Møteplass for menn med kreft i Bergen

Kreftforeningens møteplass for menn er et gratis lavterskeltilbud for menn med selvopplevd kreftsykdom som for tiden er tilgjengelig i Bergen. Her kan du møte andre menn som har opplevd det samme som deg.

Er du mann som har eller har hatt kreft så har kanskje du, som Hans Petter og Arvid på bildet over, savnet et sted der du kan prate åpent om kreftsykdommen.

Kreftforeningens møteplass for menn startet opp høsten 2021. Målet er å skape en arena for menn med selvopplevd krefterfaring – for å møte andre menn som har opplevd det samme.

De to har begge kjent kreften på kroppen. Arvid fikk prostatakreft i 2009 og Hans Petter ble diagnostisert med blærekreft i 2017. Begge er i dag kreftfrie og brenner for at mannfolk må prate mer sammen – også om sykdom og hvordan det oppleves. Les hele historien her

Endelig noen som skjønte hva jeg prata om. Det var utrolig godt å kunne dele

Hans Petter Isaksen

Erfaringen til Kreftforeningen viser at menn sjelden benytter seg av våre etablerte tilbud – derfor prøver vi nå å skape et helt nytt mestringstilbud på menns egne premisser. Fordi vi vet at det å få prate med andre som vet hva det går i kan bety utrolig mye. Kanskje alt. Dette kan også bidra til redusert ensomhet og utrygghet.

Datoer våren 2022

• Torsdag 24. februar kl 17-19
  • Torsdag 10. mars kl 17-19
  • Torsdag 24. mars kl 17-19
  • Torsdag 7. april kl 17-19
  • Torsdag 21. april kl 17-19
  • Torsdag 5. mai kl 17-19

Aktivitetene vil være varierte, og blir til basert på innspill fra deltakerne. Det viktigste i oppstarten er å komme sammen, prate og bli kjent.
Etter hvert så kan ulike aktiviteter avtales etter behov, deltakerne bestemmer opplegget.

Kreftforeningens lokaler, Strandgaten 62, Bergen

For mer informasjon ta kontakt med

Håkon Larsson-Fedde

Kreftforeningen