Trappeløpet i Tromsø 2022

Vi tror på lavterskel fysisk aktivitet og det er faktisk bevist at det er svært effektiv forebygging. I anledning «Verdens aktivitetsdag» og kampanjen #sammenpåtur inviterer vi derfor til årets viktigste topptur på Clarion The Edge!

20. mai 11.00–17.00

Clarion Hotel The Edge, Kaigata 6, 9008 Tromsø

Ingen påmelding. Gratis.

Gjennom et samarbeid mellom Kreftforeningen, Clarion Hotel The Edge, Pellerin AS, Karls fisk og skalldyr, iTromsø og Ishavskraft gjentar vi det som nå har blitt en tradisjon kun avbrutt av pandemi. Det skjer fredag den 20. mai – 190 trappetrinn, 43 moh. Denne gang fysisk, ekte og ikke-digital.

Hvordan

Gå trappene fra grunnplan til 12. etasje og nyt utsikten fra hele 43 moh. Ta med familie, venner og kolleger og sett dem i aktivitet, sammen skal vi #tatrappa. Det vil også være et alternativ for bevegelseshemmede.

Hvorfor

Fysisk aktivitet er verdens beste medisin og minsker risikoen for flere av de vanligste kreftformene i Norge. Jo mer fysisk aktive vi er, desto lavere er risikoen for å få kreft. For å minske risikoen for kreft anbefales derfor 60 minutter moderat eller 30 minutter anstrengende fysisk aktivitet hver dag. Så hvorfor ikke starte nå?

Om du vil lese mer om dette kan du gå til fysisk aktivitet og kreft.

Bidra til en god sak

Flere bedrifter bidrar med til sammen 40 kroner for hver gang noen tar trappa opp i 12. etasje. Pengene vil gå uavkortet til aktiviteter for kreftrammede på Vardesenteret i Tromsø, og vi oppfordrer flere bedrifter til å bli med og bidra!

Det vil også være mulig å donere ytterligere. I hotellets inngang står Kreftforeningen med stand, og Clarion The Edge stiller med forfriskninger. Selvsagt vil det være mulig å dokumentere bragden med foto!

Engasjer de rundt deg og bli med på en helsefremmende og veldedig aktivitetsdag – vel møtt!

#tatrappa (facebook.com) #sammenpåtur