Leseglede: Bokbad i Kreftforeningens Vitensenter med Lotta Våde

13. desember kan du som har kjent på ensomhet under koronapandemien, møte andre i samme situasjon i Kreftforeningens Vitensenter. Denne dagen blir det bokbad med Lotta Våde.

Bokbad 13. desember med Lotta Våde

«Hver dag teller. Livet etter kreft.» Mange kreftrammede møter store utfordringer når kreftbehandlingen er avsluttet, utfordringer man ikke er forberedt på. Kreftkompasset med kreftsykepleier Lotta Våde har derfor satt seg fore å skrive en bok med konkrete råd om hva du selv kan gjøre for å mestre hverdagen, og for å hjelpe deg til å forstå at du ikke er alene om å oppleve tiden etter avsluttet behandling som utfordrende. Resultatet har blitt en bok som er både oppløftende, lettlest, fargerik og gir håp. Den består av pasienthistorier, faglig informasjon og gode råd, og innholdet er valgt ut i samarbeid med tidligere pasienter, pårørende og helsepersonell.

Kreftforeningen ønsker å invitere deg som på grunn av koronapandemien har fått kjenne på økt isolasjon og ensomhet. Her kan du treffe andre i samme situasjon og samtidig få nye impulser gjennom samtaler med et knippe forfattere om aktuelle bøker.

Tidspunkt og sted

Mandag 13. desember kl 12.00 – 15.00.

Dørene åpner kl. 12.00. Det blir enkel servering og det vil være mulighet til å stille spørsmål, treffe forfatteren samt utforske Vitensenteret i tiden før eller etter bokbadet. Fra kl. 13.00 leder spesialsykepleier Heidi Brorson oss gjennom en samtale med forfatter.

Kreftforeningens Vitensenter ligger i Kongens gate 6 i Oslo sentrum. Lokalet har universell utforming med inngang fra gatenivå.

Om du ikke har mulighet til å delta fysisk, kan du følge bokbadet direkte fra kl. 13.00 her: livestream.kreftforeningen.no

Bokbadet har et begrenset antall plasser og krever påmelding.

Bokbadene hadde ikke blitt til hvis ikke det hadde vært for Stiftelsen Dam. De er en av Norges største stiftelser som gir penger til helse- og forskningsprosjekter som skal gi bedre helse gjennom deltakelse, aktivitet og mestring for folk i Norge.

Bokbad med Lotta Våde er ett av ti i serien «Leseglede. Bokbad i Kreftforeningens Vitensenter.

Få med deg de andre også. Foreløpig program:

Shazia Maajid. Ut av skyggene.

Tidspunkt. 27. oktober. 16.30-19.00.

Sissel Gran. Inni er vi alltid unge – aldersmeditasjoner.

Tidspunkt: 9. november. 16.30-19.00.

Egil «Drillo» Olsen. Mine kamper.

Tidspunkt: 29. november. 16.30-19.00.

Trond-Viggo Torgersen. Kroppen for voksne.

Tidspunkt: 21. januar. 12.00-1500.