Leseglede: Bokbad i Kreftforeningens Vitensenter

15. september kan du som er over 65 år og har kjent på ensomhet under koronapandemien, møte andre i samme situasjon i Kreftforeningens Vitensenter.

Henrik Syse skriver i boken «Ord i krise» om det å leve midt i en krise – og å komme ut på den andre siden. Boken tar utgangspunkt i koronapandemien, men den strekker seg likevel lenger enn det og til alle slags kriser som livet kan by på. Hovedfokus er på hvordan vi kan snakke om – ja, «sette ord på» – kriser på en måte som gjør det lettere å møte dem, lære av dem og finne veier utenom og gjennom dem.

Kreftforeningen ønsker å invitere deg som er 65 år eller eldre, og som på grunn av koronapandemien har fått kjenne på økt isolasjon og ensomhet. Her kan du treffe andre i samme situasjon og samtidig få nye impulser gjennom samtaler med et knippe forfattere om aktuelle bøker.

Dørene åpner kl. 16.30. Det blir enkel servering og det vil være mulighet til å stille spørsmål, treffe forfatteren samt utforske Vitensenteret i tiden før eller etter bokbadet. Fra kl. 17.30 leder spesialsykepleier Heidi Brorson oss gjennom en samtale med forfatter.

Bokbadet har et begrenset antall plasser og krever påmelding.

Om du ikke har mulighet til å delta fysisk, kan du følge bokbadet direkte fra kl. 17.30 her: livestream.kreftforeningen.no

Kreftforeningens Vitensenter ligger i Kongens gate 6 i Oslo sentrum. Lokalet er handikaptilpasset med inngang fra gatenivå.

Bokbadene hadde ikke blitt til hvis ikke det hadde vært for Stiftelsen Dam. De er en av Norges største stiftelser som gir penger til helse- og forskningsprosjekter som skal gi bedre helse gjennom deltakelse, aktivitet og mestring for folk i Norge»