Slektsgranskingskurs

Bli med på kurs i sleksforskning sammen med slektsforsker Finn Karlsen. Kurset passer for både nybegynnere og de som har forsket litt selv før.

Dette er et begynnerkurs, og du trenger ikke kunne noe fra før. Samtidig er det lagt opp slik at man kan plukke opp ny og viktig kunnskap også dersom man har syslet med slektsforskning en tid.

Hovedsaken i kurset er å lære å bruke de viktigste kildene som vi finner på nettet: kirkebøkene og folketellingene. Hva kan vi finne i disse kildene? Hvordan kan vi bruke dem? Vi vil imidlertid også komme innom noen andre kilder som det er viktig å vite om.

Under kurset trenger man ikke noe spesielt utstyr annet enn noe å notere i og med. Slektsforskningen forutsetter at en har internett og PC eller lignende, men det er ikke nødvendig å bruke dette under kurset. Man kan ta med bærbar PC dersom man ønsker, men kursopplegget er slik at kursleder har lite tid til individuell hjelp med PC-problemer under kurset.

Kurset går over tre dager høsten 2021:

• 1. mars 14.30–17.00
  • 8. mars 14.30–17.00
  • 15. mars 14.30–17.00

Vardesenteret i Trondheim
St. Olavs hospital

Ring oss for å melde deg på.

Vardesenteret i Trondheim

St. Olavs hospital