Leseglede: Bokbad i Kreftforeningens Vitensenter med Egil “Drillo” Olsen

29. november kan du som er over 65 år og har kjent på ensomhet under koronapandemien, møte andre i samme situasjon i Kreftforeningens Vitensenter. Denne dagen blir det bokbad med Egil “Drillo” Olsen.

Fotballspilleren, treneren og lagbyggeren Egil “Drillo” Olsen står solid i norsk offentlighet. Han har vunnet kamper mot de beste lagene i verden, men har likevel stadig måttet ta omkamper om egen fotballfilosofi. Boka “Mine kamper” handler om Drillos kamper, på og utenfor banen. Men fortellingen om ham er også en historie om Norge, om utviklingen fra Samholds-Norge til Olje-Norge, fra amatørfotball til storkapitalisme. Det er et portrett av en mann som har forandret seg mindre enn omgivelsene, en mann som alltid har hatt pælene godt plantet i jorda.

Kreftforeningen ønsker å invitere deg som er 65 år eller eldre, og som på grunn av koronapandemien har fått kjenne på økt isolasjon og ensomhet. Her kan du treffe andre i samme situasjon og samtidig få nye impulser gjennom samtaler med et knippe forfattere om aktuelle bøker.

Tidspunkt og sted

Mandag 29. november 16.30-19.00.

Dørene åpner kl. 16.30. Det blir enkel servering og det vil være mulighet til å stille spørsmål, treffe forfatteren samt utforske Vitensenteret i tiden før eller etter bokbadet. Fra kl. 17.30 leder spesialsykepleier Heidi Brorson oss gjennom en samtale med forfatter.

Kreftforeningens Vitensenter ligger i Kongens gate 6 i Oslo sentrum. Lokalet er handikaptilpasset med inngang fra gatenivå.

Om du ikke har mulighet til å delta fysisk, kan du følge bokbadet direkte fra kl. 17.30 her: livestream.kreftforeningen.no

Bokbadet har et begrenset antall plasser og krever påmelding.

Bokbadene hadde ikke blitt til hvis ikke det hadde vært for Stiftelsen Dam. De er en av Norges største stiftelser som gir penger til helse- og forskningsprosjekter som skal gi bedre helse gjennom deltakelse, aktivitet og mestring for folk i Norge.

Bokbad med Egil Olsen er ett av ti i serien «Leseglede. Bokbad i Kreftforeningens Vitensenter. Få med deg de andre også. Foreløpig program:

Shazia Maajid. Ut av skyggene.  27. oktober. 16.30-19.00.

Sissel Gran. Inni er vi alltid unge – aldersmeditasjoner. 9. november. 16.30-19.00.