Hopp direkte til meny Hopp direkte til meny Hopp direkte til innhold Hopp direkte til Søk

Seminar om benmargskreft (Myelomatose)

Blodkreftforeningen og International Myeloma Foundation (IMF) har den glede å invitere til entemadag om myelomatose med eksperter fra inn- og utland.

Pris: Gratis

Innhold

Vi ønsker velkommen til en variert dag som favner fra siste nytt om forskning til en uformell møteplass for folk i samme situasjon. Seminaret er spesielt rettet inn mot deg som myelomatoserammet og dine pårørende, men også helsepersonell som møter disse i sin arbeidshverdag vil ha stort utbytte av programmet.

• 09.30 Registrering og kaffe
  • 10.00 Velkommen – introduksjon til seminaret. Jacob Hygen, nestleder i Blodkreftforeningen. Nadia Elkebir, Director Europe and Middle East, International Myeloma Foundation
  • 10.15 Generelt om myelomatose: Hvorfor får vi myelomatose? Professor Anders Sundan, NTNU/St. Olavs Hospital. Vondt i ryggen. Kan det være tilbakefall? Tobias Slørdahl, postdoktor, NTNU/St. Olavs Hospital
  • 10.55 Pause11.15 Å leve med myelomatose. Erfaringer med lærings- og mestringsgrupper ved myelomatose; Sykepleier Turid Almvik/JanneSundfær