Filmvisning og samtale i Kreftforeningens Vitensenter

Hvordan håndterer man egentlig hverdagen etter en vellykket kreftbehandling, når den kanskje ikke ble slik en hadde forestilt seg?

"Det ingen snakker om"

Vi viser den prisbelønte kortfilmen «Det ingen snakker om» produsert og regissert av Hansine Killingmoe Såstad. I et ærlig portrett møter vi den 28 år gamle kusinen Karoline Groth som gir oss et innblikk i hverdagen og tiden etter en vellykket kreftbehandling, en tid som for Karoline bød på uante konsekvenser hun ikke var helt forberedt på. Hvordan skal hun gå videre i livet nå som friskmeldt og møte hverdagen igjen? Sammen med dagens samtaleleder Anne Grete Bjørnsen Wig vil Hansine og Karoline etter filmvisningen dele sine tanker rundt det som for mange ofte uventet rammer den enkelte etter endt kreftbehandling. Hvorfor rammes så mange av senskader uten å være forberedt på det, og hvorfor blir det ikke pratet høyt nok om?

Tidspunkt og sted

Lørdag 21. mai kl. 13.00.

Filmvisningen starter kl. 13.00. Dørene åpner kl. 12.00 og det er mulig å utforske Vitensenteret både før og etter dette.

Kreftforeningens Vitensenter ligger i Kongens gate 6, i Oslo sentrum. Lokalet har universell utforming med inngang fra gatenivå.

Vitensenteret er åpent for publikum hver lørdag og søndag kl. 12.00-15.00. Gratis inngang.

Arrangementet er gratis og åpent for alle, men krever påmelding.

Velkommen.

Se øvrig program på kreftforeningen.no/vitensenteret/tilbud