Temakafé for kreftpasienter og pårørende i Sør- Gudbrandsdal

Vil du være med som frivillig på Kreftforeningens temakafè i Sør-Gudbrandsdalen?

Kreftforeningen skal i samarbeid med kreftkoordinatorene i Lillehammer, Øyer og Gausdal starte opp en temakafe for alle som er berørt av kreft. Nå trenger vi engasjerte frivillige som vil være med som vertskap!

Vi trenger frivillige til å:

• Planlegge tema for temakafèen
  • Organisere og gjennomføre temakafèen en gang hver måned på kveldstid

Temakafeen er et tilbud til alle som er rammet av kreft; enten du er kreftpasient, kreftoverlever, pårørende eller etterlatt. Her kan de som ønsker stikke innom for en kaffe og en hyggelig samtale med noen som har gått eller går igjennom noe av det samme som dem selv.

På temakafeen tar vi opp ulike temaer om kreft og det å leve med kreft. I tillegg har vi ofte kulturelle innslag. Det er ingen påmelding. Som frivillig på Temakafé bidrar du inn i planleggingen og arrangerer kafésamlinger. Du er med på å skape en god arena for voksne berørt av kreft i ditt lokalmiljø. Du blir en del av et team med andre frivillige, får god opplæring i starten og jevnlig tilbud om erfaringsutveksling og faglig påfyll.

Ta kontakt med oss dersom du vil høre mer eller vil melde deg som frivillig.

Frisklivssentralen Gausdal, Øyer og Lillehammer
Jørstadmovegen 690, 2625 Fåberg