Leseglede: Bokbad i Kreftforeningens Vitensenter

27. oktober kan du som er over 65 år og har kjent på ensomhet under koronapandemien, møte andre i samme situasjon i Kreftforeningens Vitensenter. Denne dagen blir det bokbad med Shazia Majid.

Bokbad med Shazia Majid 27. oktober

Gjennom flere tiår har innvandrer-kvinnene levd på utsiden av samfunnet, bortgjemt og glemt. Likevel har de oppfostret døtre som knuser patriarkat og glasstak. Hva har kvinnene vunnet, og hva gikk tapt? Med utgangspunkt i historien til sin egen familie gir Shazia Majid, journalist og fast kommentator i VG, med “Ut av skyggene” et nært og ærlig blikk inn i livet som innvandrer i Norge.  Boka er sentral for å forstå vårt flerkulturelle Norge og bidrar, som forfatteren sier, til å bryte hemmelighetskremmeriet rundt helt normale livshendelser.

Bokbadet er gratis, men har begrenset antall plasser og krever påmelding.

Tidspunkt og sted

Onsdag 27. oktober. Kl. 16.30 – 1900.

Dørene åpner kl. 16.30. Det blir enkel servering og det vil være mulighet til å stille spørsmål, treffe forfatteren samt utforske Vitensenteret i tiden før eller etter bokbadet. Fra kl. 17.30 leder spesialsykepleier Heidi Brorson oss gjennom en samtale med forfatter.

Kreftforeningens Vitensenter ligger i Kongens gate 6 i Oslo sentrum. Lokalet er handikaptilpasset med inngang fra gatenivå.

Om du ikke har mulighet til å delta fysisk, kan du følge bokbadet direkte fra kl. 17.30 her: livestream.kreftforeningen.no

Vi arrangerer flere bokbad

Bokbad med Shazia Majid er ett av ti i serien «Leseglede. Bokbad i Kreftforeningens Vitensenter.  Få med deg de andre også. Foreløpig program:

Sissel Gran. Inni er vi alltid unge – aldersmeditasjoner 9. november. 16.30-19.00.

Egil Drillo Olsen. Mine kamper. 29. november. 16.30-19.00.

Bokbadene hadde ikke blitt til hvis ikke det hadde vært for Stiftelsen Dam. De er en av Norges største stiftelser som gir penger til helse- og forskningsprosjekter som skal gi bedre helse gjennom deltakelse, aktivitet og mestring for folk i Norge.