Kreft kan tappe kroppen for krefter. Vanlige gjøremål kan bli et ork. Det er vanlig å ha behov for ekstra hjelp når man blir syk. Men mange synes det er vanskelig både å spørre om hjelp, og ta imot hjelp. Hverdagshjelpen hjelper deg med praktiske gjøremål, som gjør at du kan bruke energien din til det du vil.

Kreftforeningens distriktskontor i Trondheim tilbyr derfor tjenesten Hverdagshjelpen. Du kan få praktisk hjelp gjennom våre frivillige. De hjelper deg med alt fra å bære ved, klippe plenen, vaske vinduer, rydde boden eller måke snø, med mer. Tjenesten er gratis.

Meld deg som frivillig i Hverdagshjelpen i Trondheim eller i Skaun, Orkdal eller Skaun.

Jeg ønsker å bli frivillig i Trondheim

Jeg ønsker å bli frivillig i Meldal, Orkdal eller Skaun

Hverdagshjelpen er for deg som:

- bor i Trondheim, Skaun, Orkdal eller Meldal.
- er kreftrammet eller pårørende til en kreftsyk.
- er etterlatt på grunn av kreftsykdom.
- har senskader som følge av kreftbehandling.

Våre frivillige kommer på besøk alene eller i par. Du kan få opptil ett månedlig besøk i inntil seks måneder. Ønsker du ytterligere hjelp, utover de seks første besøkene, kan du søkte på nytt om å motta hjelp.

Besøkene tilrettelegges din situasjon, enten du ønsker å være hjemme for å hvile, eller delta i gjøremålene. Vi kan også hjelpe deg selv om du ikke er hjemme når vi kommer.

Meld deg på i dag gjennom appen Nyby. Se fremgangsmetode nederst på denne siden.

Vi gleder oss til å bli kjent med deg!

En av våre frivillige vil ta kontakt med deg etter at du har registrert din henvendelse, i en av de nærmeste ukene for å avtale besøk. Har du spørsmål om Hverdagshjelpen, kontakt Hanne Hovde Bye på epost hanne.hovde.bye@kreftforeningen.no. Eller ring Kreftlinjen på 800 57 338.

Registrer deg i Nyby for å få hjelp av oss
Bor du i Orkdal og ønsker hjelp registrerer du deg her.
Bor du i Meldal og ønsker hjelp registrerer du deg her.
Bor du i Skaun og ønsker hjelp registrerer du deg her.
Bor du i Trondheim og ønsker hjelp registrerer du deg her.

Deretter laster du ned Nyby-appen gratis til mobil eller nettbrett:
1. Gå inn i App Store eller Google play

2. Søk etter Nyby. Klikk Hent og Installer.

3. Når installeringen er ferdig, klikk Åpne.

3a Du kan også åpne Nyby ved å finne Nyby-appen på din hjemskjerm. Klikk Kom i gang.

4. Når din registrering er godkjent vil du bli lagt til gruppen «Få hjelp av hverdagshjelpen i din kommune»

5. Du kan nå legge inn din forespørsel om hjelp under «ønsk noe.» Trykk på «be om hverdagshjelp» og skriv inn hva du ønsker at Hverdagshjelpen kan gjøre for deg.

6. Du vil nå bli kontaktet av en av våre frivillige, innen sju dager.

Har du problemer med å laste ned Nyby eller med å registrere deg, vennligst kontakt Kreftlinjen 800 57 338.

Vi oppfordrer til å ikke sende sensitive personopplysninger (f. eks. sykdomsinformasjon) på e-post. Det gjelder både opplysninger om deg selv og andre. Ta gjerne kontakt med Kreftlinjen om du ønsker råd og veiledning fra fagfolk.