Leseglede: Bokbad i Kreftforeningens Vitensenter med Sissel Gran

9. november kan du som har kjent på ensomhet under koronapandemien, møte andre i samme situasjon i Kreftforeningens Vitensenter. Denne dagen blir det bokbad med psykolog og forfatter Sissel Gran.

Bokbad 9. november med Sissel Gran

Psykologen Sissel Gran kom i 2020 med boka “Inni er vi alltid unge – aldersmeditasjoner” der hun deler sine personlige tanker om aldring mens hun beveger seg mot en ny fase i livet. Kan hun, gjennom å nærme seg temaet aldring, greie å utvikle en modigere holdning overfor det ufravikelige; alderdommens skjørhet og livets slutt? Hun spør seg om det kan finnes uventede gleder å hente i aldringsprosessen, som mer frihet og åpenhet. Og om kontakten med et indre, aldersløst selv kan representere en motkraft i antialdringens tid. Boka har fått rosende omtale for å gi en usminket, men allikevel håpefull fortelling om det å bli eldre.

Tidspunkt og sted

9. november kl. 16.30 – 19.00.

Dørene åpner kl. 16.30. Det blir enkel servering og det vil være mulighet til å stille spørsmål, treffe forfatteren samt utforske Vitensenteret i tiden før eller etter bokbadet. Fra kl. 17.30 leder spesialsykepleier Heidi Brorson oss gjennom en samtale med forfatter.

Kreftforeningens Vitensenter ligger i Kongens gate 6 i Oslo sentrum. Lokalet er handikaptilpasset med inngang fra gatenivå.

Om du ikke har mulighet til å delta fysisk, kan du følge bokbadet direkte fra kl. 17.30 her: livestream.kreftforeningen.no

Bokbadet har et begrenset antall fysiske plasser og krever påmelding.

Bokbadene hadde ikke blitt til hvis ikke det hadde vært for Stiftelsen Dam. De er en av Norges største stiftelser som gir penger til helse- og forskningsprosjekter som skal gi bedre helse gjennom deltakelse, aktivitet og mestring for folk i Norge.

Bokbad med Sissel Gran er ett av ti i serien «Leseglede. Bokbad i Kreftforeningens Vitensenter.

Få med deg de andre også. Foreløpig program:

Shazia Maajid. Ut av skyggene. 27. oktober. 16.30-19.00.

Egil Drillo Olsen. Mine kamper. 29. november. 16.30-19.00.