Hopp direkte til meny Hopp direkte til meny Hopp direkte til innhold Hopp direkte til Søk

Om Kreftforeningens Vitensenter

Kreftforeningens Vitensenter i Oslo sentrum er en helt ny arena for opplevelser, forskningsformidling og spennende arrangementer.

Opplevelsessenteret forklarer hvordan kroppens 35 milliarder celler jobber døgnet rundt for at kroppen din skal fungere – med deres skjønnhet og kompleksitet, mutasjoner og feil.

Aktiviteter, omvisninger og utstillinger øker forståelsen for kreft og gir innsikt i historisk og fremtidig utvikling av diagnostikk og behandling. Visste du at dinosaurer hadde kreft?

Samtidig viser interaktive installasjoner deg kroppens mysterier og hvordan kreft kan forhindres og behandles. Hva er fakta, hva er myter og hvordan kan teknologien hjelpe oss nå og i fremtiden? Blant annet forklarer IBMs superdatamaskin Watson kunstig intelligens og big data, og hvorfor det er helt sentralt i kreftsammenheng. Prøv deg også som kirurg i en kikkhullsoperasjon, eller kjenn litt på følelsen av å sitte i isolat.

Vi tror på at spredning av kunnskap stopper spredning av kreft. Med Kreftforeningens Vitensenter vil vi skape enda større engasjement rundt forskning og innovativ teknologi i kampen mot kreft.

Vitensenteret er for alle – velkommen!

Åpningstider

Sommeråpent 25. juni – 20. august:
Tirsdag – søndag: 11.00 – 16.00

Adresse: Kongens gate 6 (inngang på hjørnet i krysset Kongens gate og Rådhusgata)

Kontakt: post@kreftforeningen.no eller 21 49 49 21.

Arrangementslokaler

Kreftforeningens Vitensenter er en attraktiv og inspirerende møteplass for helserelaterte forskning-, teknologi- og innovasjonsmiljøer i Norge. Her kan organisasjoner, forskere, myndigheter, teknologibedrifter og helseinstitusjoner møtes til konferanser, seminarer, frokostmøter, åpne og lukkede, små og store arrangementer. Se hva som skjer på Vitensenteret fremover.

Vi tilbyr 600 kvadrameter over to plan i inspirerende omgivelser. Les mer om leie av senteret til arrangementer.

Drop-in omvisninger

Tirsdag t.o.m fredag klokken 13:00
Hver lørdag og søndag klokken 12:00 og klokken 14:00

Bli frivillig?

Er du typen som tenker at kunstig intelligens ikke kun er en fjern fremtidsvisjon, men som våger å ta det i bruk allerede i dag? Er du systematisk, driftig, positiv og klar for å løfte kreftsaken som en av våre samfunns største helseutfordringer? Da er vi på utkikk etter deg!

Klikk her for mer informasjon.