Den sene påsken gir sterkere sol

Årets påskesol kan bli ekstra tøff for den vinterbleke huden vår.

Tips til solbeskyttelse

Vi trenger en midlertidig finansieringsordning for nye medisiner

Norske pasienter dør mens vi diskuterer hvilke medisiner som skal innføres – og hvem som skal ta regningen. Vi må finne en løsning – nå!

Se vårt forslag

Støtt Krafttak mot kreft

Å bli alvorlig kreftsyk forandrer alt – både for den som er syk og de som er rundt. Å få vite at man får leve videre, er den beste følelsen i livet. Den følelsen må flere få oppleve. Årets innsamling går til kreftformer som få overlever. Denne uken går 25 000 mennesker fra dør til dør for kreftsaken. Ta godt imot våre bøssebærere! Finn ut mer

• Gi en pengegave

• Kort eller Vipps
  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.

Andre måter å støtte på

Send SMS «GAVE» til 2277 og gi 200 kroner
Vipps et valgfritt beløp til 2277
Bruk kontonummer 1503.07.66056
Start en digital innsamling

Støtt Krafttak mot kreft

Å bli alvorlig kreftsyk forandrer alt – både for den som er syk og de som er rundt. Å få vite at man får leve videre, er den beste følelsen i livet. Den følelsen må flere få oppleve. Årets innsamling går til kreftformer få overlever.

Finn ut mer

Råd fra fagfolkHer treffer du sosionomer, jurister og spesialsykepleiere.

Åpningstider i påsken
17. april: 09.00–12.00
Stengt helligdager og helg
Ring21 49 49 21Mandag til fredag: 09.00–15.45Send epostEpostSvar innen 72 timerChatChatMandag til fredag: 09.00–15.45

Kjenner du noen som er rammet av kreft?

Mange venter i det lengste med å be om hjelp. Du kan bidra med å fikse noe praktisk. Selv små ting er til stor hjelp. På lameghjelpe.no finner du mange konkrete forslag – og gratis gavekort som du kan sende i posten eller digitalt.

Send et gavekort på praktisk hjelp

Tone testerLa meg hjelpe

Kjenner du noen som er rammet av kreft?

Mange venter i det lengste med å be om hjelp. Du kan bidra ved å tilby å fikse noe praktisk. Vær konkret. På lameghjelpe.no finner du mange forslag og gratis gavekort som du kan sende i posten eller digitalt.

Send et gavekort på praktisk hjelp

Etter sending

Andre måter å gi på
Send SMS «JUL» til 2277 og gi 200 kroner
Vipps et valgfritt beløp til 2277
Bruk kontonummer 5005.05.11011

Trenger du hjelp?
Ring 21 49 49 21 eller send oss en e-post.

Tusen takk for alle julegaver til kreftsaken
For et engasjement! Vi takker hver og en som har valgt å gi årets viktigste julegave til alle som rammes av kreft. Sammen skaper vi håp.

Jul fra Festningen på TV 2
Vi feiret 80 år med håp og fremskritt i en stjernespekket, varm og rørende julesending lørdag 22. desember.
Se programmet på TV 2 Sumo eller få med deg reprisen på TV 2 1. juledag kl. 08.45.

Medlemmene i Ekspertpanelet sammen med generalsekretæren i Kreftforeningen, Anne Lise Ryel.Aktuelt

Nå skal den siste steinen snus for kreftpasienter

Et nytt ekspertpanel skal gi en siste vurdering til alvorlig syke kreftpasienter som ikke har flere etablerte behandlingsmuligheter igjen.

Les merFlere nyheter
Forskningstildelingen 2018Blogg

160 millioner til kreftforskning

I årets åpne utlysning deler vi ut 160 millioner kroner til forskning, hvorav rundt 90 millioner går til prosjekter som skal se på metoder for mer effektiv behandling.

Les merFlere bloggposter

Vis din støtte

Mange har fått flere morgendager takket være forskningen. Dette er verdifull tid for de som ellers hadde fått alt for lite. Det er mulig fordi du støtter vårt arbeid.

Gi en pengegave
Blå sløyfe-pin

Støtt Blå sløyfe

Bær en Blå sløyfe i november og vis at du bryr deg om de som er rammet av prostatakreft, samtidig som du bidrar til økt kunnskap og mer forskning – slik at flere vil overleve.

Kjøp sløyfen
Bli medlem

Vil du støtte oss i arbeidet med å forebygge og bekjempe kreft samt bedre livskvaliteten for pasienter og pårørende? Jo flere vi er, jo mer kan vi få til. Sammen skaper vi håp!

Meld deg inn

Pengene kommer fram

Færre skal få kreft, flere skal overleve og de som rammes skal ha det så bra som mulig. 82 prosent av midlene går direkte til dette formålet. 16 prosent går til å skaffe nye inntekter, slik at vi kan fortsette arbeidet. Kun 2 prosent går til administrasjon.

Slik bruker vi pengene