Monica Lund Osther fikk kreft i 2013. Hennes barn var da 2 og 4 år. Da hun fikk spredning i 2016 savnet hun en bok å støtte seg på når hun skulle ta den vanskelige praten med barna. Hun tok saken i egne hender og ga ut en sterk og viktig bok sammen med Siri Abrahamsen og illustratør Vibeke Høie-Holgersen:

Boken «Når livet blir trist» er basert på en ekte historie, ekte samtaler og ekte spørsmål fra barna til Monica. Målet med boken er at den kan få barn i en lignende situasjon til å føle seg mindre alene, at den kan skape økt forståelse for hvordan det er å være barn og pårørende og at den kan være en hjelp og støtte til både barn, foreldre, skoler, sykehus og andre.

Monica er utdannet førskolelærer og har vært pedagogisk leder i barnehage i mange år. Denne kvelden vil hun dele sine tanker om å leve best mulig med kreft – og gi oss et innblikk i historien bak boken. Foredraget er aktuelt for alle som opplever en tøff livssituasjon og for lærere, helsepersonell og andre som møter barn i livskriser.

Arrangementet er gratis og åpent for alle, men krever påmelding.

Meld deg på

Kreftforeningens Vitensenter er åpent fra 11–16 hver lørdag og søndag.
Hjertelig velkommen!

Tid på dagen