Heltemøter for barn og unge

I våre digitale heltemøter kan barn og ungdom som har kreft nært innpå seg møte kjente personer.

Foto: Ole Martin Wold

Heltemøter er et nytt tilbud fra Kreftforeningen. Møtene ledes av Geir Ringvold, som blant annet er kjent fra NRKs Dyrevenn og Påskemorgen.

Flere enn 34 000 barn og unge lever med kreft i familien. Hvert år opplever rundt 700 å miste en forelder. Dette er et høyt antall, men likevel føler mange seg veldig alene. Med våre heltemøter vil vi skape hverdagsglede og et pusterom for disse barna og ungdommene. Heltemøtene er støtte med midler fra Gjensidigstiftelsen og Stiftelsen Dam.

Hvem kan delta?

Barn og ungdom fra 6 til 18 år. Det vil være maks 30 deltakere per møte. Man må melde seg på, og det er førstemann til mølla som gjelder.

Hvordan foregår det?

Man deltar via PC, nettbrett eller telefon. De som er påmeldt får tilsendt informasjon om hvor og hvordan man logger på. Deltakerne bruker verken kamera eller mikrofon, men kan stille spørsmål og chatte med de andre – helt anonymt. Et heltemøte varer i cirka 30 minutter.

Heltemøter i 2020

Siden tilbudet kom på plass i april, har barn og ungdom fått gleden av å møte Selda Ekiz, Øisteins blyant, Victor, Ada Hegerberg, Oliver Solberg, Anja og Gro Hammerseng, Agnetesh og Iman Meskini. Og nå kan du møte disse: