Kreftforeningen er svært takknemlige for utgåtte pengesedler.

Opp gjennom historien har utgåtte penger hatt stor verdi for kreftsaken. I 2012 trakk Norges Bank 50-øringen tilbake. I stedenfor å veksle pengene inn i banken, valgte en rekke nordmenn å gi de utgåtte myntene til oss. Det resulterte i 4,2 millioner kroner, altså 8,4 millioner 50-øringer. Også 10-øringen ga millioner til kreftsaken i sin tid.

30. mai ble de gamle 100 – og 200-kronerssedlene ugyldige, og kan ikke lenger brukes som betalingsmiddel i butikken.

– Pengene kan fortsatt leveres til Norges Bank, men skulle man ønske å gi dem til en god sak, er vi takknemlige for alle gaver, sier generalsekretær Anne Lise Ryel.

Utgåtte pengesedler kan leveres til et av Kreftforeningens kontorer, vårt Vitensenter i Oslo, eller du kan få tilsendt en frankert konvolutt, og sende pengene tilbake til oss ved å fylle inn din kontaktinformasjon her.

– Vårt arbeid er basert på innsamlede midler og vi setter stor pris på alle gaver. Det gir oss mulighet til å støtte kreftforskning og være til stede med tilbud til både pasienter og pårørende i hele landet, sier Ryel.

Var denne siden nyttig?