Kreftforeningens egen innsamlingsløsning

Vår løsning kan du enkelt og trygt kan bruke for å samle inn. Givere kan donere penger via vipps og kort. Den gir også bedrifter mulighet til å få tilsendt faktura. Når du oppretter en innsamling kan du skrive om den og dele lenken med ditt nettverk. Pengene går direkte inn til oss.

Start min egen innsamling

Start en innsamling på Facebook

Nå kan du samle inn penger med din egen Facebook-profil på Kreftforeningen sin side. Vi får ikke beskjed når en innsamling opprettes her, slik at du må ta direkte kontakt med oss om du har spørsmål eller ønsker hjelp. Pengene som samles inn sendes direkte til oss, uten at du trenger å gjøre noe. Facebook tar heller ingen avgifter eller gebyrer for tjenesten. Denne løsningen er bygd og eies av Facebook, vi har derfor ingen mulighet til å endre funksjoner. Dersom du har tekniske problemer anbefaler vi deg å ta kontakt med Facebooks kundeservice.

Innsamling med Vipps

Vi har vårt eget vipps-nummer – 2277 hvor det er mulig å samle inn penger. Hvis du bruker dette under din egen innsamling hvor det er flere innbetalinger er det viktig å merker alle innbetalingene med det samme (f.eks.: Sang mot kreft). Slik kan vi følge med på hvor mye du har samlet inn.

Hva må du tenke på?

Vi setter enormt stor pris på alle som ønsker å samle inn penger på vegne av oss. Vi lever av innsamlede midler og ønsker å gi våre støttespillere så mye støtte som mulig. Til tider har vi derimot begrenset med ressurser, det er derfor viktig at du selv tar i et tak for din egen innsamling. Vi har dessverre ikke mulighet til å garantere eller støtte innsamlingen din økonomisk. Vi kan heller ikke bidra med fysisk materiell.

• Vær varsom: Vi er helt avhengige av et godt omdømme for å kunne samle inn penger og gjøre den jobben vi gjør. Vi håper derfor at de som samler inn penger på vegne av oss passer på å ikke skade omdømmet vårt. Tenk på dette når du for eksempel velger virkemidler og tema for innsamlingen din. Vær forsiktig så du ikke fremstår som en offisiell representant for Kreftforeningen, men en engasjert, privat støttespiller.
  • Opptre ryddig: Vær tydelig på hva som går til oss, og hva som eventuelt går til å dekke kostnader. Det er viktig at de som har støttet innsamlingen din ikke føler seg lurt.
  • Praktisk hensyn: Trenger du tillatelser fra politi/kommune/andre for å gjennomføre aktiviteten din? Vil det påløpe kostnader?
Tips og triks til deg som vil starte din egen innsamling Få råd til hvordan du kan få en så suksessfull innsamling som mulig. Vi ønsker deg lykke til!

Her er noe av det som er blitt gjort før:

• Sykle en strekning
  • Gå tur i fjellet
  • Arrangere konsert
  • Holde auksjon
  • Lage basar
  • Arrangere loppemarked
  • Selge kaker og saft

Vær kreativ – hva kan du gjøre for en god sak?

Har du spørsmål?

Ring 21 49 49 21 og spør etter markedsavdelingen, eller send en e-post til: marked@kreftforeningen.no

Vi oppfordrer til å ikke sende sensitive opplysninger (for eksempel om sykdom) på denne e-posten. Det gjelder både opplysninger om deg selv og andre. Snakk med oss i Kreftforeningen om du ønsker råd og veiledning fra fagfolk.

Var denne siden nyttig?