Hopp direkte til meny Hopp direkte til meny Hopp direkte til innhold Hopp direkte til Søk

Publikumsforedrag om seneffekter etter kreftbehandling

Pris: Gratis

Innhold

Velkommen til publikumsforedrag om seneffekter etter kreftbehandling. Arrangementet er gratis og åpnet for alle. Påmelding er ikke nødvendig.

Takket være moderne diagnostikk og behandling lever mer enn seks av ti kreftpasienter minst fem år etter at de fikk diagnosen. Etter hvert er man blitt oppmerksom på at de overlevende kan utvikle seneffekter som følge av kreftsykdommen eller behandlingen. Seneffektene kan være både av somatisk, psykologisk og/eller sosial art og kan ha ulik alvorlighetsgrad og ulik grad av innvirkning på hver enkelt sitt liv.

Som følge av at flere personer får kreft og blir helbredet av sykdommen er det viktig med mer oppmerksomhet rundt de utfordringene som kreftoverlevere kan møte etter endt behandling. Kreftforeningen ønsker å rette oppmerksomheten mot dette temaet og inviterer derfor til åpent møte for pasienter og pårørende.

• Velkommen ved Anne Sofie Grønn, rådgiver Kreftforeningen
  • Pasienthistorie ved Jörg Haenicke
  • Professor dr.med. Sophie D. Fosså, spesialist i onkologi og ansatt ved Nasjonalt senter for seneffekter etter kreftbehandling
  • Tone Sandvold, Puls Treningssenter Egersund