbutikk.

Nestlé Fitness
Fitness frokostblanding selges med donasjon til Rosa sløyfe i oktober. Aksjonen er synliggjort på forpakningen, og inneholder informasjon om forebygging av brystkreft gjennom mosjon.

Noma Norway AS
Noma selger rosa hårbånd, hårbøyler og hårstrikker med en donasjon til Rosa sløyfe hos ca 200 forhandlere over hele landet.

Norges Golfforbund
Sammen med Norges Golfforbund arrangerer Kreftforeningen Pink Cup.

Oriflame
Oriflame har støttet Rosa sløyfe i flere år og gitt store bidrag. I år har de satt sammen to produktpakker, en for kvinner og en for menn. Hver solgte produktpakke gir en donasjon til Rosa sløyfe.

Perrigo
Perrigo samarbeider med Kreftforeningen om å øke befolkningens kunnskap om solbeskyttelse. Kreftforeningens solvettregler formidles gjennom Perrigos kommunikasjonskanaler for merkevarene Cosmica og Cliniderm.

Pictura Normann
Pictura Normann selger julekort via sine forhandlere. I tillegg skal Pictura Normann i 2018 designe egne kort i forbindelse med farsdagen, hvor inntektene fra salget skal gå til Blå sløyfe-aksjonen.
Portland
Portland er ny Rosa sløyfe-partner fra 2018.  De støtter Rosa sløyfe ved å gi kr 100,- til aksjonen for hvert solgte par av rosa LUNE-tøflene i oktober. Tøflene kan kjøpes i utvalgte skobutikker.
Power
Power er en ny partner til Kreftforeningen i 2018, og skal ta ut sitt engasjement under Blå sløyfe-aksjonen og innsamlingsaksjonen Krafttak mot kreft. Power støtter Kreftforeningen med 1 kroner per solgte pose, og vil i kampanjeperiodene ha utvalgte produkter med kjøputløsende donasjon.

SATS Elixia
SATS Elixia selger rosa treningsprodukter med en donasjon til aksjonen i hele oktober, men der er bare én av mange måter treningskjeden synliggjør og støtter Rosa sløyfe på. Du kan delta på gratis treningstime på sentrene, se gratis online-trening eller delta i knebøy-challenge. Deltar du på Rosa sløyfe-løpet, vil du møte treningskjedens instruktører som oppvarmere.

Selecta/Pelican Rouge
Selecta/Pelican Rouge ble i 2017 med som partner til Stafett for livet, som i 2018 arrangeres åtte steder i Norge. Under hver stafett stiller Selecta/Pelican Rouge med kaffe, hvor alle inntektene fra salget går til Stafett for livet som arrangeres av Kreftforeningens frivillige.

Sigdal
Sigdal kjøkken er ny Rosa sløye-partner i 2018. Ved å kjøpe et av Sigdals malte kjøkken i oktober, støtter du Rosa sløyfe-aksjonen.
Skoringen
Skoringen er ny Rosa sløye-partner i 2018. Skokjeden selger utvalgte skomodeller med en donasjon til Rosa sløyfe. De utvalgte skoene selges med 30 % rabatt samtidig som det doneres kr 30,- til aksjonen. Skoene selges hos alle Skoringens 79 butikker i Norge.
Swims
Swims er med for andre gang på Blå sløyfe-aksjonen. Swims skal selge blå pins i flagships-butikken deres i Oslo sentrum, samt gi en viss andel av kjøpssummen på utvalgte produkter i november.
Tena
Tena Lady er sponsor til Rosa sløyfe for sjette året. For hver Tena Lady-pakke som selges i oktober, doneres 3 kroner til Rosa sløyfe.
Tena er også med på Blå sløyfe-aksjonen i november hvor en viss andel av hvert eneste Tena herreprodukt går til aksjonen.

XXL
XXL er ny partner til Kreftforeningen i år. Sportskjeden tar ut sitt engasjement under Rosa sløyfe og Blå sløyfe. I oktober selges utvalgte produkter med en donasjon til Rosa sløyfe, og i oktober kan man få kjøpt blå pins i alle butikkene til XXL.

Støttespillere

GoGift, Redningsselskapet, Vålerenga Ishockey, Eco-Nor AS, Rustibust, The Good Store AS

Var denne siden nyttig?