Den gode grunnen. Inspirasjonsforedrag med Randi Skaug.

Lørdag 22. oktober inviterer Kreftforeningen til inspirasjonsforedrag «Den gode grunnen» med Randi Skaug.
Foto: Naturgalleriet Espen Bergersen.

Inspirasjonsforedrag lørdag 22. oktober.

Mens de jevnaldrende diskuterte pensjon kjøpte eventyreren Randi Skaug ei øy i Nordland. Ønsket var ikke å hoppe av, men å gå noen skritt videre i livet. I løpet av få år er Naustholmen Adventure Island i Steigen etablert som attraktiv opplevelsesdestinasjon og blitt internasjonalt kjent for sine inkludering og bærekraft. Med en sterk visjon, et tydelig konsept, klare verdier og fravær av budsjett har øya blitt  en samfunnsmessig bidragsyter med trygg økonomi.

Hva er så den gode grunnen, den som gjør at både gjester og hjelpere vil være en del av Naustholmenkulturen? Hva er det som gjør at gjestene ofte gråter når de drar? Hva er det som gjør at alt ordner seg akkurat her?

Randi er første norske kvinne på Everest. I tillegg til å drive Naustholmen drifter hun et utdanningsprosjekt i Nepal. Tidligere har hun vært observert med skreddersydde drakter og høyhælte sko i næringslivets korridorer, men siden 2004 har styrt livet på egen kjøl som profesjonell eventyrer og blant annet padlet Nord-Norgekysten i kajakken Sakteruta. I 2007 ble hun en av fire nordmenn som hadde besteget Seven summits, det høyeste fjellet på hvert kontinent. Randi er først og fremst en som ønsker å hjelpe andre til å ha det bra.

Tidspunkt og sted

Lørdag 22. oktober kl 13.00-14.00.

Dørene åpner kl 12.00 og det er mulig å utforske Vitensenteret både før og etter foredraget. Foredraget er gratis og åpent for alle, men krever påmelding.

Sted: Kreftforeningens Vitensenter. Kongens gate 6. Åpent for publikum 12.00-15.00. Gratis inngang.