Mat og kosthold er et tema som opptar mange kreftpasienter og pårørende. Hva er fakta og myter? Kan du stole på det du leser i avisen? Vi får informasjon i media og på nettet hvor dietter, matvarer og kosttilskudd beskrives med ord som «vidundermedisin» og «den naturlige kuren mot kreft». Hvordan navigere i vrimmelen av råd om kosthold?

I webinaret møter du Rune Blomhoff, professor og leder av avdeling for ernæringsvitenskap, Universitetet i Oslo og forskningsleder ved avdeling for klinisk service ved Oslo Universitetssykehus.  Han gir svar på spørsmål om mat og kosthold. Det vil være muligheter for å stille spørsmål underveis i foredraget.

• Webinaret sendes live fra Kreftforeningens Vitensenter, og du kan se det og delta der du er. Alt du trenger er internett.
  • Du kan sende inn spørsmål i forkant ved å skrive inn på veggen i Facebook-arrangementet, eller stille spørsmål underveis, mens webinaret pågår, via chat. Husk at Facebook er offentlig og åpent for alle, så ikke del sensitive opplysninger og helseopplysninger om andre.
  • Webinaret blir liggende tilgjengelig på nettsiden og Facebook også i ettertid.

Se webinaret live (2. juni klokken 18.00)

Andre webinarer

Vi inviterer til en rekke webinarer nå mens Kreftforeningens Vitensenter må holde stengt for publikum på grunn av koronaviruset. Se opptak av tidligere webinarer – og følg med på webinarer som kommer.

Tid på dagen

UkedagDatoVarighet