Besøk vitensenteret under Oslo kulturnatt

Legg turen innom Kreftforeningens Vitensenter under Oslo kulturnatt 17. september.

Her kan mennesker i alle aldre leke seg frem til mer kunnskap om kreft. Det er utfordrende, underholdende – og helt ufarlig. Test dine ferdigheter som kirurg og lær om fantastiske gjennombrudd innen kreftforskning. Hva er fakta, hva er myter og hvordan kan teknologien hjelpe oss nå og i fremtiden? Våre interaktive installasjoner lar deg reparere DNA-tråder, blande en forsvarlig dose cellegift og spille «The Guardians of the Cells», hvor du hjelper immunforsvaret å drepe kreftceller. Senteret passer best for de mellom 10 og 100 år.

Fotoutstillingen «Ta tiden» med Noah Gylver kan sees i Kreftforeningens Vitensenter fra 17. september. Fotoutstillingen har tidligere vært utstilt på Henie Onstad Kunstsenter.

Åpningstid 17. september:

Kl. 1600 – 2200

Gratis inngang

Om Oslo kulturnatt

Oslo kulturnatt arrangeres av kulturetaten i Oslo kommune 17. september. Under Oslo kulturnatt arrangeres gratis arrangementer over hele Oslo, i sentrum, ut i bydelene og på Oslo kulturnatt-torg.