NYTT TILBUD: Digital rettshjelp i Trøndelag

Nå kan du også få hjelp av Kreftforeningens rettshjelp digitalt. Vår frivillige jurist i Trøndelag snakker gjerne med deg på telefon.

Kreftforeningen utvider sitt rettshjelp tilbud. Nå kan du snakke med vår frivillige jurist Aimee Leistad på telefon. En onsdag ettermiddag i måneden, siste uke i hver måned, er hun tilgjengelig.

Når sykdom rammer, er det viktig at alt det praktiske, juridiske og økonomiske er så greit som mulig. Juristene i Kreftforeningens rettshjelp kan hjelpe deg med å gå igjennom saken din, skrive brev eller formulere en klage. Vi gir deg gode råd og konkret hjelp – og håper resultatet er en bekymring mindre for deg og dine nærmeste. Dette er eksempler på hva juristene våre kan hjelpe deg med.

• Er du usikker på hva du kan få fra NAV når ett år med sykepenger er omme?
  • Har du fått avslag hos NAV og trenger hjelp til å klage?
  • Har du kreft og er usikker på hvilken rett du har til forsikring?
  • Lurer du på om pasientskadeerstatning kan være aktuelt?

Digital rettshjelp våren 2022

• 30. mars, kl.17.00-19.00.
  • 27. april, kl.17.00-19.00.
  • 25. mai, kl.17.00-19.00.
  • 22. juni, kl.17.00-19.00.

Har du spørsmål om rettshjelpen eller ønsker du å bestille time, kontakt Vardesenteret 72 82 63 30. Du kan også møte våre jurister fysisk på Vardesenteret her andre onsdag (partallsuker) ettermiddag, kl. 17.00-19.00.

– Jeg vil være frivillig jurist fordi jeg ønsker å bidra til at mennesker som går gjennom noe så skremmende som kreft kan være, forhåpentligvis slipper å uroe seg for en del juridiske problemstillinger, og dermed kanskje bidra til å gjøre en vanskelig situasjon litt lettere, sier Aimee Leistad.

Digital rettshjelp er tilgjengelig en gang i måneden hele våren 2022.