Hopp direkte til meny Hopp direkte til meny Hopp direkte til innhold Hopp direkte til Søk

Operasjon løft – velkommen til fotoutstilling

Fredag 4. november kl. 18.30 åpnes fotoutstillingen «Operasjon løft» av Atle Ove Martinussen, i Kreftforeningen sine lokaler i Strandgaten 62, Bergen.

Pris: Gratis

Innhold

Da Atle sin kone ble rammet av kreft, forstod han hvor sårbart livet er. Han begynte å tenke på hva han alltid hadde hatt lyst til, men aldri gjort. For Atle stod dykking høyt på listen, han tok steget, meldte seg på et dykkerkurs og ble hektet.

I kombinasjon med fotointeressen hans, har dykkingen resultert i mange vakre undervannsfoto. Disse fotografiene vil Atle bruke på å samle inn penger og gi andre gode opplevelser.

Salget av bildene fra «Prosjekt løft» skal gå til aktivitetstilbud til familier med kreft med særlig fokus på barn og unge. Aktivitetene skal gi gode opplevelser som tar fokus bort fra det vanskelige akkurat der og da, som får barna til å smile og glede seg over livet!

Auksjon av «The Shining Knight»

I forkant av utstillingen vil det være mulig å by på bildet «The Shining Knight», som også stilles ut den 4. november. ”Verdens største nudi” er et tekstiltrykk av en nakensnegl fra Gulen. Tittelen er "The Shining knight".

Dette bildet symboliserer det skjøre livet i havet, men også menneskene sitt sårbare liv. Tekstiltrykket er 198 cm x 220 cm med solide aluminiumsoppheng. Nakensneglen som er ca. 8 mm stor er forstørret over 160 ganger. Dette vil bli et blikkfang uansett hvor det blir hengende.

Trykket blir en del av utstillingen "Operasjon løft", sammen med andre undervannsfoto fra mange land, i Kreftforeningen sine lokaler i Bergen.

Inntektene fra auksjonen og utstillingen skal gå uavkortet til Kreftforeningen for å gi barn som pårørende av foreldre med kreft en positiv opplevelse i en vanskelig livssituasjon. En opplevelse som tar fokus vekk fra det vanskelige akkurat der og da, som får barna til å smile og glede seg over livet!

Atle vet at dette virker, for han har selv opplevd dette. Startbudet er 5000 kr. Ønsker du å by, send ditt bud til Alte Ove Martinussen på e-post: atle.martinussen@muho.no innen torsdag 3. november.

Bli en skinnende ridder og bli med å by på årets viktigste auksjon!

Dag Dato Tid

Tidligere datoer