Hopp direkte til meny Hopp direkte til meny Hopp direkte til innhold Hopp direkte til Søk

Seminar om benmargskreft (Myelomatose)

Blodkreftforeningen og International Myeloma Foundation (IMF) har den glede å invitere til entemadagom myelomatose med eksperter fra inn- og utland.

Pris: Gratis

Innhold

Vi ønsker velkommen til en variert dag som favner fra siste nytt om forskning til en uformell møteplass for folk i samme situasjon.

Seminaret er spesielt rettet inn mot deg som myelomatoserammet og dine pårørende, men også helsepersonell som møter disse i sin arbeidshverdag vil ha stort utbytte av programmet.

Program:

• 09.30 Registrering og kaffe
  • 10.00 Velkommen – introduksjon til seminaret. Barbro Hardersen, Blodkreftforeningens hovedstyre. Nadia Elkebir, Director of Europe and Middle East, International Myeloma Foundation
  • 10.15 Generelt om myelomatose, Fredrik Schjesvold, Seksjonsoverlege hematologi Bærum sykehus. Overlege klinisk plasmacelleforskning Oslo Universitetsykehus - OUS, Rikshospitalet
  • 10.45 Pause
  • 11.00 Drugs of the future and new clinical trials in the US, part 1 Rafat Abonour, Professor of Medicine; Professor of Pathology & Laboratory Medicine, Indiana University, USA. (Ny medisinering og nye kliniske tester i USA - del 1). Foredrag på engelsk. Oversettes til norsk ved Dr. Nina Guldbrandsen.
  • 11.40 Pause – kort strekk
  • 11.50 Drugs of the future and new clinical trials in the US, part 2. Dr. Abonour
  • 12.20 Klinisk utprøving i Norge, Fredrik Schjesvold, Seksjonsoverlege hematologi Bærum sykehus. Overlege klinisk plasmacelleforskning Oslo Universitetsykehus
  • 12.40 Lunsj